Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Helene:
Tack för tipsen,men det blir köttfärslimpa
Var ju och hämtade hem bröderna buse igår och i parken där de är på eftermiddagarna är det vatten och gyttja och gissa om de trivs
vi föräldrar är väl inte riktigt lika överförtjusta iom att ungarna ser ut att ha rullat sig i gyttja-vilket de ios har
igår stod alla ungarna och lyfte upp isblock ur en 15cm djup vattenpöl...kan säga att det blev en rejäl hög och väldigt blöta ungar men nöjda
Jas>> det låter som de hade mycket roligt! Då kan det vara värt lite blöta kläder.
Har både overall och vårkläder idag på Ws plats. Får se vad de använt för något sen när jag hämtar. Overallen hängde kvar sen i torsdags.
Helene>> snart får ni väl ringa och prata med bvc om David och hans mage. Låter ju inte riktigt bra. Stackare!!!
Jojja>> krya på dig!!!
Ska ringa bvc nu ang att Carl är så himla täppt i näsan hela tiden sen han föddes. Trodde ju det skulle släppt nu efter 5 veckor. Vad tiden går fort, 5 veckor idag mammas lilla prins!!!
Åhhhh!!!! i oktober ska jag på Björn Gustavsson! Han kommer till Karlstad så då ska jag dit med en kompis och några tjejer till. Ska bli så kul...
Malin: Åh så kul!! Är det han och några andra, har för mig att han skulle ut med några, typ Måns Möller och några fler? Tror syrran ska på det iaf i höst.
NU har vi varit på bvc, E hade gått upp 250 gram på en månad och med hasn mått mätt är det jättemycket! Har landat på nedersta kurvan nu och följer den
Skulle till mvc i eftermiddag för att få p-sprutan också. Men jag tog med den ner nu och så slank jag in och kollade om hon hade tid med mig nu och det hade hon. Bvc och mvc är i samma korridor så det var ju liksom jättesmidigt
E:s mamma kommer i eftermiddag så det var ju skönt att jag slapp åka iväg och fixa med det då
Men nu ska jag ta och städa, tänkte hinna sätta lite frön och baka en kaka innan dom kommer också... Två timmar kvar...
*gäsp*
Har inte sovit många minuter inatt. Stackars Bella har gråtit för att hon har så ont i benen, och Alvedon har inte hjälp något mycket alls. Efter ett par timmars "jag är törstig" "jag är kissnödig" "jag har ont i beeeeenen" "det kliar" "jag vill inte sova" och till slut "jag vill inte vara Isabella"
så gick vi upp och tittade på Prinsess-DVDn mellan 02-04. Sen la vi oss i Bellas säng och vilade lite innan Melanie vaknade vid 7 (tack och lov för sommartiden iaf). Känns som att det inte kommer att bli många knop gjorda idag.
Jojja; Äsch, trodde ju att du skulle klara dig, när det gått så många dagar! Hoppas du mår bättre nu.
Jas: Vad bra att du också blir piggare av rosenrot, håller tummarna att det funkar för mig med.
Tinna: Berättade för maken igår vad han skulle "passa sig för", och hans kommentar var "Ät mera!"
.
helene: Jag hade också hållt honom hemma sålänge han inte äter. Hoppas det vänder snart.
Malin; Vilken fin dikt och inbjudan!
Vårkläder: Ja, det kanske man borde ta och införskaffa... Kör med fleecefodrade galonstället än så länge, med variernade mycket kläder under (på Bella alltså
).
Drömde inatt att jag var gravid - med nummer 4 (!). Runt mig hade jag 3 st underbara döttrar. Undrar vad mitt undermedvetna ville ha sagt med det...
Helene>> här är de jättebra på bvc, bara att ringa vilken tid som helst, lämna meddelande och så ringer de upp senare.
Tinna>> vet faktiskt inte, kompisen som fixat. Men det ska bli kul. Skönt att få båda avklarade och vad skönt att E gått upp iallafall lite. Hoppas ni får det trevligt i eftermiddag.
Kl 11.58 åkte kakan in i ugnen, det är städat och fröerna är planterade
Men kom på att vi glömt äta lunch så nu blir det pizza från frysen...
På fredag blir det litet kalas, alla är sjuka å inga bar kommer :'( men vi ska göra allt som Melwin vill göra i helgen.
Hallå!
Vilket underbart skönt väder ute! Lite slaskigt kanske men solen skiner och det känns underbart!
Malin: Jätte fin inbjudan!!
Lovisa fyller 3 år idag, lilltösen, redan!
Har varit borta ett tag då vi åkte bort över påsk och jag hade ont i magen långfredag och tänkte att det är mensvärk då jag blödde oxå. Det blev lite värre lördagen och söndagen var det ännu värre, tänkte då att det är något som är fel med spiralen, tog några tabletter och härdade ut. Måndag (annandagpåsk) morgon kunde jag knappt gå pga smärta. Ringde vc och fick komma in, blev då skickad direkt med ambulans till sundebysjukhus. Positivt grav. test och de kollade spiralen som satt på plats, de gjorde ett vul och hittade inget tecken på foster men en blödning. Så det blev operation och de plockade bort en äggledare som var trasig. Läkaren sa att antigen så har jag blivit gravid och spiralen har gjort sitt jobb och fostret har inte tagit sig in i livmodern och då har äggledaren brustit eller så har jag haft en inflammation. Men nu är spiralen borta och jag ska ha något nytt, vad har ni för förslag? Vågar inte anv spiral mer, har blivit skrämd. De sa att det är ovanligt att bli gravid med hormonspiral och att chansen är minimal för att det händer igen, men jag törs inte. Ingen kul påsk för oss.
Nu blir det tårta! Mumintårta