Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Muttrar......

Skulle ta itu med detta och välja inriktning för kommande terminer, så funkar det inte! Felanmälde till campus och jag var vist inte ensam om att inte få det att funka. Tur att jag provade nu och inte den 15/4 när det är sista dagen för anmälan

Dink: Oj, vad tungt! Klen tröst kanske, men det brukar komma ett ljus i tunneln förr eller senare! Kram!

F+H=D
  • helene306

Gulp!

Fick idag hem en lapp att jag ska till kirurgmottagningen den 23/4 och förmodligen ta bort min leverfläck på kinden. Vad blev jag nervös med en gång för? Sprutor, skalpell, stygn eller tejp? Ja bara sprutan gör mig illamående.... Trodde väl inte att det skulle gå så HÄR fort att få en tid.

"Vuxna personer kan ta 2 Panodil ca 1 timme före besöket. Detta ökar den smärtlindrande effekten av bedövningsmedlet" Ahhhh! Spruta i kinden! Jag kommer dö, på stört, garanterat! Shit, vad har jag gett mig in på???!

F+H=D
  • helene306
    m om: 'hytter med pekfingret lite* Har du haft ätstörning tycker jag det är än viktigare för dig att tänka på maten. Kaffe i mängder är inte heller bra, det är vätkedrivande och du måste istället fylla på med vatten, vatten, vatten annars blir det uttorkande. Jag skulle aldrig kunna fungera utan att regelbundet få mat. Jag känner jättetydligt om jag råkar dra över några timmar med mat (om jag inte är hungrig) När jag väl äter sen kommer allt tiofaldigt tillbaka speciellt en hejdundrande huvudvärk och oftast resulterar sent matintag att jag småäter konstant resten av dagen.

Ska inte gnälla över bedövningen och borttagandet av min leverfläck. Idag kom det en mamma till dagis som stod som en fällkniv, hon hade gjort bukplastik i måndags och kom hem nu, så med henne i minnet ska jag vara tyst.

Håller på att försöka välja min inriktning. Började försöka komma in på sidan för 1 timme sen och den jobbar fortfarande. Fick tillbaka som svar att sidan är under hård belastning av alla som ska söka. Smart av Liu tycker jag.....
    F+H=D
  • helene306
    tinna: Vad är de  för satanist facktant du har kommit i kontakt med??!! Förstår inte varför facket ska motarbeta någon att få en tjänst, de borde vl vara glada för att folk har jobb! Tror säkert skon klämmer i att du har något som inte hon har dvs högre utbildning och högre lön. Det brukar göra folk sura. Kul att gå kurs i höst!
    Och mitt lilla ingrepp kommer förmodligen gå jättebra, jag jagar upp mig till 1000 innan bara

Försöker fortfarande hitta rätt att söka på sidan, det är så långsamt.............
    F+H=D
  • helene306

Tittar in och säger natti natti.

Lyckades söka så nästa två terminer läser jag svenska. Det tog nästan två timmar att få till sökningen, snacka om hög press på sidan.

Natt natt!

F+H=D
  • helene306
    emejo: Jag är lite "rädd" för svenskan samtidigt som jag ser fram emot det! Under hela min skoltid har jag hatat allt vad grammatik och satser är, jag har aldrig tagit in, nu måste jag lära mig det. Har fortfarande skitsvårt för vad adjektiv, substantiv och verb mm är.

Dink: Onödig kommentar från sambon din när du börjat komma till ytan igen.

mariiee: Jag har inga bra råd. Just nu har vi typiskt manligt/kvinnligt här hemma. Sambon renoverar och jag sköter resten, typ.... Är så in i ** less på detta, men jag vill ju lika mycket som sambon att det blir fint och klart inom en rimlig tid så det är bara att gilla läget.

Är sugen på att shoppa, men har inte den orken. Funderar på att köra ett lungt race här hemma och få lite ordning på torpet. Ikväll ska jag på bio med tjejkompisarna, ska bli riktigt kul!
    F+H=D
  • helene306
    jojja: Ska inte säga för mycket än, jag kanske avskyr att läsa svenska ett helt år ?!

Nu har jag även lyckats söka engelska grundkurs och bolldidaktik. Fick precis tag på min handledare jag ska ha på VFU så nu ska jag röja lite här i hemmet. Kommer inte ihåg när jag dammsög sist....
    F+H=D
  • helene306

tinna: Den var ny, den variant jag har nerklottrad i ett kurskompendium är åt jojjas beskrivning.

emejo: tror också jag kommer gilla stilanalysen och att skriva. Även om jag alltid får kortslutning inför vad jag ska skriva så gillar jag det.

Har dammsugit huset utom källaren och blaskat av golven. Väntar på tvättmaskinen och ska fnula lite på en kursuppgift vi ska ha in nästa vecka.

F+H=D
  • helene306

Har mailat landsarkivet och får se när de svarar. Har skjutit detta med farmors namn framför mig länge, nu tog jag äntligen tag i det

F+H=D
  • helene306
    emejo: Ja, det ska bli spännande det här Beställde precis personbevis på skatteverket och hon jag pratade med sa att min farmors namn stavades med W och inte V. Ska bli kul att se hur namnet stavas när jag får hem pappret och jag får tag på de på landsarkivet . Nu är det på G iaf
    F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]