Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Barn, barn, barn....... Suget blir starkare..... Igår kollade sambon och jag på DH och där det föds en liten. Sambon började direkt "åhhhhh" och tindra med ögonen åt mitt håll samtidigt som han stryker mig på underbenet. Nu är jag inne i "fräsperioden" så han håller sig bäst borta, men suget lurar i magen.

Hej på er föresten

Kollade mailen för en stund sen. Vi har fått tentaresultatet och för mig gick det som jag trodde: Underkänd. Skäms nästan för mitt usla, torftliga försök, skulle gått ut därifrån direkt när jag kände att det inte skulle gå bra, men nu blir det ett nytt försök den 16/5.

tinna: Ja tiden går verkligen fort! För fort. Hoppas ni får en trevlig Vättern-runt-tur!

NK: Ska du kapa ännu mer? Hur trivs du annars i nya frisyren?

jas: Vad tråkigt med ännu mer strul för er del! Är det verkligen ditt ansvar att ringa runt, ska inte kommunen styra med plats om det blir strul?

Nähä, ska väl återgå till kursuppgiften...

F+H=D
  • helene306

Är det ingen inne idag? Hoho...

Har idag fått pappren som behövs att göra namnbyte. Inget av namnen stavades som jag trodde Från skatteverket stod det Löwendahl och från landsarkivet Lövendal. Ringde prv och frågade vilket jag ska ta och tydligen kan jag stava namnet som jag vill bara det är bevisat att det finns i släkten. Så vad ska man ta? Löfwendahl, Löfvendahl, Löwendahl eller Lövendal Får ta ett snack med sambon ikväll. Tyckte det var lite kul med utdraget från landsarkivet och se vad farmors föräldrar hette och årtal de var födda. Blev lite sugen på att släktforska

Ska hämta hem plutt och ta honom på en promenad i solen

F+H=D
  • helene306
    jojja skrev 2008-04-16 18:01:58 följande:
    helene--> Jag skulle ta Löfwendahl. Så jäkla snyggt!
    Hmm, sög på det med men det är ju den krångligaste kombinationen av de alla.... Samtidigt finns det en risk att prv inte godkänner det.
    F+H=D
  • helene306

Bjuder kaffesugna på kaffe och tepimplarna på te *halva kexchokladen tog jag själv *

Bessie: Attans att jag missade Barnmorskorna igår! F-n! Satt och läste och la av till 21 för att kolla på Grey´s och så är det den förbenade hockeyn på tv:n! Svor en ramsa och bläppte mellan kanalerna och tittade sen på Top Model bara för att ha något att glo på. Inte tänkte väl jag på Barnmorskorna som jag så mycket vill se.

Namn: Sambon sa igår Löwendahl. Jag vill ju peta in ett "f" mellan ö och w. Får se vad det blir. Samtidigt känns det dumt att arrangera till en egen stavning när namnet inte ska stavas så egentligen. Sa till mamma igår att det känns konstigt att ta ett nytt namn, man hamnar ju lite utanför familjen så att säga, eller så känns det lite iaf. "Ja, ni blir lite utbölingar" skrattade mamma tillbaka men sa sen att nytt namn vänjer man sig vid och i värsta fall kan man byta tillbaka. Ibland är jag ändå inne på att vi tar sambons, Palm, men jag vill inte vara en Palm. Ja menar, en Palm! Heléne Palm eller Heléne Löwendahl? Ja, värdsliga bekymmer

jojja: Kan man skriva med fler namn i namnansökan? Hmm, då kan man ju föreslå några och se vilket som går igenom om man vill det. Jag är mest inne på Löwendahl eller Löfwendahl.

jojja o mariiee: Vad är det här för Cars-tidning? Missade den idag på Maxi.

NK: Blev du yngre under natten? Jag har faktiskt alltid använt dagcreme och har provat många sorter innan jag hittade apotekets Vichy som jag nu använder. En morgon hittade jag rynkor under ögonen! Alltså, varför har jag inte sett dom och när kom dom??!! Så nu har jag hela kittet: Rengöring, dagcreme, nattcreme och ögoncreme Jag tröstar mig med att man kan se på (speciellt) sin mamma eller mormor hur man själv kommer se ut framåt åren, och mormor var slät och fin, mamma har lite häng och rynkor så något russin hoppas jag då inte bli.

D har blivit en sån mammagris! Samtidigt som jag njuter av att han är så mysig blir det jobbigt. Nu vägrar han sova i sin säng, ska bara sova i min och på MIN kudde vilket resulterar i att jag enbart kan sova på sidan för att få plats och ligger nästan med knäna på sängramen. I går for han, knölade runt, tryckte fötterna i ryggen på mig, snurrade runt och slängde sen vänster ben över min höft. Tillbaka med fötterna i ryggen och knöla vidare. Jag tröttnade och gick in till hans säng. Sov makalöst skönt fram till 5.20 när han skulle kissa och började gråta för att jag inte var där. 1 timme och 2 toalettbesök senare somnade han äntligen om och vi vaknade vid 8. Så idag känner jag mig rätt pigg Funderar på om vi ska låta honom sova i vår säng. Han sover bättre mellan oss än vad han gör i sin säng så.... Det är bara jag som nöter på sängramen

F+H=D
  • helene306

Har lagat kyckling med rotfrukter i ugn, skurat under diskbänken, vikt och plockat in all tvätt, rensat ut overaller/jackor, vantar och mössor som inte mer kommer användas, rensat upp i garderoben och nu ska väl D i säng. Känns skönt att ha röjt lite. Funderade på att röja i pannrummet bland allt skit vi bokstavligen bara SLÄNGT in där, men när jag såg röran föll orken En annan dag.

Är fortfarande i lite röjartag, ska nog ge mig på den stora garderoben i hallen också.

F+H=D
  • helene306
    Bessie: Vad kul att det börjar röra sig framåt med allt i husbyggeväg! Grattis till 2 fastigheter Härligt bemötande av Bella, förstår att du kommer njuta av det ett tag.

Garderoben hade inte så mycket i röjarväg att rensa. Typiskt, avklarad på 5 min.....
    F+H=D
  • helene306

God morgon!

ingen uppe än??

Ska idag till VC och prata om D:s mage. Nu har han inte klagat på någon magont (förutom när han behöver göra toabesök) sen vi bytte ut mjölken mot laktosfri så jag tror det var det som var boven. Får se vad läkaren säger också, hoppas vi slipper undan provtagning när han nu är bättre. 

Kaffet är kokt, tevattnet värmt, äggröra ska göras-välkomna till bords

F+H=D
  • helene306
    emejo: Jag är också en stor älskare av att rensa och röja Gillar ordning och reda. Det mesta av allt jag vill slänga är ju sambons och han är spararen. I garderoben i går hittade jag 3 STORA tröjor som jag aldrig sett honom använda, men inte vill han slänga.
    Kul med ny dammsugare även om det blev 50-tals varning Jag älskade den Electrolux Silencer vi hade och sambon tar ner den i källaren och dammsuger upp både det ena och det andra när han började riva i källaren, så den är "förstörd". Jag har svurit en hel del över detta och sagt att han får köpa ny. När jag fick sprutorna i händerna köpte han en Nilfisk. Den är bra förutom på 2 saker, men det är en fungerande dammsugare

Grattis till Jakob på 5 års dagen! Säger som Bessie, jag tycker 3 år är stort. Hoppas Jakob får en bra dag idag!

På VC gick det bra med D. Läkaren trodde också att magen blivit i obalans från magsjukan i november och rekomenderade att vi fortsätter med laktosfritt fram till sommaren. Under dagisledigheten ska vi prova med vanlig mjölk igen och se hur han reagerar. Känns bra att han var med på noterna att låta det fortsätta med laktosfritt ett tag till. Jag trodde väl inte så länge som fram till sommaren, men det är bara bra. Läkaren blev lite förvånad när jag sa att dagis ville ha ett intyg på laktosfritt, det hade han aldrig hört talas om, men han skrev ut ett åt mig, så nu är det klart.

Ska ta och åka in till Linköping. En tur till IKEA och Skopunkten ska det bli och sen hämta ut tentan på universitetet. På sätt och vis skulle jag vilja låta en annan examinator kolla igenom min tenta, men jag ska läsa igenom den där och se hur det ser ut innan jag ev börjar tjafsa
    F+H=D
  • helene306
    emejo: Härligt med sån löneförhöjning!! (kanske borde läsa till gymnasielärare då?? ) Inom vården ökar det inte speciellt i stora kliv, jag har varit glad de gånger man fått 3 spänn mer i timmen.

Universitetet........

Idag när vi hämtade ut tentan, det var så rörigt (inte själva uthämtningen) av alla frågor till själva tentan. Många hade fått mail på ett delmoment och att de hade G. På pappertentan hade de U. Jag vet att jag har U på ett delmoment, 2 har jag klarat. Det fjärde bestämde jag mig för att jag skulle lämna tillbaka för en ett utlåtande till. Börjar kolla igenom efter betyg igen (vet inte hur många gånger jag bläddrade fram o tillbaka i papprena) och har bara ett snarlikt % tecken i slutet av tentan, men inget betyg. Rotar igenom papprena igen, har jag missat något? Nä, jag har inte fått betygsättning i det fjärde momentet så jag fick lämna tillbaka det ändå. Så nu håller jag en tumme att jag trots allt klarar den och bara behöver tenta om en miljö. Annars blir det 2 men just nu känner jag att det är inte hela världen. Jag trodde ju från början att jag skulle få tenta om HELA skiten, men nu är ju 2 godkända.

Köpte lucka på IKEA och gångjärn . Stötte på kompisarna som fick en liten för 2½ månad sen och åt lunch med dom. Gosade bebis, kände inget sug Har glömt bort hur man håller en liten. Hittade två par gympaskor och ett par sandaler på Skopunkten, så nu är det bara att prova på D, garanterat under protester

I morgon åker sambon till Stockholm för grabbfest och sover över hos dem tills måndag, då åker han till Hannover på mässa och kommer hem på onsdag kväll. I morgon em ska D och jag kolla in Mora Träsk här i Folkets Park
    F+H=D
  • helene306
    Bessie skrev 2008-04-18 22:04:11 följande:
    Kikar in som hastigast mellan städning, kalaspåsfixning, dumlefluff-tillverkning, kokosrutbakning och ballonguppblåsning .
    Nu??!! Kära nån, vad trött jag blev .

Jag ska krypa ner bredvid D i sängen nu tänkte jag

God natt!
    F+H=D
  • helene306

God morgon!

Sambon gav mig sovmorgon men jag är supertrött ändå. Nu kommer det igen alla nätter när jag inte sovit bra pga en liten skruvboll tätt inpå. Men from inatt har vi hela sängen för oss själva då får jag putta bort honom en bit

F+H=D
  • helene306
    jas: Har inboxat
    Härligt med en Rhodosresa! Inget svårt val om svärmor ville med, skulle jag lätt ta också!

tinna: Ha det riktigt, riktigt kul ute ikväll! Gör dansgolvet lite osäkert å mina vägnar också

mariiee: Hoppas tågresan går bra och att ni får en skönt hos dina föräldrar!

Har haft en rätt grinig D idag. När vi lämnade sambon vid tåget storgrät han och ville med pappa. I bilen sa han att pappa var borta, jätteledsen. Vi åkte och köpte en lördagspåse och D hade lugnat ner sig. Vidare till Mora Träsk föreställning med syrran och kusiner. D och kusinen roade sig mer med att hoppa upp och ner från en stol, men några rörelser kunde D allt. Följde sen med till en bekant till syrran där vi blev bjudna på baconlindad frukostkorv med klyftpotatis och olika smarriga tillbehör. Avslutades med bärpaj och vaniljsås. När vi skulle hemåt fick barnen åka en sväng i en skylift och det var ju höjdpunkten som slog allt! De skrattade och var spralliga i korgen. Väl hemma hann D med en vällingflaska och lite tv-tittande innan han slocknade i soffan. Jag ska ta och rosta några frallor och finula lite på hur jag drar igång PS3:an och ev glo på en film i lugnan ro. Det blir en tidig kväll idag känner jag, är aptrött. 
    F+H=D
  • helene306

Stupar i säng med en trevlig huvudvärk. Det har varit dåligt med vätskeintaget idag, det känns nu.

God natt!

F+H=D
  • helene306

God förmiddag!

Huvudvärken sitter i trots vatten och tablett

Fatsnade med att börja fila ner naglarna igår och kom inte i säng värst skapligt ändå. Fick byta tillbaka från sambons sida till min efter lite oroligheter från D, sen sov vi som grisar till 6.40

Nu finns även här en Bilar-tidning och jag kan bara instämma med tidigare kommentatorer: Den är populär!

tinna: Hur mår håret idag?

Dink: Ja, jag tänker som du, tentan kunde gått sämre.

NK: Vilken söt kommentar av Colin De små ljuva liven.

Tårta: Hmm, börjar nu fundera. Jag gillar egentligen inte tårta men vill ändå att den ska finnas med på kalas. D gillar inte heller tårta så jag ska tänka om. Är det fint väder ute kanske man lika gärna kan grilla korv och avsluta med någon smarrig glass?

F+H=D
  • helene306
    tinna: Om Alma får vattkoppor, hoppas de är av den lindrigare sorten!

Bessie: Jo, tack den försvann Kul för Bella med cykel! På söndag ska vi fira D och då får han sn cykel. Undrar hur han reagerar?

emejo: Låter som en fartfylld, trevlig dag!

Dink: Hade gärna kommit och röjt, liet taskigt med tid bara. Bäst är ändå att göra röjandet själv så man hittar sakerna sen. Lycka till!

Mormor och morfar kom förbi och hämtade lite sand till sin back på tomten då kusinerna spritt det mesta i rabatter och gräsmatta. D parkerade sig i deras bil och skulle prompt med dom. Jag fick åka i egen bil. Vi har spenderat hela em, käkade lunch och kusinerna har lekt hela tiden. Har aldrig sett d äta så mycket som han gjorde idag, 1½ potatis med lingonsylt och 2 stora köttbullar. Han var hungrig lille herrn Jag tog en stol och skulle sola näsan, slumrar in och vaknar av att det bränner i pannan. Småröd panna, näsa och under ögonen visade en titt i spegeln, men ack så skönt det var att lura en stund
    F+H=D
  • helene306

Första dagen på praktiken. Kul och roligt! Barnen är lätta att tas med och frågar roliga frågor. Är i en åk 2. Jag som trott att vi skulle ha korta dagar under dessa två veckor, det sket sig i starten. 16.30 eller 15 är det tidigaste vi slutar. Tycker det är tråkigt att valborg och klämdag kommer in nästa vecka. Visst är det skönt med ledigt men det försvinner två dagars praktik. På onsdag försvinner det lite tid till fö mig när jag ska till kirurgen. Får hoppas jag är rätt smärtfri efteråt och kan vara med resten av dagen.

Dink: Tanken var ju god av bvc. När skulle du få komma till psykolog då? Och de kommer inte bara och tar barnen för er, då får ni nog se till att göra något som ni inte ska göra. Hoppas du kan mota mjölkstockningen så du slipper bli jättedålig!

tinna: Apropå soc, hur länge ska ni ha E? Löper det bara på eller har ni honom en viss tid? Du behöver inte svara här i forumet om du inte vill!

emejo: *Kramar om lääääänge!!*

Malin: Har ni en stor båt? Åker ni ut så fort den sjösätts?

Har sovit skrutt i natt. D har sparkat vilt omkring sig och farit runt bredvid. En mardröm som gav krokodiltårar och hejdlöst snyftande kom på arla morgonkvisten också. Ska röja lite i källaren så pappa och syrrans kille kommer åt torktumlaren på onsdag och starta en maskin tvätt, sen blir det lugna gatan. Ska kolla igenom den uppgift jag ska ta med barnen i morgon också. Hujedamig!

F+H=D
  • helene306

Dink: Glöm min fråga om psykologen I stället: Vad är MMF??

F+H=D
  • helene306
    Dink: Ursäkta om jag kanske uttryckte mig dumt men är psykologen du tänkte på och min så var det för att jag läste ditt svar på min fråga till tinna i inlägget ovan. Jag ber om ursäkt om det blev fel! Det var absolut inte min mening och jag ser inte att det är kul om du mår dåligt!
    F+H=D
  • helene306
    Dink: Jaha, då förstår jag  Då tolkade vi varandra lite fel Jobbar din sambo så du får lägga själv? Hoppas läggningen går rätt smärtfritt ändå.
    F+H=D
  • helene306
    Bessie: D lägger sig oftast vid 19.30 allt beroende på hur trött/pigg han är. Ibland kan det bli tidigare, ibland senare. Vad vi har märkt på honom är iaf att ju senare han kommer i säng dessto tidigare vaknar han och dagen brukar ofta bli ett enda gnällande.

Dink: Men vad tungt att få ta läggningarna själv, speciellt om Hanna trilskar! Och så lille Morgan som kanske kräver sitt. Vi brukar lägga varannan dag när sambon är hemma. Det blev så av en tillfällighet och sen har det blivit en självklarhet.

Syster: Vad tråkigt med öroninflammation men bra att ni får komma till ÖNH.

emejo: Husvagnssemester kommer bli bra! Visst, det är inte ett hotell men det har sin lilla charm Säger jag som inte är ett fan av att husvagna Nävars, jag kan tänka mig att åka iväg nu igen men då när vi åkte med en liten D på knappa 3 månader och ett par nyskaffade vänner som var vår raka motsats, det var ingen vidare kombination.... Fördelen med att boka plats är att ni vet att ni har en. Säg att ni inte bokat och vill vara spontana och får åka i evigheter med griniga barn och trytande tålamod hos er för att det inte finns någon plats att övernatta på. Men jag håller med om hotell, säg något som slår bekvämligheten och en smarrig hotellfrukost?

Ska ta en kvällsmacka och glo lite på dumburken innan sängen. Det blev ingen tvättmaskin körd men jag röjde väg för att få ut torktumlaren. Shit vad bröte vi har i pannrummet! Ska bli kul att få röja och slänga sen när andan faller på
    F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]