• Bevabus

Kustbevakarna

Sådär ja! Nu är snart kustbevakarna igång igen :D Jag sitter och väntar ivrigt på att ett av mina favoriprogram ska börja^^ Nu på torsdag närmare bestämt.

Har ni någon favoritperson i programmet?
    Har ni några övriga åsikter om programmet?

Personligen så älskar jag Nisse! Lite småkär i honom faktiskt xD Eller okej da, VÄLDIGT kär i honom...
    Jag tycker att han är charmig, söt, rolig och snygg som tusan.
    Men jag vet att det är en hel del som inte gillar honom heller ;)

Dessutom så gillar jag att se hur kustbevakarna jobbar. Alla känner till yrket men det är inte många som vet vad dom faktiskt gör hehe.

Så snacka på nu bara! Jag hör gärna andras åsikter!

• Svar på tråden Kustbevakarna
  • Viktorius

naaaww! tack för välkommnandet! :D
    som sagt, det var ju inrtessanta diskutioner här så att ni bli nog inte av med mej i första taget! :)
    ser ju ut som att de flesta här har ögonen fast på samma ehm.. übersnygga medverkande i programet. ;)o likaså jag.

mintchocolate skrev 2008-03-28 00:45:51 följande:
    ViktoriusVad kul att du registrerade dig just för att du såg denna tråd! Snällt att upplysa oss om fortsatta program!Välkommen hit förresten! Både till FL och denna tråd!
  • Viktorius

jo. det lät ju typ som att folk va beredd att deppa ihop här så jag beslutade mej för att lätta på stämningen lite. tadaaaa!

det där med "märkerna" kan kanske bero på vem som har befälet och är ansvarig för besättningen på båten just under den patrullen.
    eller så beror det på någon annan typ av operativt avsvar. olika inriktningar i verksamheten. tyyp. :P

jaa. tycker oxå att det är mest underhållande när dom jobbar tillsammans. :)det märks att dom känner varann sen lääänge. dom är ett mkt bra team!

MicaJ skrev 2008-03-28 09:26:07 följande:
    Åh vilken tur att det inte är slut än Var ju nästan sorgligt igår efter vad jag trodde var sista avsnittet!Men en liten fundering, både Johan och Nisse är ju numera befälhavare och Nisse har ju dom nya "märkena" (ingen aning om vad dom heter egentligen) på axlarna, alltså tre sträck. Men Johan har oftast en med bara två, han har ibland en med tre han också men oftast tycker jag att han bara har två. En helt onödig fundering egentligen men jag bara funderar på varför? Och så tycker jag att Nisse och Johan ska jobba oftare ihop, dom är ju sjukt sköna ihop!
  • MicaJ
    Viktorius skrev 2008-03-28 10:02:07 följande:
    jo. det lät ju typ som att folk va beredd att deppa ihop här så jag beslutade mej för att lätta på stämningen lite. tadaaaa!det där med "märkerna" kan kanske bero på vem som har befälet och är ansvarig för besättningen på båten just under den patrullen.eller så beror det på någon annan typ av operativt avsvar. olika inriktningar i verksamheten. tyyp. :P jaa. tycker oxå att det är mest underhållande när dom jobbar tillsammans. :)det märks att dom känner varann sen lääänge. dom är ett mkt bra team!
    Haha ja det kan man ju lugnt säga att du gjorde

Kan kanske vara så, men underligt då att det alltid är Nisse som är det då när han och Johan väl jobbar.
    Och Johan har haft bara två streck även när han jobbat med Björn tex som bara är kustbevakningsassistent och bara har två streck.

Jo, det är ju en nackdel att Nisse nu är befälhavare, det är väl därför han och Johan inte jobbar så mycket ihop.
    Dom har väl sina egna "team" som dom är ansvariga för.
    Nisse verkar ju oftast jobba med Jocke och ibland Viktor medan Johan oftast kör tillsammans med Björn.
  • Viktorius

okey. så väl har jag inte studerat dom där strecken. så det låter lite lurt då ja.. då äre nog nått annat dom står för. som som sagt - vad?

jepp.
    ska man hitta en nackdel till hans befordran så äre väl det! haha

MicaJ skrev 2008-03-28 13:45:25 följande:
    Haha ja det kan man ju lugnt säga att du gjorde Kan kanske vara så, men underligt då att det alltid är Nisse som är det då när han och Johan väl jobbar.Och Johan har haft bara två streck även när han jobbat med Björn tex som bara är kustbevakningsassistent och bara har två streck.Jo, det är ju en nackdel att Nisse nu är befälhavare, det är väl därför han och Johan inte jobbar så mycket ihop. Dom har väl sina egna "team" som dom är ansvariga för.Nisse verkar ju oftast jobba med Jocke och ibland Viktor medan Johan oftast kör tillsammans med Björn.
  • Bevabus

Ska jag fråga Nisse om det i mitt brev?
    fan halva sverige vet väl om mitt brev vid det här laget..tycker inte forum ska få vara öppna för andra att läsa såvida man inte är medlem..

• Viktorius

precis. han kommer tycka att det är en myckett relevat och viktig fråga! ;) haha.
    nääe. det borde inte det. då hade man kunnat skriva i pricip vaad som heslt. :P hehe

Bevabus skrev 2008-03-28 17:46:49 följande:
    Ska jag fråga Nisse om det i mitt brev?fan halva sverige vet väl om mitt brev vid det här laget..tycker inte forum ska få vara öppna för andra att läsa såvida man inte är medlem..
  • MicaJ
    Bevabus skrev 2008-03-28 17:46:49 följande:
    Ska jag fråga Nisse om det i mitt brev?fan halva sverige vet väl om mitt brev vid det här laget..tycker inte forum ska få vara öppna för andra att läsa såvida man inte är medlem..
    Ja absolut! Då verkar du ju verkligen intresserad av yrket också och inte inte bara av honom

Det vore kul om du fick iväg det omtalade brevet så man får se om/vad han svarar
  • Bevabus

har frågat en del saker om hans yrke också som jag är intresserad av men kan lägga till det där sen om han svarar eller inte...hehe...

MicaJ skrev 2008-03-28 20:20:43 följande:
    Ja absolut! Då verkar du ju verkligen intresserad av yrket också och inte inte bara av honom Det vore kul om du fick iväg det omtalade brevet så man får se om/vad han svarar
  • Mia O

kul att höra att det kommer mera avsnitt !!

• deauville
    MicaJ skrev 2008-03-28 09:26:07 följande:
    Åh vilken tur att det inte är slut än Var ju nästan sorgligt igår efter vad jag trodde var sista avsnittet!Men en liten fundering, både Johan och Nisse är ju numera befälhavare och Nisse har ju dom nya "märkena" (ingen aning om vad dom heter egentligen) på axlarna, alltså tre sträck. Men Johan har oftast en med bara två, han har ibland en med tre han också men oftast tycker jag att han bara har två. En helt onödig fundering egentligen men jag bara funderar på varför? Och så tycker jag att Nisse och Johan ska jobba oftare ihop, dom är ju sjukt sköna ihop!
    Förmodligen skiftar antalet streck för att man inte klippt ihop programmet slaviskt efter hur man filmat materialet. Någonstans mitt i inspelningen så har säkert något slags befordran gått igenom.
Svar på tråden Kustbevakarna