• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • NK80

Grattis Lovisa på 3 års dagen!

Tinna, vad bra att mötet gick bra!

Men jösses, vad skulle jag mer kommentera? Aammningshjärnan har dragit igång igen, ber om ursäkt för det!

Var på bvc idag, Simone väger nu 3950g! Upp 320g på en vecka och växt 2 cm på längden! Vilken tjej! Jag och Simone halvsov till 9:30 idag, jätte skönt!

• Bessie

AN; Grattis Lovisa! Men, vilken påsk ni fick . Hur känns det nu?

helene: Skönt att mannen är "på din sida" i alla fall i namnfrågan. Nu behöver du bara bestämma dig *kram*.

Mariiee; Stackars Lisa. Tror också på att dölja smaken så gott det går i tex juice eller saft.

Dink: Förstår att det är fullt schema för er.

NK80: Skönt att hon växer bra.

Tinna; Om klådan hade varit det värsta hade jag ringt husläkaren redan. Nu verkar det mer som att det gör vansinnigt ont i benen när hon blir trött. Under eftermiddagen var hon tvärledsen ett bra tag, innan Alvedonet hjälpte, men sen sov hon faktiskt ett par timmar på soffan, och efter det har hon varit jättepigg - sitter fortfarande i soffan och busar med O. ... Kan ju hoppas att hon sover lite lugnar inatt.

Jag har varit på vattengympa idag igen . Riktigt skönt. Kände mig faktiskt klar i hjärnan på väg hem, vilket typ inte hänt på evigheter. Antar att det är synergieffekt av träning och rosenroten . Har nästan lyckats övertyga min käre bror att gå med på ett Box-pass på torsdag också . Stackarn vet inte vad som väntar honom - han har nog inte tränat sen gymansiet.. *elak lillasyster* Nä, skämt åsido tror jag han skulle må bra av att komma ut lite och slippa tänka på sin familjesituation just nu. Vore jätteskoj om han skaffar kort också, så kan vi träna lite tillsammans och peppa varann .

• Malin K F

AN; Grattis till Lovisa på 3 årsdagen! Vilken otur du haft. Ska säga att efter mitt andra missfall i maj så berättade min läkare som jag träffade då, att vid mitt första missfall i januari förra året så hade jag förmodligen blivit gravid redan innan jag tog ur min spiral som jag hade. Men jag hade ju tur så att det blev ju aldrig så illa som med dig. Är lite rädd för en ny spiral jag också men jag kan inte ta p-piller för jag skulle inte komma ihåg att ta dem, och efter att blivit gravid 3 gånger på första försöket kanske man inte ska chansa!

Bessie>> inget roligt för stakars bella. Skönt med gympan. Åh vad kul att ta med brorsan på box. det blir mest träning om det är någon i familjen, jag och Thomas tränade det tillsammanas det var riktigt kul!!!

NK80>> skönt att hon växer bra, hon är ju lika glupsk som min kille. Ska iväg på ny vägning på torsdag.

Mariiee>< iget kul med pencillin men men, KAn du inte muta henne. Annars det med juicen var ju smart. Jag hotade W sist hon behövde flytande medicin sa att om inte jag fick ge henne var vi tvugna att åka så att doktorn fick ge henne den på sjukhuset. Hon är rädd för sjukhus. ALLA trix är tillåtna. ELLER?
    Nej, de kan inte sova för mycket, CArl sover också massor, för att sen äta och somna om igen. Bvc sköterskan sa att det är ok bara de fär mat ca vad 4:e h. Låt henne sova det blir snart annorlunda.

Helene>> Du får bestämma dig nu! Skönt att ni är överens. Inget skönt med allergi! Krya på dig.

Jojja>> hur är det nu? Mår du bättre?

Tinna>> hur var det idag?

Dink>> då har du att göra!

Min lille har lite ont i magen idag, fiser så det fladdrar nästan

Syster>> tror de gjort en titthålsoperation, det var det ju prat om när jag fick mitt mf. Eftersom de skulle kolla om jag fått ett X eller ett mf, det var ju så difust och konstigt med alla vul och prover!

Godnatt!!!

Mamma till mina hjärtegryn, Whilma o5o5o9 & Carl o8o226
  • tinna

Godmorgon!

NU börjar mitt nya liv, nu jobbar jag halvtid nästan. Se den här veckan ska jag jobba tre dagar, nästa vecka tv. Men den här veckan innebär alltså att jag från idag jobbar alla dagar fram till helgen. Svettigt när man är ovan! Idag blir jag upplockad av några poliser för vi ska jobba på ett annat ställe idag och dom tvingas liksom köra förbi här

• jasminen

Morning!
    Här går allt på nåder..kollisionen är på g men hittills har vi lyckats undvika den..knepigt det här,man märker direkt på morgonen åt vilket håll dagen kommer att gå..bra på ett vis för då kan man försöka undvika de största grälen men men..

AN:
    Grattis i efterskott till Lovisa!
    Vilken påsk ni haft!
    Jag rekommenderar P-ring,jag har använt den nu i 1-2år och tycker att den är bra-bara mitt minne som sviker mig för man måste komma ihåg att sätta in och ta ut den 1gång/mån.
    Nu blev ju jag osäker på att sätta in hormonspiral efter vad du skrivit...

Bessie:
    Vad jobbigt att hon har så ont till och från tänkte så på er igår och då spec på henne.

Helene:
    Vad bra att du har sambon på din sida nu!Då är beslutet lättare.Ni ska ta det namn ni tycker om!
    Jag kunde ha gjort det lätt för mig och behållit mitt flicknamn för det kunde ingen skriva fel,men jag tog makens och jag heter de mest konstiga saker trots att det är bara 4bokstäver och jag får alltid bokstavera det,men det gör mig inget

Malin:
    Hade du också hormonspiral?

Dink:
    En aning fullt program

Tinna:
    Vad smidigt!Då kunde du ju gott ha fortsatt det du börjat igår
    Vilken förändring i jobb!Lycka till!

Om man skulle ta och göra sig representabel och försöka gå ut med busarna en stund..
    Har hittat en ny C3a på nätet men de har inte satt nåt pris på den ännu och den kommer att bli skitdyr iom att det är en 06.a så det är bara att glömma.Men om jag bara hade haft min bil hade jag kunnat åka och provköra den...men den är på verkstaden ännu...det är nog inte meningen att jag ska köpa en sån bil

• Bessie

Malin: Det hade varit kul att gå med maken, men det är ju svårt nu, att få barnvakt varje torsdag kväll. Dessutom vet jag inte om jag hade kunnat stå kvar och parera hans sparkar - han är ju ändå 190 och rätt stark ... Hoppas lillkillens mage är bättre nu!

Tinna: Förstår att det blir en omställning. Ska Jimmy vara hemma, eller skolar ni in E?

Jas: Jobbigt med såna dagar. Känner att mitt tålamod inte alls är på topp idag, försöker bita ihop . Din bil kommer så småningom - den som väntar på något gott... väntar alltid för länge !

Bella har strulat en del inatt, men har varit pigg och glad nu på morgonen. Just nu ligger hon på puffen och kollar på Byggare Bob. Melanie kryper runt och inspekterar städningen ... Om vädret tillåter tänkte jag att vi skulle våga oss ut till någon park efter lunch. De flesta barn är ju på dagis då, och skulle det komma andra barn får vi väl gå därifrån, så vi inte smittar ner någon.

• Malin K F

JAs det stämmer.

Whilma ramlade för en stund sen och slog i huvudet hårt i en dörrpost, blev livrädd. <Så vi åker till förskolan en timme senare idag så jag får ha lite uppsikt över henne.

Tin na>> då blir det lite annorlunda nu. Vem har E när du jobbar?

skriver mer sen, svårt med pekfingervalsen. 2 i kn ät

Mamma till mina hjärtegryn, Whilma o5o5o9 & Carl o8o226
  • mo m2007

Malin: hur är det med W????

Grattis i efterskott LOVISA

• helene306

Tittar in bland svetten Nu är det min tur att vara sjuk, tempen var uppe på 39,3 och jag var dum nog att ta Panodil för att komma upp och äta lite. Nu rinner det överallt.... D har iaf börjat äta mer och mer nu, alltid lite positivt Jag förstår varför han inte velat äta, man har ju ingen direkt matlust med hög feber. Jag måste pytsa i mig mer vatten känner jag, är dålig på det och det smakar ju inget heller.

*återgår till soffan*

F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]