Aprilmammor 2005 [tråd 12]
NK: Hoppas verkligen att lilltösen vill ut i natt!emejo: Nu är ju även Domsjö diskhon och de gammeldags kranarna uppe och detta gör mig löjligt glad varje gång jag ser den
Är helt fast i Tradera och vill köpa mycket!
Tittar in
Är lite darrig och har ett illamående som sköljer över mig i vågor. Inget starkt kräksillamående, bara ett sånt litet lätt, irrierande jobbigt
Satt på VC förut (jag har äntligen kollat upp min leverfläck som blir inflammerad) och visste knappt vart jag skulle ta vägen, väntrummet gungade. Sambon och några klasskompisar har skämtsamt undrat om jag är gravid, det borde jag inte vara, men nu börjar jag undra? Samtidigt funderar jag på om det kan vara en bieffekt efter Botox-sprutorna i torsdags, men det som biverkning har jag inte haft förut och illamåendet drogs jag med innan torsdagen. Ska ändå ringa hudkliniken i morgon och höra med dom.
Budade på Tradera igår och hade det vinnande budet tills sekunderna innan auktionen gick ut, då slängde nån in en krona högre än mig och jag hade inte en chans att buda över. Klicket efter var auktionen över. Gissa om jag var förbannad! Jag svor ett tag och muttrade en hel del, sen kollade jag utbudet på fler väskor och hittade istället några som var finare
Får ta ett span på dom framöver istället. Inget ont som inte har något gott med sig
emejo: Tråkigt med kvällsjobb! Du får ta igen missad tid i morgon.
Presenter: Ja, D vill ha allt han ser nästan. Sist hade vi förhandling på Maxi över en stor badanka eller en godispåse. Han valde bort ankan till förmån för en liten påse. Han är mycket för lego just nu så lite lego och fler bilar från filmen "Bilar" kommer det nog bli.
Här har det också snöat hela dagen idag och på vägarna är det BLÖTT! Fryser detta på inatt blir det isgata i hela stan. Men jag har på känn att även detta försvinner.
Funderar lite över vart sambon och son håller hus... Sambon har självklart lämnat mobilen hemma, men D är hämtad från dagis. Hemma är de inte iaf.
NK: Jättegrattis till tjejen! Vad skönt att förlossningen gick bra!
Fick hem inbjudninskorten idag och jag är så grymt besviken på dom! Tjuter snart.... De är i vanlig vykortsform. Vid redigeringen av kortet stod det "framsida och insida", detta tolkade jag som att det är ett uppvikningsbart kort. Nä. Till råga på detta är texten så pluttigpluttig att tom jag måste anstränga mig för att se vad det står och den är lite oskarp. Fy fan rent ut sagt! Det här vill jag ju inte dela ut till de inbjudna! Ska se vad sambon säger, det här är pengar slängda i sjön, visserligen inte en förmögenhet men ändå....
God morgon!
NK: Du får vara hur ego du vill! Jag tycker det är roligt att läsa vad som händer i era nyföddas liv!
Dink: Varför ska ni flytta?
Sambon kom hem inatt och i morse låg en 250 grams chokladkaka bredvid sängen och D hade fått en mjukishöna med chokladägg inuti. Den har han släpat runt på och ska mata med allt
Igår var jag hos nya tandläkaren. Första gången jag fått sagt till mig att jag har början till hål som de inte ska laga. Alla tidigare tandläkare har sagt att det är bäst att laga, tandläkaren igår sa att det görs inte i onödan. Hon ville vänta ett år till. Fick göra en hel käkröntgen för att se alla tandrötter. Lite spacat, har aldrig gjort någon sådan förut. Jag har även haft en brun kant på ena framtanden vid plastfasaden. Jag hade räknat med att få göra om fasaden helt, men hon slipade lite och det bruna var väck, så nu kan jag le utan att skämmas! Underbart!
*ser ni garvet??
*
Jaha, där slog teflonet in..... Usch, jag måste köpa Omega 3 tabletter, börjar bli rädd för mig själv nu.