Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

emejo: Fy för magsjuka!!
    Att stava namn, jo, det blir ju en vana men jag har redan gjort det hela mitt liv med Håckerström så det hade ju varit lite skönt att få slippa. Men som någon skrev på BT, nu för tiden finns ju allt på dator så det brukar räcka med personnummer och allt kommer upp och beställer man på nätet får man skriva in sina uppgifter själv.

Malin: Hur gick det med Whilma??

NK: Skönt att Simone går upp i vikt så bra!

Deklarerade igår på nätet, jag får sen fin slant tillbaka, sambon nästan ingenting alls men vi vet ju vart pengarna tar vägen iaf så någon hejdlös shopping kan jag glömma Jag har börjat suga lite på karamellen om att skaffa ett barn till. Sambon kan kommentera barn dagligen att det skulle vara mysigt med en liten till och jag har väl börjat mjukna lite .
    F+H=D
  • helene306

Tittar in lite så här

Febern har gått ner och jag är uppe utan tabletter i kroppen, men jag känner mig matt och har ont i kroppen. Tog en dusch förut och blev en ny människa, har svettats rätt ordentligt så tom sambon kommenterade min odör

Studsmatta: Skulle vi vilja ha, både sambon och jag (undrar vilka som är barn i detta hus??) men vår tomt lutar precis överallt så det skulle innebära att vi får gräva ner studsmattan i backen för att den ska stå rakt, ett arbete vi inte riktigt känner att vi vill lägga, än. Det enda raka stället vi har är precis framför huset, där bilarna är parkerade och en stump på baksidan. Tyvärr är stumpen precis bakom huset för litet för att knöla in en stor studsmatta.

Cykel: Har vi också tänkt köpa till D när han fyller år. Vi hittade en på Maxi för 795:- med stödhjul så det lutar åt att vi köper den. D provkörde den en gång och den är väl lite "trög" för honom att trampa, men han lär sig väl?

Nu har sambon börjat riva väggarna i rummet i källaren. Det är inte riktigt klart i tvättstugan än men han kunde inte hålla sig Vi måste till IKEA också för att köpa en skåpslucka och ragga upp gångjärn till det skåp vi köpte. När sambon monterat fattades gångjärnen, ganska irriterande. Skåpet är uppe på väggen och jag har lust att fylla det med vad som är tänkt, men det går ju inte eftersom sambon ska montera luckan. Har massor att läsa från skolan också, det passar inte alls att bli sjuk så här!

D går omkring och surar och pipplar. Jag har tagit ifrån honom nappen som han haft konstant i munnen nu i 3 dagar, nu är det nog! Inte vill han äta heller ska bara ha sin napp.

F+H=D
  • helene306
    emejo: Jasså, kan man beställa? Ska nämna det för sambon. Vi måste väl ändå in för att köpa till en skåpslucka (och lite annat roligt ) men när det händer är en annan 5:a.
    F+H=D
  • helene306

emejo: Jag hade väl tänkt att vi skulle ta oss en tur dit på lördag eller söndag men det beror ju på hur jag piggnar till. Känner att det börjar vända i kroppen just nu och det börjar bli dags för horisontalläge. Ska gå ner och ta ett litet prat med de rivande herrarna innan sängen

F+H=D
  • helene306
    AN: Förstår att du känner dig nere emellanåt! Det är fullt naturligt, speciellt när du fick reda på det på det sättet du fick! Jag fick göra ett gravtest i torsdags när jag fick akuttid till gyn för att jag blödde så mycket och jag kan brottas med tanken OM det hade varit positivt. Nu var det negativt och jag trodde inte annat, men tanken "tänk om" sitter där. Kramar till dig!! Och nej, du är inte trög, jag har varit sjuk sen i tisdags med feber. Antagligen det D har haft och smittat mig. 

Sambon ringde IKEA om gångjärnen och fick prata med någon snarstucken sak. På kvittot är gångjärn skrivet och vi har betalat för det men varken sambon eller jag (som packade grejerna) såg något gångjärn och den i telefonen menade på att vi glömt det vid kassan. Så det var inget givande samtal sambon hade med denne i kundtjänst. Kontentan blev att vi får åka in och köpa ett nytt. Jag sa till sambon att vi får kolla via nätet istället.  

Usch, dags för Panodil känner jag. Undrar om det inte är öroninflammation på G, det trycker lite i öronen ibland. Hamnade inte i säng sist jag skrev, satte mig och försökte ta itu med allt läsande men det blev lite koko så jag la av.
    F+H=D
  • helene306

Ähuum.... sambon rotade igenom lite påsar, vad hittade han där? Jo gångjärn till skåpet Vi var visst pannor båda två för ingen av oss kan komma ihåg att vi tog/packade det. Nu är luckan på iaf.

emejo: Jag hade också surat ihop på dagis. Sen D slutade med blöja har han varit med om kanske 3-5 olyckor, men aldrig att de satt på honom blöja i förebyggande syfte. De har aldrig heller föreslagit något annat och vi har (tack och lov) inte behövt säga ifrån. De verkar hellre byta kissekläder än knöla med blöja.

Dink: Psykolog??! Tråkigt med din sambos rygg! Hoppas verkligen inte det är diskbråck! Morgan: Sprutor är inget roliga, förstår om han är grinig.  Kram!

jas: Skönt med bil igen! Vi är helt handikappade utan våra. Vad är du ute efter för bil då?

Diskuterade studsmatta med sambon, han hade sett en på Ö&B för 1400:- Jag kontrade med att vi måste gräva ner ena sidan för att den ska bli rak, men det var inga problem för sambon. Studsmatta är bra motion Får väl se vad det blir här.

Till oss alla sjuklingar: Krya på oss! (och att det slutar gå runt i la familia)

F+H=D
  • helene306
    emejo: Det var skyddsnät till denna. Klart vi måste ha skyddsnät! Nog för att jag hoppade studsmatta i min ungdom, men jag har fått höra att jag inte är en ungdom längre Felstuds kan vem som helst göra och ska D vara på mattan är det bara skyddsnät som gäller.

Sambon bjuder in till film!
    F+H=D
  • helene306

Har legat i närmare 40 graders feber inatt, frusit som en TOK! D har vaknat i snitt 1 gång i halvtimmen och gråtis eller pipplat så sömnen för oss alla har varit helt knas. Jag som frusit har inte somnat pga det har drömt (yrat?) om de mest konstiga drömmar. Vi har iaf kollat upp oss på vc idag: Influensa. Tjoho....... det är bara att vänta ut skiten

jas: Peugeot var en bil jag var väldigt nöjd med! Hade en 306:a och den saknar jag än idag.

Panodilen börjar gå ur kroppen känner jag, ska joina D här i soffan och vila lite.

F+H=D
  • helene306
    m om: Trevligt med en blogg

Raseriutbrott: Har en liten tjurskalle här som inte får ha sin napp. Han har petat sig upp i gommen ett tag och idag fick jag äntligen kolla. Ja, som jag trodde, nästan som små blåsor efter konstant nappanvändande så nu har jag tagit bort dom och napp får han ha när han sover för att vila munnen.

Är inne på ännu en dag med hög feber och nu märker jag av det i kroppen. Är matt och orkeslös och det är jobbigt att stå upp för länge utan att det börjar snurra. Men jag har hoppet kvar. Syrrans sambo har legat i samma skit som jag, han har haft feber i tisdags och hade en temp på 37,5 idag så jag hoppas att mitt ebbar ut inom det närmsta också. D är piggare och vi bda har nu även en riktig praktförkylning på detta.

Sambon håller just nu på att lägga golvet i tvättstugan, sen är det i stort sätt klart! Vi skulle haft tyg som hängt för tvättmaskin och arbetsbänk/diskho, men det blev inte så bra som vi tänkt så under diskhon blir det en lucka och för arbetsbänk/tvättmaskin kommer det bli förhänge om vi bara kommer på ett snyggt sätt att hänga upp det på. Igår började sambon riva lite vägg i rummet i källaren så nu är det på G där inne med.
    F+H=D
  • helene306

God morgon!

Grattis i efterskott till Valter!!

tinna: Vart köpte du dina vaccumpåsar?

tinna igen: Såna prover ni har tagit på E, är det gluten och laktos? Hur går såna prover till, räcker det med vanligt blodprov?

Var feberfri i natt, nu vet jag inte har faktiskt inte tagit någon temp. Känner mig feberfri men FRUKTANSVÄRT matt i kroppen! Kanske inte så konstigt då det enda jag fått i mig de senaste dagarna är vatten, läsk, saft och några rostfrallor. Ska börja ta itu med allt läsande som jag ligger efter i.

Kram på er!

F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]