Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Grattis Lovisa!
An--> Oj, förstår att det var en pärs och att påsken inte blev som ni tänkt er
Hur mår du nu då? Det är en bukoperation du gjort då eller går de "innevägen"? *kramas*
bessie--> Hoppas att ni får en bättre natt nu inatt då.
Malin--> Roligt!!
helene--> det kanske går åt rätt håll då?
Ska plocka iordning bland julsakerna, sortera dem i två flyttlådor, en till första advent och en med sånt som ska fram vid lucia. Har nu alla julsaker i papperskassar...
AN: ajfasen
skönt att det gick bra. Jag vet inte vad som är bäst, ppiller eller kondom, jag törs inte ta ngt annat prev. medel.
DET är JAG som förstorat upp, men (törs jag skriva detta??) nu är det jag som tvivlar lite på Löfvendal. Jag menar, det är lätt att det stavas fel precis som mitt efternamn som jag fått stava hela mitt liv och fått heta de mest konstiga saker och fått de mest dumma uttal till. Sambons går inte alls att misstolkas och är lätt. Kanske borde jag vara traditionell och ta mannens? Jo, ja, vi behöver ju inte bestämma oss än och jag måste leta mig tillbaka till glädjen, men det lättade en hel del i sambons ord. Meh! Glömde ju!
Grattis till Lovisa på 3 års dagen!!!!
Grattis Lovisa!!!!
Helene: Lisa är oxå som D vill inte äta ngt.
Hon livnär sig på glass just nu... alltid ngt.
Så hon får oxå vara hemma från dagis så länge hon inte äter.
Det går inte att vara på dagis med tom mage.
Var på VC i dag och det visade sig att det var öroninflammation på vänster örat och virus infektion på höger.
Så en dos med kåve (något) som smakar urk!!!
Har ni tips på man kan få ned det om hon vägrar imorgon?
För nu vet hon ju hur illa det smakar.
Vi fick hem flytande kåve.
Så hon blir någ borta från dagis resten av veckan.
AN: Ingen vidare påsk *kramar*
Känns det bra nu?
Malin: Jätte fint dopkort!
Tinna: Hoppas det blir trevligt.
Bessie: Hu låter inget vidare!
Hoppas att hon snart blir bättre!
Jojja: Krya på dig!
Måste fråga en kanske dum sak?
Kan de små sova för mkt?
Helnen: Ja precis.
Okej, så bra att man kan be om nytt.
Just nu äter hon bara glass... tror inte hon vill ha kåvepenin på sin glasspinne.
Förstår att D spyr rätt ut,för de smakar as!!!
Grattis Lovisa! 3 år är stort, iaf enligt min treåring
A N: Hua, låter inte som nån höjdare den där påsken! SJälv kör jag med p-spruta nuförtiden och är jättenöjd. Men det finns ju rätt många biverkningar man kan få men jag verkar ha klarat mig. BÄsta biverkningen är att jag inte har nån mens
Men det kan ta väldigt lång tid för kroppen att komma igen om man vill bli gravid sen igen. Men eftersom jag inte vill bli det så gör det mig ingenting
Besöket gick jättebra, bästa hittills!
Bessie: Men lilla lilla gumman! Har du ringt vc och bett om att få tavegyl? Vet att en del kräks av det men om det hjälper mot kliet och smärtan och hon inte kräks så är det ju jättebra
mariiee: Fick ni den överäckliga kåvepenin med fruktsmak? Den är verkligen vidrig, gav E sista dosen idag. Det är ju skitsvårt, läste nånstans att man skulle ge dom pyttelite i munnen och sen hälla resten i juice. Den äckliga smaken i munnen gör att dom inte känner att det är kåvepenin i juicen också tydligen. Har dock aldrig testat själv, E har svalt sin utan problem. När Jakob fick sån när han var 1,5 år lärde han sig att aäga "nej"...
Mariiee igen: Egentligen kan dom inte sova förmycket, det man ska hålla lite koll på är ju så att dom inte sover så länge att dom tappar blodsockret för mycket. Men Jakob sov 19 timmar/dygn sin första månad och han klarade sig bra. Vaknade, åt, somnade. Ammade honom 4-5ggr/dygn. Visste knappt att jag hade en bebis...
Grattis Lovisa!!
A N
Men stackare! *kramar om*
Jojja
Krya på dig vännen!
Idag kom förresten paketet. Hann inte hämta ut det dock, men hoppas hinna det i morgon.
Marie
Stackars Lisa! Men du ska se att hon snart mår bra igen. Kåvepenin är ingen höjdare. Hanna stoppade i sig det mesta bara hon fick det i ett snappsglas och fick dricka med sugrör. sen fick hon ipren efter det och till sist dagsdosen av vitaminerna. Började med det äckligaste och slutade med det godaste. Men visst, stora delar av kuren spottade hon ut.
Njut så länge Rebecka sover! Det ändrar sig snart!
Men som tinna sa, se upp så hon inte tappar sockret. Båda mina har gjort det, men värst var det med hanna. Bara tur att vi fortfarande var kvar på bb då. skulle det hända går det alltid att doppa nappen i lite florsocker.
Funkar det bra med barnen förutom sjukdom?
Bessie
Lilla bella så ont hon måste ha.
Stackars liten!
helene
du har en stund att fundera.
I morgon ska vi till logopeden med hannis. Hon hostar så när hon äter. inte för att jag tror de kommer se något där, men det är ändå bra att få det uppkollat.
sen på torsdag är det dax för 6-månaderskollen på bvc
och på fredag ska jag till sjukgymnasten för min rygg.
verkligen fullspäckade dagar för någon som max gör 1 sak i veckan.
Har nu sett att det var mandel i glassen jag åt. Inget vidare, jag är ju allergisk mot mandel och jag märker av det som mest när pollensäsongen drar igång/är igång, inte under vinterhalvåret så jag har inte ställt om än. Har inte heller hämtat ut behövlig medicin eftersom jag äter av den tidigare. Måste nog ta en tur till apoteket i det närmsta och bli fattig, just nu hostar jag så jag nästan kräks och det kliar ganska ordentligt i halsen så det rinner rätt mycket vatten genom strupen.