Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Bessie: Attans oxå.
Lägger in så ni får se våran dopinbjudan som vi gjort under helgen!

Runt om kring utanför ramen finns en dikt, svårt att se! Men lyder såhär!
När ett barn har blivit fött.
Ut kom en liten människa
som ingen förut mött.
Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.
Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma...
Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram
Godkväll, ska gå och lägga mig nu!
Malin:
Så fint!Skulle bli glad över en så vacker inbjudan
Tinna:
Snygga skor!Exakt min smak
var ju tvungen att kika runt på sidan och hittade massor med snyggt
Kläder:
Vi bor ju en aning mer norrut än ni så här gäller vinterkläder ännu,eller jag skulle vilja ta bort litet av kläderna de har under men maken tycker jag är knäpp och säger stopp..nå dagmamman reducerar då hon tycker det behövs
Rosenrot:
Det äter jag till och från under hela året-och jag tycker att jag blir piggare av det,jag får tummen ur lättare iaf
5+1..ja,kanske,det skulle väl inte bli nåt sånt alls annars
systeryst:
Hade jobbat natt jo.Men nu har jag fått sova
eller det var iaf meningen,har haft alla mina män i sängen med mig inatt så jag har inte sovit mycket direkt
Erik kan nämligen inte ligga stilla*suck* övervägde att gå till hans säng men jag var så trött att jag inte orkade..
Nope,om man skulle köra igång litet pilates nu och kanske jag hinner med blossom också..har inte hunnit testa den ännu..
Malin; vilken fin inbjudan
Rosenrot; kanon grej att äta åt det innan jag fick 2.a å efter, då jag var trött
Kläder: hmm måste köpa massa nytt till barnen.......dyrt
tinna: glass kan man inte få förmycket av.
Tack JAS! Vi gjorde liknande med W, måste hitta den så jag kan visa er. Den är jag mest nöjd med!
Har fått sova ganska bra inatt, ammat 2 gånger. Vid första gången bytte jag blöja på C och skulle flytta på W som lagt sig på min kudde under tiden märker att hon ingen blöja har. Konstigt för jag kom ihåg att hon hade en när hon la sig. Gick för att hämta en ny och då såg jag att hennes läg vid sidan av hennes säng. Tur att hon inte hunnit kissa ännu, i våran säng.
Ibland har man tur. Imorse när vi vaknade så var den blöjan också torr. Första gången på länge.
Nej dags för förskolan och byta bajs först!
Ah,då har jag tränat,så nu är det bara att klura ut vad jag ska göra av köttfärsen jag tog fram igår..några tips?
Sen ska jag hoppa in i duschen,cyckla till posten och affären
Har bilskrället på service..men jag skulle cyckla även om den var hemma såå
det är ju så ljuvligt nu med våren
Malin:
Se där,snart har ni bara en som behöver blöja
Har ni blivit lurade ännu?
Ni minns väl att det är 1april idag...så idag tror jag inte på något som någon skriver eller säger
God morgon!
jas: Lasagne, köttfärssås, moussaka, köttbullar, pannbiff, färsbiff? Där tog det stop....
Malin: Jättefin inbjudan! Hade lite problem med att få ihop hur ni fått plats med dikten runtom men jag läste ut den sen
D har fortfarande feber, lite lägre idag och han har druckit bra med saft inatt. Han säger att han har ont i magen men vill ingenting äta. Tror det är därför han har ont, magen är ju skriktom! Han behövde bajsa nyss och det finns ingenting att få ut, ser mest ut som galla som kommit ut ur fel ände. Nu rinner hans näsa iaf, så det är väl en förkylning som spökar? Så länge han inte vill äta vill inte jag skicka honom till dagis, jag vill se att han får något i magen innan jag skickar honom dit och det tempo som är där, eller är jag bara löjlig? Sambon får komma hem till lunch så jag kan åka till skolan.
Jaha, är det första april idag? Missat det
Måste ner och kolla tidningen för att se vad de har lurats med i år. Ett år skrev de på förstasidan att det flytit in brännvinsdunkar i Varamon. Gissa om det stod folk där nere och letade brännvin ![]()
God morgon.
Är helt slut efter gårdagens magsjuka (jodå, jag åkte på den jag med!) så jag ska återgå till sängen igen strax.
Men. Det här med vinterkläder. Är rätt svårt att veta vad man ska ta på dem då det är 5-6minusgrader när vi lämnar dem på morgonen och en 10 plus på eftermiddagen.Dessutom hjälper det inte att vi hänger dit olika kläder, för overallen kommer på ändå - är väl lättast för personalen antar jag? Och sen, jo, vi har ju snö kvar fortfarande - och det är ju i den de sitter barnen
Men jo, vi måste också skaffa vårkläder... *suck*
*återgår till sängläge*