• Thezzan76

ni som är adopterade.....

Har ni någonsin upplevt problem som just har med att göra att ni är adopterade?

Tänker ni på att ni är adopterade, och i sådanafall i vilka situationer?

Jag är själv adopterad. Är bara nyfiken hur andra upplever att vara just adopterad.

• Svar på tråden ni som är adopterade.....
  • mammatillvictor
    Utlandssvensk skrev 2008-01-16 11:51:57 följande:
    Jaha, dâ fâr man väl ställa in sig pâ att fâ ett barn som inte kommer att bli matematiker dâ...
    HAHAHAHA
  • mammatillvictor
    inoka skrev 2008-01-16 13:49:34 följande:
    Jag är bra på matte, det enda ämne jag har 5a i *S* För mej är det värre med svenskan eftersom jag pratar rätt grov ödialekt som är en blandning av 2 öar. Men min svenskalärare sa att eftersom jag var adopterad var det kanske så att jag hade svårare att lära mej svenska...*S* Men det är det ju inte..men man hör mkt kul. Grannen adopterade en liten tjej från bogotá och hon var 1 år när hon kom hit vilket oroade hennes farfar, för hur ska hon kunna lära sig svenska men eftersom jag pratade flytande skulle nog Jolie med kunna det :)
    Ja, jag fick höra att det var konstigt att jag tyckte om att sova i säng eftersom man väl i i Anderna ligger på bastumattor och sover?! Fick också frågan en gång om jag tyckte svenska var svårt att lära mig....jag var 3 mån när jag kom till Sverige....
  • mammatillvictor

Fick också en kommentar från samma person att jag har ovanligt vita tänder...kanske har man det i Sydamerika/djungeln! Jag svarade att det beror på att jag äter bara rått kött från djur jag fångat själv som man gör i djungeln....därav mina vita tänder......

• Cerdrica
    Vietnammamma skrev 2008-01-16 14:15:48 följande:
    Fick också en kommentar från samma person att jag har ovanligt vita tänder...kanske har man det i Sydamerika/djungeln! Jag svarade att det beror på att jag äter bara rått kött från djur jag fångat själv som man gör i djungeln....därav mina vita tänder......
    *asgarv*
  • inoka

Vietnammmamma: *S* ja folk är konstiga ibland. Fast jag tycker faktiskt mina små tanter på boendet jag jobbar är så söta när de frågar hur länge jag bott i sverige och jag alltid säger att jag kom hit när jag var 1 månad och alltid varje gång blir svaret att
    - kom du för en månad sen och du pratar så bra svenska... *S*
    De är djupt imonerade och berättar för alla runt omkring vilken duktig tjej jag är.

• Destined star

vietnammamma: så resonerar jag med...har fått många kommentarer om det men tror mer på taskigt sällskap o dålig självkänsla, vilket iof jag hade med pga mobbning men jag tog den vita vägen så att säja... min mobbning kan ska ja tillägga att det inte nån stans handla om min hudfärg utan för att de bara sökte en hack.kyckling o pga en dålig lärare fick inte tjejerna som ville hjälpa mig o sätta stopp göra det... tänk vad arg jag kan bli på sånt... om de fått ta tag i det o stoppat hur hade nitt liv sett ut i dag????

• Myrna
    Vietnammamma skrev 2008-01-15 21:44:54 följande:
    Vad jag menade med att jag är dålig i matte har nog mer med mig som person att göra, inte det faktum att jag är adopterad. Kanske är det ärftligt att ha svårt för matte?
    Aj då, läste slarvigt! Tycket väl att det läte lite konstigt att generalisera så där....
  • Myrna
    inoka skrev 2008-01-16 18:14:30 följande:
    Vietnammmamma: *S* ja folk är konstiga ibland. Fast jag tycker faktiskt mina små tanter på boendet jag jobbar är så söta när de frågar hur länge jag bott i sverige och jag alltid säger att jag kom hit när jag var 1 månad och alltid varje gång blir svaret att - kom du för en månad sen och du pratar så bra svenska... *S* De är djupt imonerade och berättar för alla runt omkring vilken duktig tjej jag är.
    Jag har också jobbat en del i äldrevården och vet vad du menar!

• Nericia

ni skriver om roliga kommentarer.

till mig sa en person, som jag skulle komma på besök till, för att se om jag skulle funka att jobba där med hennes man. (personlig assistent).

Hon hade kallat mig för en sån där rikemansbarn lianunge.

sen sa en farbror till mina föräldrar när han träffa mig när jag var cirkus 8 månader. Kan hon svenska? haha jag kunde ju inte ens prata.

• mammatillvictor
    Cerdrica skrev 2008-01-16 16:12:05 följande:
    *asgarv*
    Myrna skrev 2008-01-16 19:43:43 följande:
    Aj då, läste slarvigt! Tycket väl att det läte lite konstigt att generalisera så där....
    Destined star skrev 2008-01-16 19:18:48 följande:
    vietnammamma: så resonerar jag med...har fått många kommentarer om det men tror mer på taskigt sällskap o dålig självkänsla, vilket iof jag hade med pga mobbning men jag tog den vita vägen så att säja... min mobbning kan ska ja tillägga att det inte nån stans handla om min hudfärg utan för att de bara sökte en hack.kyckling o pga en dålig lärare fick inte tjejerna som ville hjälpa mig o sätta stopp göra det... tänk vad arg jag kan bli på sånt... om de fått ta tag i det o stoppat hur hade nitt liv sett ut i dag????
    Ja, det är fruktansvärt med svaga lärare, vet hur det är, har själv inte blivit mobbad utan tagit parti för en som var mobbad i min klass, slutade med att jag blev utfryst och mordhotad Lärarna gjorde ingenting....
Svar på tråden ni som är adopterade.....