• Bevabus

Kustbevakarna

Sådär ja! Nu är snart kustbevakarna igång igen :D Jag sitter och väntar ivrigt på att ett av mina favoriprogram ska börja^^ Nu på torsdag närmare bestämt.

Har ni någon favoritperson i programmet?
    Har ni några övriga åsikter om programmet?

Personligen så älskar jag Nisse! Lite småkär i honom faktiskt xD Eller okej da, VÄLDIGT kär i honom...
    Jag tycker att han är charmig, söt, rolig och snygg som tusan.
    Men jag vet att det är en hel del som inte gillar honom heller ;)

Dessutom så gillar jag att se hur kustbevakarna jobbar. Alla känner till yrket men det är inte många som vet vad dom faktiskt gör hehe.

Så snacka på nu bara! Jag hör gärna andras åsikter!

• Svar på tråden Kustbevakarna
  • Viktorius
    Svar på #341
    Förresten! Ett tips..
    ..För er här som kollar på "Kustbevakarna" o kanske inte bara då för Nisse´s skull utan även för att ni kanske gillar båtar o sånt, så har Båtmagasinet premiär ikväll kl.18.30 på TV8.

Jippi yay! :D

Det kanske inte finns nån snygging med men som båt-och skärgårdsintresserad så kommer iaf jag sitta som klistrad! :)
  • MicaJ
    Viktorius skrev 2008-03-30 17:29:22 följande:
    Svar på #341Förresten! Ett tips....För er här som kollar på "Kustbevakarna" o kanske inte bara då för Nisse´s skull utan även för att ni kanske gillar båtar o sånt, så har Båtmagasinet premiär ikväll kl.18.30 på TV8.Jippi yay! :D Det kanske inte finns nån snygging med men som båt-och skärgårdsintresserad så kommer iaf jag sitta som klistrad! :)
    Jag med! Älskar vatten och båtar. Är med eller mindre uppvuxen på sjön och vi har alltid haft en massa olika båtar, en himla massa nimbusar, ockelboar, segelbåtar och nu senast en SeaRay 390.
    Jag är till och med på gång och ska ta skepparexamen så jag får köra allt

Läste tidigare att ni hade en cobra - fast en som funkade
    Lite coolt, det är kul att köra fort
  • MicaJ
    Viktorius skrev 2008-03-30 19:59:05 följande:
    Coolt! :) jep. vi har en Örnvik 690 Cobra. hehe. fast med en väl stark motor! Den gör måånga knop och jag är glad att inte kustbevaningen är o har fartkontroll på norrbyskär så ofta. fast vi har typ inga fastbegränsningar där. hehe mkt busbus-körning! :D
    Haha ja det hade säkerligen kunnat blivit dyrt
    Det är ju buskörningen som är allra roligast, synd bara att det drar så jäkla mycket diesel, det är inte gratis direkt.
    Hur många knop är måånga?
  • Viktorius

aaa. spec där det faktiskt lr en fastbegränsning på 8 knop. fast där försöker man ju köra låter lugnare. hehe. men som sakt. det blir dyrt endå eftersom det drar soppa.
    ärligt talat så vet jag inte exakt men runt 60 knop typ.

MicaJ skrev 2008-03-30 21:35:10 följande:
    Haha ja det hade säkerligen kunnat blivit dyrt Det är ju buskörningen som är allra roligast, synd bara att det drar så jäkla mycket diesel, det är inte gratis direkt.Hur många knop är måånga?
  • MicaJ
    Viktorius skrev 2008-03-30 22:13:18 följande:
    aaa. spec där det faktiskt lr en fastbegränsning på 8 knop. fast där försöker man ju köra låter lugnare. hehe. men som sakt. det blir dyrt endå eftersom det drar soppa.ärligt talat så vet jag inte exakt men runt 60 knop typ.
    Aahh, det måste kännas lite i kroppen när det går i 60 knop
    Våran går "bara" i 30 lite drygt, fast det är inte helt fel det heller.
    För några år sedan så fick jag och en kompis åka med i hennes pappas tävlingsbåt som gör över 100 knop, DET kändes i kroppen, var ju alldeles öm efteråt, men jäklar vad kul det var!
  • MicaJ

Jag satt och läste om vad nästa avsnitt skulle handla om och det var en hel del Lasse Langman, jag vet inte varför, men jag tycker inte att det är lika kul att kolla på som dom andra.

Visst, det behöver inte bara vara Nisse & Johan, utan det går bra med Viktor, Jocke, Björn och dom andra, men just Lasse och dom tycker jag är lite mer ointressanta.
    Kanske beror det på att dom inte varit med lika mycket så att man känner till dom lika mycket.

• Bevabus

håller med, vi är nog bara inte vana

MicaJ skrev 2008-04-01 09:38:29 följande:
    Jag satt och läste om vad nästa avsnitt skulle handla om och det var en hel del Lasse Langman, jag vet inte varför, men jag tycker inte att det är lika kul att kolla på som dom andra.Visst, det behöver inte bara vara Nisse & Johan, utan det går bra med Viktor, Jocke, Björn och dom andra, men just Lasse och dom tycker jag är lite mer ointressanta.Kanske beror det på att dom inte varit med lika mycket så att man känner till dom lika mycket.
  • Bevabus

missa nu inte kustbevakarna ikväll!!

21:00 kommer det nästsista avsnittet!!

:-d

• mintchocolate

Vad bra att ni hittade radiprogrammet förresten! Här sitter jag och ljuger om att det bara sparas i 30 dagar
    Lyssnar alltid på P3 och när man är inne på de olika programmens hemsidor, står det 30-dagarsarkivet, så det var det jag hakade upp mig på. Kul att de sparas längre!

Yes, ikväll är det dags igen! Först One Tree Hill

Svar på tråden Kustbevakarna