• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • A N

Emejo - usch för kräksjuka!! Hoppas ni är bättre!

P-ring, hur gör man med den då? Har inte riktigt koll

Mår bra nu, stygnen har inte lossnat ännu från de tre hålen som blev efter operationen (titthål). Skulle ha börjat praktik i måndags men det blev uppskjutet till idag och det känns ganska bra, har tyvärr 3 dagar som jag måste ta igen och vet inte när, ska vara på skolan direkt efter praktiken... Hade lite ont i morse och igår kväll efter en vända på stan när jag letade efter gallonkläder åt ungarna, fick leta som en tok och därav en massa promenerande. Har varit lite nere ibland när jag tänkte på det pos. grav. testet och fast vi inte vill ha fler barn just nu och på nåt år till så kändes det ändå ledsamr, det hade ju kunnat bli en bebis om inte spiralen varit ivägen, då hade den tagit sig in i livmodern...

Deklarationen - har inte fått den än, väntar och hoppas att det ska vara positivt besked, alltid roligt med extra pengar.

Studsmatta - det är vi oxå sugen på att skaffa.

Cykel - Lovisa fick en cykel förra sommaren men hon lärde sig inte trampa, men nu kan hon cykla på dagis cyklarna så vi hoppas det ska gå bättre hemma oxå.

Helene - hur mår du nu, vad händer? Har du varit dålig länge? Har inte riktigt hängt med... lite trög...

• helene306
    AN: Förstår att du känner dig nere emellanåt! Det är fullt naturligt, speciellt när du fick reda på det på det sättet du fick! Jag fick göra ett gravtest i torsdags när jag fick akuttid till gyn för att jag blödde så mycket och jag kan brottas med tanken OM det hade varit positivt. Nu var det negativt och jag trodde inte annat, men tanken "tänk om" sitter där. Kramar till dig!! Och nej, du är inte trög, jag har varit sjuk sen i tisdags med feber. Antagligen det D har haft och smittat mig. 

Sambon ringde IKEA om gångjärnen och fick prata med någon snarstucken sak. På kvittot är gångjärn skrivet och vi har betalat för det men varken sambon eller jag (som packade grejerna) såg något gångjärn och den i telefonen menade på att vi glömt det vid kassan. Så det var inget givande samtal sambon hade med denne i kundtjänst. Kontentan blev att vi får åka in och köpa ett nytt. Jag sa till sambon att vi får kolla via nätet istället.  

Usch, dags för Panodil känner jag. Undrar om det inte är öroninflammation på G, det trycker lite i öronen ibland. Hamnade inte i säng sist jag skrev, satte mig och försökte ta itu med allt läsande men det blev lite koko så jag la av.
    F+H=D
  • Malin K F

Detta med cykel, det lutar åt att vi köper en cykel men vi tvekar, då Whilma VÄGRAR trampa på sin trehjuling, kommer hon då göra det på en cykel. VI förstår inte varför hon inte vill. VI har mutat, hotat , lockat. allt men hon bara sitter där. Vet inte om den är trög eller om hon inte förstår. MEn men!

Mamma till mina hjärtegryn, Whilma o5o5o9 & Carl o8o226
  • mo m2007

Ang. sjuka som är sega. vi har haft nåt skit som bara går runt runt å gubben är sjukskriven till tisdag. Vi är sega, frusna skalleont å barnen hostar.

• emejo128
    Malin: Axel trampade aldrig på sin trehjuling. Det dröjde bara någon dag dock, efter att han fått sin tvåhjuling, som han trampade på den.

Mo m: Hua. Krya på er.

Jag blev för första gången någonsin lite sur på dagis idag. Fast jag vet inte om jag har rätt att vara det. Elsa har varit riktigt blöjfri sedan innan påsk nu (äntligen). Hon säger till när hon vill gå på toan och olyckorna har inte varit många alls. Idag när jag hämtade barnen på dagis hade de tagit på henne en blöja. Och hon totalvägrade att ta den av sig. Hon hade kissat på sig när de var ute på förmiddagen och sedan hade de tagit på henne en blöja efter maten "om hon skulle bajsa på sig också". Efter mycket lirkande fick jag av henne blöjan och den var förstås torr. Hon kissade direkt på toan på dagis "för nu är du här mamma", som hon sade, och sedan tog jag på henne trosor innan vi åkte hem.
  • tinna

emejo: Jag hade nog också blivit lite sur tror jag. Jag hade iaf diskuterat frågan med dom! Alma hade nån period i höstas, typ när vi fick E då hon kunde kissa på sig på förskolan. Men aldrig att dom satte blöja på henne.

Malin: Jakob cyklade heller aldrig trehjuling. Tvåhjulingen med stödhjul körde han ändå en del. Ska bli spännande att se hur det går när han fyller och får en stor cykel, han har ju sagt ända sen förra sommaren att han ska lära sig cykla när han är fem år...
    Alma trampar trehjuling som en galnig och cyklar långt. DOck har vi inte satt tillbaka stödhjulen på Jakobs gamla cykel än så hon har inte provat att cykla tvåhjuling än. Men jag har svårt att tänka mig att hon inte skulle klara det, det går på ren vilja om inte annat

M om: SOm vi då, vi har fasen varit sjuka av och till sen i början av februari. Alltid minst en som är sjuk. Nu har E ögoninflammation, jag ont i halsen och öronen och Alma feber. Underbart!

Jag vill också åka till IKEA! Men jag jobbar ju jämt och på helgerna tycker inte jag att IKEA är så himla kul. Dessutom vågar jag inte åka dit och riskera att Småland är fullt för det är det enda Alma kan prata om när vi pratar om att åka och handla. "Jag är STOR nu mamma, tre år, å då får man vara på Småland!"

Besiktningen av bilen gick prima. Var visserligen en bult som var tvungen att dras åt och som egentligen skulle ge ombesiktning. Men han satte upp det på "bra att veta" istället om jag lovade att fixa det Det är den bilen som vi försöker sälja men det har gå¨tt jäkla segt, den har legat på blocket i tre veckor nu. Men idag så har det ringt två pers helt plötsligt, fast vi inte hunnit skriva ut i annonsen att bilen är nybesiktigad

• Dinkanesh

Det får bli helt ego idag, orkar inte mer.

Här har ni en rätt sliten Dink just nu.
    Sambon har fått ont i ryggen igen o jag befarar ett nytt diskbråck. Tack och lov kan han sitta upp iaf. Så det är inte så illa som förra gången.
    Var på bvc i morse. 6-månaderskillen väger 9010 g och är 68,5 cm lång. Han blev godkänd av läkaren och så fick han 5-månaderssprutan som vi sköt på iom att han var sjuk när den skulle tas.
    Så nu har han ONT! Han har fått panodil, men det verkar inte funka speciellt. Mycket lessen kille!
    Eftersom hanna var med passade vi på att göra 3-årskollen med henne. 12.5 kg väger hon nu och fick godkänt på allt utom talet. Hon ska skicka oss till logoped som först och främst ska kolla hennes hörsel.
    Mig skickade hon genast vidare till psykolog.

• jasminen

Tinna:
    Där ser man-inte illa

Jag har äntligen fått min bil så nu är jag rörlig igen,eller iaf mera
    Kikar på olika bilannonser och försöker bli klok på vad det kunde vara värt att byta till...vissa bilar ratar maken direkt,andra ratar mekaniker osv osv*suck* sen är det priser hit,körda mil dit,årsmodeller och olika bilmodeller som heter lika med undantag för nån bokstav nånstans,jämförelser på nätet och ja..*aaah*

Har nyss varit ute på prommis/joggingrunda med Erik(han cycklar bredvid och tycker det är skitskoj då jag springer ) Oscar har börjat öva sig på att cyckla han också men intresset är inte så stort.

emejo:
    Jag hade nog också ryggat tillbaka

Tandborstning....

• helene306

Ähuum.... sambon rotade igenom lite påsar, vad hittade han där? Jo gångjärn till skåpet Vi var visst pannor båda två för ingen av oss kan komma ihåg att vi tog/packade det. Nu är luckan på iaf.

emejo: Jag hade också surat ihop på dagis. Sen D slutade med blöja har han varit med om kanske 3-5 olyckor, men aldrig att de satt på honom blöja i förebyggande syfte. De har aldrig heller föreslagit något annat och vi har (tack och lov) inte behövt säga ifrån. De verkar hellre byta kissekläder än knöla med blöja.

Dink: Psykolog??! Tråkigt med din sambos rygg! Hoppas verkligen inte det är diskbråck! Morgan: Sprutor är inget roliga, förstår om han är grinig.  Kram!

jas: Skönt med bil igen! Vi är helt handikappade utan våra. Vad är du ute efter för bil då?

Diskuterade studsmatta med sambon, han hade sett en på Ö&B för 1400:- Jag kontrade med att vi måste gräva ner ena sidan för att den ska bli rak, men det var inga problem för sambon. Studsmatta är bra motion Får väl se vad det blir här.

Till oss alla sjuklingar: Krya på oss! (och att det slutar gå runt i la familia)

F+H=D
  • emejo128
    Helene: Maken hade också sett en på ÖB, men då var det utan skyddsnät. Se till att ni köper med ett skyddsnät också.

Dink: Hur är det?

Då kände jag rätt som blev lite sur då? Jag ska avvakta och se hur det är imorgon och om det är likadant då så måste jag säga till. Nu ikväll har det ju gått hur bra som helst när vi varit hemma. Hon säger till och det är inga problem.
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]