Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Tittar in lite hastigt och sveper en energidryck. Har tagit kort paus från pluggandet. Känner både lugn och panik inför i morgon. Litteratur som jag räknat med att få ha med på tentan får inte vara med vid vissa tillfällen=panik! men jag kan bara göra mitt bästa, det får gå som det går!

*återgår*

F+H=D
  • helene306
    jas: Ja, jag jobbade på en sterilcentral innan. Jag är USK och det vill de väl helst att man ska vara så man kan lite om hygien och kanske lite instrumentalt, men det är inget krav, man lär sig fort! På en steril tar man hand om instrument från OP, VC och avdelningar. Diskar, packar och steriliserar. Jag tycker det är väldigt kul, fast på LiM där jag var hade de mest ortopedi=tunga lådor att packa ca 16-20 kilo styck och det var rätt tungt. Men på DS när jag jobbade där var det variation som hette duga, och mycket att göra! Tror det finns en utbildning som heter steriltekniker på 2 år. Det kom en tjej till oss och praktiserade 2 veckor.

Middag: Cornflakes och 2 knäcke Våffeldagen till ära har vi inte intagit en enda våffla.... Hämtade en "tårtbok" idag Väldigt smart att det inte står vad som är i tårtorna

Ska ta lille härjaren här och stoppa in honom i duschen.
    F+H=D
  • helene306
    jojja skrev 2008-03-25 17:59:26 följande:
    Uhuuu... Jag tycker inte om våfflor längre! INte sedan Vera kräktes upp allt hon ätit på dagis alldeles nyss.
    Urk..... Hoppas inte det blir mer kräka så du återfår hoppet om våfflor

Sambon har klämt ur sig ett par gånger att han är lite sugen på barn. När han kom hem från Finland, han hade sett en liten på flygplatsen. Idag kände han på jobbarkompisens gravidmage och tänkte tillbaka. Borde det inte vara JAG som är sugen?!

Dags att slänga ihop en sallad till i morgon och fixa iordning allt så jag slipper morgonpanik och sen ska jag stoppa näsan i litteraturen igen.....
    F+H=D
  • helene306

Hej.

Är rätt trött, tom i bollen som ändå värker=sviter efter tentan som gick käpprätt åt h...... det blir till att tenta om, det kände jag direkt, men vaddå shit happens
    Attt sitta och handskriva är en annan utmaning när jag inte ens kunde knäppa knappen i byxorna i morse. Pennan orkar jag knappt hålla och ibland sprätte den iväg i skrivandets stund. Sudda var en annan utmaning och jag fick till slut in snitsen med att klämma suddet mellan tumknogen och pekfingerknogen. Nu skrattar jag åt detta men det var inget roligt där in action, inte nog med att man ska koncentrera sig på tentauppgifterna, jag måste koncentrera mig på att hålla pennan också.

NK: Man får vara svängig i humöret när man har fått barn, det är inte riktigt du som styr i hormonernas framfart. Kram!!

Barn: Om jag är sugen? Spontant och ärligt: nej. Jag har blivit för bekväm och jag tvivlar på att jag själv skulle kunna klara av att ta hand om TVÅ barn. Ventilerade detta med Jenny idag och hon förstår mina tankegångar. Hon la som förslag att sätta igång efter bröllopet isf, då har jag ändå möjlighet att kunna läsa ganska nära inpå kursslut. Sen är det skolan. Samtidigt som jag vill läsa helt klart och gå kvar med klassen vill jag inte heller vänta i 2,5 år till innan vi sätter igång bebisverkstaden och en del av mig vill inte ha studieuppehåll. Med andra ord, hur jag än vänder och vrider ut och in på mig själv så kommer jag inte fram till en lösning, men jag vill ha ett barn till, det vill jag, frågan är bara när och kommer suget efter ett barn till komma? Det känns ändå skönt att det är sambon som är sugen så jag slipper "tjata" till mig ett barn till.

Oj, en liten som är fäjdig!

F+H=D
  • helene306

Ohoh! Glömde berätta förut. Fick min beställning av smink från everydayminerals idag. Lycklig som en barnrumpa öppnar jag paketet och i ligger..... inte min beställning! En hel hög med ögonskuggor och penslar och svampar. Jag börjar fundera på om jag varit så klantig att jag beställt fel. Kollar beställningslistan och det var till en Helene, men i Norge. Adressen utanpå var rätt, men inte grejerna i. Undrar om hon i Norge fått min beställning?

Sambon målar, jag har varit och handlat grejerna till smörgåstårtan vi ska slå ihop på fredag. Tänkte göra det med D under förutsättning att jag får upp majonnäsburkarna. Får låta sambon lufta dom innan. Funderar på om jag ska orka plantera om några pelargonen så långt jorden räcker? En annan dag ser jag. En titt åt vardagsrumshållet och där en liten herre huserat bäst han kan så behövs det en röjning.

Bessie: Det där med nummer på lappar måste jag prova! Försöker få d att hålla upp 3 fingrar och säga 3 år, men inte.

jojja: Nä, inte Valter också! Snart har ni gått laget runt Hoppas du klarar dig och att det inte blir mer än det som redan kommit.

F+H=D
  • helene306
    Grattis till Chazmine på 3 års dagen! Hoppas hon får vad hon önskar på lördag.

Bessie:
    Det blev en riktigt bra felleverans Fick svar från USA idag och hon beklagade väldigt över misstaget. Jag skulle skicka med mitt beställningsorder så skickar de mina grejer (på min sida står det att min betsällning redan är skickad) och jag får behålla och prova felleveransen. Så nu jäklar har jag ögonskugga, närmare bestämt 9 st i olika färger, 4 olika foundations, 2 eyeliner, 2 ögonskuggspenslar och 4 svampar Kanske skulle leka lite ikväll?

Skönt att läsa att alla små bebisar går upp i vikt!

Kollade mina papper från D:s första vecka. eftersom han gick ner i vikt så blev vi återkallade på fredagen för vägningskoll när vi blev utskrivna på måndagen. Han hade gått upp 350g på de dagar vi varit hemma och bm sa bara "OJ!" Jag som inte visste något undrade om det var bra? "Bra sa hon, det här är jättebra! Jag hade varit nöjd om han bara gått upp 35g" Sen blev han ju en Buddha också  

Fick en akuttid till gyn i eftermiddag. Jag har haft kraftiga blödningar sen i måndag och idag var jag helt vimmelkantig och svimfärdig. Det var en upplevelse att köra bil till sjukhuset men jag hade inte så mycket val när jag hade 10 min på mig att ta mig dit. Iaf, gravtest var negativt, spiralen sitter som den ska, äggledare och äggstockar ser jättebra ut och jag hade ett Hb på 142, så läkaren förstod ingenting vad detta kan bero på. Fattar inte heller, speciellt inte HB:t då jag är trött, matt och svimfärdig med jämna mellanrum. Fick tabletter utskrivet som ska stoppa upp blödningen lite. Skönt att fått detta uppkollat ändå även om det känns surt med 250:- för att ligga i gynstolen....

Nu har en lillfis somnat i soffan, ska skaka liv i honom och slänga ihop en liten smörgåstårta för att se om den blir bra att bjuda de övriga på till lördag. Då smäller det, sen är våra planer officiella
    F+H=D
  • helene306

jojja: Kul! En sak mindre att fundera på? När jag blödde så här mycket för 1½ år sen trodde en sjuksköterska jag rådfrågade i jobbet att kraftiga blödningar kan bero på att man inte riktigt "blodat" ut allt ordentligt och slemhinnor sitter kvar på livmoderväggen. När det blir för mycket måste det ut och det kan resultera i blodkoagel och kraftiga blödningar. Så då allt var ok tror jag det att detta kan vara en liknande blödning, undantaget är att jag tidigare haft störtfloder i 1 dag, nu är jag inne på dag 4.

Vi har nu provsmakat fyllningarna i smörgåstårtan och det var helt ok även om det bara var fyllning och bröd utan garnering. Så det blir den till lördag

F+H=D
  • helene306
    emejo: De där bullarna såg inte alls dumma ut Mums!

Bessie: Hur mår kroppen idag? Kan du röra dig?

jojja: Brännskadan lät inget vidare! Blandar alltid ihop hur det är man behandlar brännskada, lufta eller skydda?

Idag blir det fix inför i morgon så allt löper så smidigt som möjligt. Jag vet att det kommer bli kaos iaf men jag kan försöka underlätta. Kompisarna från Stockholm kommer också så man vill inte heller stå och greja med allt innan kvällen. Har planterat om pelargonerna så nu är det ur världen. Sambon ska idag hämta elementet till tvättstugan och igår monterade han ihop ett väggskåp som vi ska försöka få upp ikväll. Måste komma på något att köpa till kompisarna från Stockholm med, de fyllde år i början av veckan.

Min kropp är helt otrolig! Igår blödde jag som en stucken gris, idag nada..... Antingen verkar tabletterna eller så var det det som behövde komma ut igår som kom ut och nu är det bra. Tja....
    F+H=D
  • helene306
    tinna: Haha! Ja snyggingar kan dyka upp från ingenstans och speciellt när man är som vackrast

m om: Jag har lagt plastad frotté i D:s säng, funkar bra.
    F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]