Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

NK: Hoppas verkligen att lilltösen vill ut i natt!

emejo: Nu är ju även Domsjö diskhon och de gammeldags kranarna uppe och detta gör mig löjligt glad varje gång jag ser den Den "gör" tvättstugan komplett! Nu håller sambon på och bygger bänkskivor/skåp. Sambon sa idag att vi får flytta ner i källaren sen, för den kommer bli finast i hela huset

Är helt fast i Tradera och vill köpa mycket!
    F+H=D
  • helene306
    NK80 skrev 2008-03-16 06:30:36 följande:
    Go morron! Har faktiskt haft onda förvärkar i natt Har inte klockat dem då jag ville sova Men nu så kan jag inte sova längre för nu vill jag se hur denna dagen ter sig -ont eller inte? Håll tummarna för mig!
    Håller tummarna!
    F+H=D
  • helene306
    NK: Lycka till! Hoppas hon tänker komma ut idag

Idag fyller lillebror 29 år. Vi har varit och firat honom nu ikväll, D slocknade nyss. Lillebror har alltid pratat lätt om den kommande separationen, men nu är han märkbart ledsen. Hans stora problem är hur han ska lösa det med sin hund när han är i Norge. Det lutar åt att han måste göra sig av med honom för mina föräldrar vill inte ha honom längre, min mamma klarar inte av honom vid promenad bla. Känner att jag vill kunna ställa upp och ta hunden, men det kan jag inte när jag är i skolan. Skulle vilja göra merän bara ge råd. Lillebror är som jag och tar lätt lite förhastade beslut så jag hoppas verkligen att han kollar över alternativen innan han tar det slutgiltiga beslutet. 

Ingen av er här i tråden som sitter inne med ett gott recept på smörgåstårta?? Jag har ställt frågan här på FL och fått några svar, har ni några fler? 

Nu har sambon serverat kvällsmackan i salongen
    F+H=D
  • helene306
    NK: Hur har det gått?

Någon som hört från henne?
    F+H=D
  • helene306

Tittar in

Är lite darrig och har ett illamående som sköljer över mig i vågor. Inget starkt kräksillamående, bara ett sånt litet lätt, irrierande jobbigt Satt på VC förut (jag har äntligen kollat upp min leverfläck som blir inflammerad) och visste knappt vart jag skulle ta vägen, väntrummet gungade. Sambon och några klasskompisar har skämtsamt undrat om jag är gravid, det borde jag inte vara, men nu börjar jag undra? Samtidigt funderar jag på om det kan vara en bieffekt efter Botox-sprutorna i torsdags, men det som biverkning har jag inte haft förut och illamåendet drogs jag med innan torsdagen. Ska ändå ringa hudkliniken i morgon och höra med dom.

Budade på Tradera igår och hade det vinnande budet tills sekunderna innan auktionen gick ut, då slängde nån in en krona högre än mig och jag hade inte en chans att buda över. Klicket efter var auktionen över. Gissa om jag var förbannad! Jag svor ett tag och muttrade en hel del, sen kollade jag utbudet på fler väskor och hittade istället några som var finare Får ta ett span på dom framöver istället. Inget ont som inte har något gott med sig

emejo: Tråkigt med kvällsjobb! Du får ta igen missad tid i morgon.

Presenter: Ja, D vill ha allt han ser nästan. Sist hade vi förhandling på Maxi över en stor badanka eller en godispåse. Han valde bort ankan till förmån för en liten påse. Han är mycket för lego just nu så lite lego och fler bilar från filmen "Bilar" kommer det nog bli.

Här har det också snöat hela dagen idag och på vägarna är det BLÖTT! Fryser detta på inatt blir det isgata i hela stan. Men jag har på känn att även detta försvinner.

F+H=D
  • helene306

Funderar lite över vart sambon och son håller hus... Sambon har självklart lämnat mobilen hemma, men D är hämtad från dagis. Hemma är de inte iaf.

NK: Jättegrattis till tjejen! Vad skönt att förlossningen gick bra!

Fick hem inbjudninskorten idag och jag är så grymt besviken på dom! Tjuter snart.... De är i vanlig vykortsform. Vid redigeringen av kortet stod det "framsida och insida", detta tolkade jag som att det är ett uppvikningsbart kort. Nä. Till råga på detta är texten så pluttigpluttig att tom jag måste anstränga mig för att se vad det står och den är lite oskarp. Fy fan rent ut sagt! Det här vill jag ju inte dela ut till de inbjudna! Ska se vad sambon säger, det här är pengar slängda i sjön, visserligen inte en förmögenhet men ändå.... 

F+H=D
  • helene306
    jojja: Skulle du vilja göra det??!! Har du exempel på kort du gjort så vi kan få en liten "titt" på vad du har i ditt sortiment. Jag är helt förtvivlad just nu! Kollade på Gallerix när jag var där nyss men de har bara kort att skriva själv och med bieffekten från sprutorna så styr inte mina händer så bra just nu, "handikappet" är här och sambon skriver som en kratta så han får inte plita ner något. Jag vill ha färdigtryckt.

mariiee: Skriv på! Jag behöver suga i mig och få lite positiva vibar Detta gäller alla flerbarnsförälder, det är bara jag som har ett barn här nu. Känner mig lite utanför *snyftar skämtsamt *

jojja igen: Gravid? Nä inte vad jag vet fast jag tvivlar ibland med det här illamåendet och svimningskänslorna som sköljer över mig, men nej inte än . Ibland vet jag inte ens om jag vill ha fler barn. Känner mig helt nöjd med som det är nu. Våra planer var att jag skulle ta ut spiralen i april när D fyllt år (uppskjutet till efter 17:e maj då ska jag på partaj i Stockholmia vill inte riskera ev graviditet då) Ni vet mina tankar och velande funderingar så jag tänker inte trötta ut er med dom igen.

Jag är så ledsen och jag är och besviken, nästan arg! GRRRRR! Det positiva är D och sambon och att jag fick mitt Tradera-köp idag
    F+H=D
  • helene306
    Bessie: Grattis till de 30! Det är nu livet börjar vet du

jojja: Jag tycker bäst om gallerie Fallon.

D somnade redan 16.30 idag så jag har haft en lugn skön kväll Sambon är i Finland och kommer hem natten mellan tors-fre.

Har fått svar från korttillverkarna. Antingen får vi pengar tillbaka, de trycker nya eller så kontaktar jag en kille där som hjälper mig att ändra textstorleken. Jag provade igår med andra större kort, men texten blev liten där också så att ändra text till aningens större och beställa nytt vet vi inte om vi vågar chansa på en gång till. De var inte omöjliga iaf.

Kanske borde sätta mig och läsa när jag ända har tid och lugnt omkring mig?

Har pratat med en ledsen lillebror. Inte nog med kommande separationen, nu måste han lämna ifrån sig sin hund. Mina föräldrar (mamma) har sagt nej till att ha hunden och bror kommer lämna tillbaka honom till uppfödaren. Önskar jag kunde göra något och jag önskar att jag kunde trösta mer...

Kollade schemat för nästa kursstart. Tjoho.... 13-17 alla dagar vi ska in.... Ingen förmiddag förutom kanske en handfull föreläsningar. Skit...
    F+H=D
  • helene306

God morgon!

NK: Du får vara hur ego du vill! Jag tycker det är roligt att läsa vad som händer i era nyföddas liv!

Dink: Varför ska ni flytta?

Sambon kom hem inatt och i morse låg en 250 grams chokladkaka bredvid sängen och D hade fått en mjukishöna med chokladägg inuti. Den har han släpat runt på och ska mata med allt

Igår var jag hos nya tandläkaren. Första gången jag fått sagt till mig att jag har början till hål som de inte ska laga. Alla tidigare tandläkare har sagt att det är bäst att laga, tandläkaren igår sa att det görs inte i onödan. Hon ville vänta ett år till. Fick göra en hel käkröntgen för att se alla tandrötter. Lite spacat, har aldrig gjort någon sådan förut. Jag har även haft en brun kant på ena framtanden vid plastfasaden. Jag hade räknat med att få göra om fasaden helt, men hon slipade lite och det bruna var väck, så nu kan jag le utan att skämmas! Underbart! *ser ni garvet?? *

Jaha, där slog teflonet in..... Usch, jag måste köpa Omega 3 tabletter, börjar bli rädd för mig själv nu.

F+H=D
  • helene306
    jas: Du får skynda dig på, den håller på att försvinna, ruta för ruta

emejo: Skönt ändå att du kommit på vad som är orsaken till att du varit nere. Det gör allt mycket "lättare" att ta om det inträffar något som gör att du går i taket. Kram!

Påskhare: Finns det såna? Kommer det någon hit är det i morgon, men det finns en risk att den kan dyka upp även idag.

Nu har jag verkligen märkt av bieffekterna av sprutorna i händerna. Klarar knappt att knäppa knappar, dra upp en dragkedja eller än värre öppna ett mjölkpaket. Det här gör mig vansinnig, att känna svagheten och att inte klara av att göra saker som innan! D har råkat ut för några fräs.... Det blir mycket förlåt och det är bara tacksamt att han ler tillbaka och pussar mig. Känner mig verkligen rutten emellanåt när jag höjer rösten åt honom när jag egentligen är arg på mina händer. Skulle klippa med en sax utan öron förut, det var en upplevelse och tog en evighet. Sambon står bredvid och undrar om det går bra... Ja, skam den som ger sig
    F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]