• Bevabus

Kustbevakarna

Sådär ja! Nu är snart kustbevakarna igång igen :D Jag sitter och väntar ivrigt på att ett av mina favoriprogram ska börja^^ Nu på torsdag närmare bestämt.

Har ni någon favoritperson i programmet?
    Har ni några övriga åsikter om programmet?

Personligen så älskar jag Nisse! Lite småkär i honom faktiskt xD Eller okej da, VÄLDIGT kär i honom...
    Jag tycker att han är charmig, söt, rolig och snygg som tusan.
    Men jag vet att det är en hel del som inte gillar honom heller ;)

Dessutom så gillar jag att se hur kustbevakarna jobbar. Alla känner till yrket men det är inte många som vet vad dom faktiskt gör hehe.

Så snacka på nu bara! Jag hör gärna andras åsikter!

• Svar på tråden Kustbevakarna
  • MicaJ
    deauville skrev 2008-03-28 23:25:03 följande:
    Förmodligen skiftar antalet streck för att man inte klippt ihop programmet slaviskt efter hur man filmat materialet. Någonstans mitt i inspelningen så har säkert något slags befordran gått igenom.
    Fast Johan har väl varit befälhavare sedan iallafall första säsongen? Iallafall längre än Nisse och han har alltid tre streck.
  • MicaJ
    Bevabus skrev 2008-03-28 20:28:47 följande:
    har frågat en del saker om hans yrke också som jag är intresserad av men kan lägga till det där sen om han svarar eller inte...hehe...
    Otacksamt om han inte gör det!
  • Bevabus

Fast den här personen jag snackar med som känner honom har sagt att han tycker det är rätt obehagligt att ha fans (kan ju förstå honom) så det är inte säkert att han svarar, men jag hoppas i allafall att han gör det

MicaJ skrev 2008-03-29 09:23:45 följande:
    Otacksamt om han inte gör det!
  • Viktorius

aa. det har jag oxå fått känslan av efter att jag hörde en intervju med honom på radio. han sa att han absolut inte ville bli igenkänd på stan tex. fast det är ju kanske inte samma sak som att få "beundrarbrev".
    men man hoppas han slipper få några "riktiga" "galningar" efter sej! det vore ju inte nå roligt för han. :P

Bevabus skrev 2008-03-29 12:38:38 följande:
    Fast den här personen jag snackar med som känner honom har sagt att han tycker det är rätt obehagligt att ha fans (kan ju förstå honom) så det är inte säkert att han svarar, men jag hoppas i allafall att han gör det
  • Bevabus

när hörde du honom på radio? :O haha

som tur är så är ju vi rätt normala såvitt jag vet hihi fast det vet ju inte han...

kul ändå att det har gått så bra för kustbevakaningen! att dom har fått så många intresserade utav yrket. personligen så kände jag inte ens till dom förut haha..trodde sjöpolisen tog hand om allt sånt..men kustbevakningen är ju praktiskt taget samma sak som sjöpolisen nu så jag tycker dom lika gärna kan döpa om sig till det. fånigt av polisen att ens ha kvar sina båtar tycker jag

Viktorius skrev 2008-03-29 15:32:30 följande:
    aa. det har jag oxå fått känslan av efter att jag hörde en intervju med honom på radio. han sa att han absolut inte ville bli igenkänd på stan tex. fast det är ju kanske inte samma sak som att få "beundrarbrev".men man hoppas han slipper få några "riktiga" "galningar" efter sej! det vore ju inte nå roligt för han. :P
  • Bevabus

Viktorius - haha jaså? ja det lyckades han ju bra med xD han blev bara ännu hetare och tjejerna ville bara ha honom mer. Och efter tredje säsongen nu så ser det ut som att han kommer bli tvungen att bli typ rödhårig eller nåt...
    haha :P här i V-ås har vi inga kustbevakare såvitt jag vet i allafall...hm..det kanske vi har? Nisse och dom åker ju upp till Västerås i en del program så vi kanske tillhör deras region på nåt sätt? hm...vet inte

• mintchocolate

P3 sparar sina program i 30 dagar.
    Hur länge har Kustbevakarna gått?

• Bevabus

hittar inte på det så det är nog borta nu aja, synd att jag missade det..

det har gått i tio veckor nu

mintchocolate skrev 2008-03-29 17:07:04 följande:
    P3 sparar sina program i 30 dagar. Hur länge har Kustbevakarna gått?
  • Viktorius

haha. han påstog att han tyckte att han lyckats bra men att efter det här så måste han nog skaffa tomteskägg..

jaså. kommer du från västerås??
    coolt! :) jag kommer från första början från skinnskatteberg!
    inte sååå långt ifrån!
    hm. näe. ingen aning om det är samma. förmodligen. om det inte är reg. syd? våran kustbevaning region nord sträcker sej ju ända till gävle.

Bevabus skrev 2008-03-29 17:05:25 följande:
    Viktorius - haha jaså? ja det lyckades han ju bra med xD han blev bara ännu hetare och tjejerna ville bara ha honom mer. Och efter tredje säsongen nu så ser det ut som att han kommer bli tvungen att bli typ rödhårig eller nåt...haha :P här i V-ås har vi inga kustbevakare såvitt jag vet i allafall...hm..det kanske vi har? Nisse och dom åker ju upp till Västerås i en del program så vi kanske tillhör deras region på nåt sätt? hm...vet inte
  • Bevabus

ja han ser verkligen annorlunda ut på ett bra sätt

jajamen, ahaa coolt

vete tusan, kan fråga om honom om det i brevet också hahah :P nä snart får jag väl skriva ett brev till Johan också, börjar bli så mycket frågor så jag fyller väl snart flera papper

Viktorius skrev 2008-03-29 17:14:11 följande:
    haha. han påstog att han tyckte att han lyckats bra men att efter det här så måste han nog skaffa tomteskägg.. jaså. kommer du från västerås??coolt! :) jag kommer från första början från skinnskatteberg! inte sååå långt ifrån! hm. näe. ingen aning om det är samma. förmodligen. om det inte är reg. syd? våran kustbevaning region nord sträcker sej ju ända till gävle.
Svar på tråden Kustbevakarna