• Svar på tråden McLeods Döttrar Del 5
  • yossis
    Mochride skrev 2008-03-07 14:51:00 följande:
    Jag tycker också att det är tråkigt att serien ska lägga ned, men som sagt så har så många viktiga karaktärer försvunnit och det är inte samma sak längre. Känns lite som att Jodie blev en McLeod så att de kudne fortsätta utan Tess. Jag tycker fortfarande väldigt mycket om serien, men jag tror samtidigt att det kan vara bra att avsluta snart.
    Elli47 skrev 2008-03-07 14:57:29 följande:
    Ja och så alla kusinerna McLeod som dyker upp... Nej, trist är det men lika bra att lägga ner kanske. Jag har säsong 1-5 på dvd så jag kan se åtminstone de avsnitten när jag vill! Synd att Claire försvann, hon var ju toppen, och Becky!
    Tycker det är jätte trist att serien ska sluta men som ni alla sagt, det är inte samma sak längre. Tycker att känslan i handlingen har försvunnit lite, att den blivit mer splittrad på något sätt när många av dom bästa försvann.
    Tur att man har dvd boxarna i hyllan så kan man titta när man vill sen.
  • Marie J

Någon som vet hur absolut första avsnittet var??? (kollade aldrig så tidigt)

• yossis
    Marie J skrev 2008-03-08 08:49:37 följande:
    Någon som vet hur absolut första avsnittet var??? (kollade aldrig så tidigt)
    Ja, har dom på dvd. Vad vill du veta ?
  • Lindispindis84

Ja, man kan ju tycka (och hoppas) att alla de som har försvunnit ur serien kan komma tillbaka till sista avsnittet i alla fall. Föruom Harry då, och Claire, men det säger ju sig självt.
    Så att det blir ett bra avslut på det.

Mochride skrev 2008-03-07 21:45:32 följande:
    Jag med. De var mina absoluta favoriter i serien. De kan ju få hälsa på lite i åttonde säsongen...
  • Marie J
    yossis skrev 2008-03-08 09:04:22 följande:
    Ja, har dom på dvd. Vad vill du veta ?
    Tänkte mest bara allmänt hur allt startade vilka var med osv..?
  • JoelBus

Hejsan!

I första avsnittet så kommer Tess till gården. Hon och Claire kommer inte direkt så bra överens i början. Jodi bor med sin mamma på gården och Stevie har inte kommit dit än. Hon kommer inte förrän Calire dör. Det handlar väldigt mkt om Nick och Tess och att de aldrig kommer till skott. Tess är först tillsammans med Alex och sedan förlovad med Dave.

Jag och min syster är riktiga Mcleods fans och har laddat ner säsong sju. Det är 32 (!) avsnitt och det händer en hel del kan jag meddela ! Hoppas de snart har spelat in säsong åtta så man kan ladda ner den också.

Det underbara med Mcleods är ju, förutom alla underbara miljöer, att det känns som om man blir kompisar med karraktärerna.
    Det jag skull vilja veta hur långt det är till Gungellan och Fisher, och mellan gårdarna. Tycker det är svårt att få en uppfattning om det.  Också skulle det vara kul att se flygfoton över gårdarna. En annan sak som är svår att få en uppfattning om är hur det ser ut i huset.

Ja, som ni märker är jag ett riktigt Mcleods freak

• Elli47

Ja, det där med avstånd har jag också funderat på... har för mig att de i något avsnitt nämnde att det var 20 mil till närmsta stad, är det Fisher som avses då måntro? Till Gungellan borde det inte vara mer än några mil.

• Elli47

Jo... Stevie är ju faktiskt gammal kompis till Claire och hon hinner komma dit innan Claire dör, men sen när Claire är borta så kommer Stevie in i handlingen på ett annat sätt.

• gustafssons

period 8 är färdiginspelad å sänds nu i australien.. väntar på att hallmark ska börja sända den.. men det blir nog inte förrän hösten..
    den som väntar på nått gott...

• JoelBus

Ja, Stevie är ju på gården när Claire dör och då hon inte har nånstans hon är på väg så börjar hon hjälpa Tess.
    Tess tycker ju inte alls om Stevie i början !

Om den ska börja sändas nu så måste den ju finnas att ladda hem (hoppas hoppas hoppas)
    Måste kolla upp det med en gång!!

Svar på tråden McLeods Döttrar Del 5