Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Dink: Jag glömde ju kommentera förut, men jag skrattade gott åt din kommentar! Det är lite som jag tycker. Sambons syrra kan väl ta på sig den uppgiften också, varför ska det alltid vara sonens uppgift??

Är nog inte värt att ta upp denna fråga med sambon inom det närmsta, han var lite tvär när han kom hem ikväll.
    F+H=D
  • helene306
    Bessie: Jag provade Rosenrot ett tag, blev pigg till 1000 men märkte inget svung uppåt för sexlivet. Det var liksom lite det jag hoppades på Kul att det rör sig framåt med husbygget!!

tinna: Schyssta skor! Ser attans höga ut

Krya på sig till alla feberbarn här inne!
    F+H=D
  • helene306

God morgon!

jas: Lasagne, köttfärssås, moussaka, köttbullar, pannbiff, färsbiff? Där tog det stop....

Malin: Jättefin inbjudan! Hade lite problem med att få ihop hur ni fått plats med dikten runtom men jag läste ut den sen

D har fortfarande feber, lite lägre idag och han har druckit bra med saft inatt. Han säger att han har ont i magen men vill ingenting äta. Tror det är därför han har ont, magen är ju skriktom! Han behövde bajsa nyss och det finns ingenting att få ut, ser mest ut som galla som kommit ut ur fel ände. Nu rinner hans näsa iaf, så det är väl en förkylning som spökar? Så länge han inte vill äta vill inte jag skicka honom till dagis, jag vill se att han får något i magen innan jag skickar honom dit och det tempo som är där, eller är jag bara löjlig? Sambon får komma hem till lunch så jag kan åka till skolan.

F+H=D
  • helene306

Jaha, är det första april idag? Missat det Måste ner och kolla tidningen för att se vad de har lurats med i år. Ett år skrev de på förstasidan att det flytit in brännvinsdunkar i Varamon. Gissa om det stod folk där nere och letade brännvin

F+H=D
  • helene306
    tinna: Smidigt att göra två ärenden i samma veva Bra att E går upp!

Malin: Vår bvc är ett under om man får tag på. Vet inte vad de pysslar med. Ringde sjukvårdsupplysningen istället och hon trodde som jag att magen är tom och det ev är någon magsjuka. Så länge han dricker och kissar tyckte hon vi kunde avvakta. Han har än så länge fått i sig 150 ml välling och 1 äppelklyfta, det är en ökning från igår.

Bessie: Härlig kommentar från maken din Ibland har man konstiga drömmar, jag var också gravid inatt och inte ens i närheten på den ballong jag var med D . Som sagt, undrar vad det vill säga? Sambon pratade igår igen om att skaffa en liten till. Till viss del känner jag att vi lägger ner bröllopet och skaffar en sudd till.

Känner att jag är totalt ur gängorna och är deppig. Tror det är reaktionerna från lördagen som jag grottar ner mig i och tänker på för mycket Ska bli skönt att komma iväg till skolan och få lite miljöombyte.
    F+H=D
  • helene306
    AN: Men jösses! Hur mår du nu då efter allt detta?! Kram i mängder! Förstår att du inte vill chansa med spiral igen. P-piller då? Är det något som funkar för dig? Jag var själv lite inne på p-ring innan jag slutligen valde spiral.

syster: Det går sakteliga åt rätt håll. D vaknade precis när jag skulle till skolan och sambon kom hem. Under tiden jag varit borta har han druckit 100 ml välling, lite saft, lite vatten, slickat lite på en glass och käkat 2 små ölkorvar (undrar om det är min unge??!) och petat (kanske mera lekt?) med några makaroner. Det är definitivt en ökning från igår, men hemma från dagis blir han nog hela veckan.

Idag, på seminariet i skolan börjar jag må så illa så jag vågade inte röra mig med risk för att spy. Jenny sa till mig att gå ut en sväng för att ta lite luft och det gjorde jag efter en stund. Illamåendet ville dock inte släppa Tänkte att nu har D smittat mig med, han har något skit i kroppen. Fick iaf i mig en morot och lite vatten och de vädrade igenom rummet på rasten, sen kände jag mig bättre. Nu har jag svullat gräddkoleglass och mår blä, men det är mitt egna fel.

Inbjudningarna har idag kommit till folk (passande aprilskämt ). Sambon pratade med en kompis i telefon när jag kom hem. Efter samtalet sa sambon att de grattade och jag svara de bara att vi får väl se om hur det blir med bröllop om vi inte kommer överens om efternamnet? Sambon säger. "det är klart att det bli Löfvendal?" Mitt hjärta, mitt gull   DET är JAG som förstorat upp, men (törs jag skriva detta??) nu är det jag som tvivlar lite på Löfvendal. Jag menar, det är lätt att det stavas fel precis som mitt efternamn som jag fått stava hela mitt liv och fått heta de mest konstiga saker och fått de mest dumma uttal till. Sambons går inte alls att misstolkas och är lätt. Kanske borde jag vara traditionell och ta mannens? Jo, ja, vi behöver ju inte bestämma oss än och jag måste leta mig tillbaka till glädjen, men det lättade en hel del i sambons ord.

Bäst att ta hand om gofisen som vill mysa i soffan
    F+H=D
  • helene306

Meh! Glömde ju!

Grattis till Lovisa på 3 års dagen!!!!

F+H=D
  • helene306
    mariiee skrev 2008-04-01 18:51:13 följande:
    Har ni tips på man kan få ned det om hon vägrar imorgon? Måste fråga en kanske dum sak?Kan de små sova för mkt?
    Vi brukar blanda penicillin i vällingen. Går det absolut inte med Kåvepeninen får du vända dig till VC och kräva nytt penicillin. D kan vi inte ge Kåvepenin, han spyr rätt ut och vi har försökt flera gånger.

Sova för mycket? Syftar du på Rebecka?
    Jag har alltid låtit D sova.
    F+H=D
  • helene306

Har nu sett att det var mandel i glassen jag åt. Inget vidare, jag är ju allergisk mot mandel och jag märker av det som mest när pollensäsongen drar igång/är igång, inte under vinterhalvåret så jag har inte ställt om än. Har inte heller hämtat ut behövlig medicin eftersom jag äter av den tidigare. Måste nog ta en tur till apoteket i det närmsta och bli fattig, just nu hostar jag så jag nästan kräks och det kliar ganska ordentligt i halsen så det rinner rätt mycket vatten genom strupen.

F+H=D
  • helene306

Tittar in bland svetten Nu är det min tur att vara sjuk, tempen var uppe på 39,3 och jag var dum nog att ta Panodil för att komma upp och äta lite. Nu rinner det överallt.... D har iaf börjat äta mer och mer nu, alltid lite positivt Jag förstår varför han inte velat äta, man har ju ingen direkt matlust med hög feber. Jag måste pytsa i mig mer vatten känner jag, är dålig på det och det smakar ju inget heller.

*återgår till soffan*

F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]