Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Dink: Japp, här finns det muskler
Börjar känna mig rätt så luttrad att åka upp till stan och hämta tunga grejer nu. Men maken fick bära in kartongerna i garaget väl hemma. 1795:- låter som ett bra pris. Vi hade kanske kunnat hitta billigare, men lata jag orkade inte leta runt mer
Kollade bara på två ställen.
Godmorgon
emejo: Kul med studsmatta
Det kommer dock aldrig i hela livet koma en sån hit för JImmy är livrädd för dom. DOm har en på hans jobb och dom har haft lite skador och sen så såg han på nåt läkarprogram på tv där en liten kille bröt benet. Så han vägrar. Men vi kanske kan få hoppa lite hos er
VI var och kollade lite på cyklar igår på Team sportia till Jakob. Han hittade en knallorange med blommor och korg på. Den ville han ha. Han ville ha korgen så att han kunde ha ett gosedjur med sig. Så söt
Men den var verkligen asdyr så vi ska kolla vidare.
Bessie: Jag har aldrig hört dig uttala ditt efternamn så jag trodde faktiskt att det uttalades med hårt K, trots att jag enligt svenska språkets regler borde fattat att det inte skulle vara så...
Inatt har väl jag drömt om att jag var gravid. Ni får sluta prata så mycket beisar här inne
NÄhä, mot bilbesiktningen och sen en hel dags jobb igen... Jippi ![]()
Morning!
Har kört en maskin tvätt och hängt på tork nu. Ett barn sover, det andra bygger en lastbil. Lugnt och skönt mao
(skulle jag aldrig sagt *suckar*)
Funderar på om alla dimmoln ska försvinna eller inte. Känner att jag behöver ljus. Ska ta en tur till mamma och kanske åka iväg och köpa lite gödsel till rabarberna och sånt för att minska mossan i gräsmattan.
dink--> Alltid lika roligt med sånna besök hos sjukvården, där man liksom inte gör något alls... Men det kanske är viktigt att Hanna får lära känna henne lite innan de sätter igång.
emejo-->
Jag hade nog också ryggat om någon sa så till mig
Hej
Å?hh jag vill också köpa en studsmatta men vart ska vi förvara den på vintern. Hela garaget är ju full med båtprylar. Får fundera vidare på det. Vi ska köpa cykel till Whima i födlesdagspresent.
Emejo>> usch för magsjuka. Men du verkar piggat på dig fort.
Dink>> Skönt att ni har kommit igång iallafall.
Tinna>> förstår att de var oroliga när du blev hämtad i polisbil. Hur gick besiktningen?
Bessie>> hur är det med träningsvärken???
Syster>> just ja, skulle också iväg och köpa jord och lite blommor.
CArl sover ute efter promenad och bvc besök. Växer och blir så stor så, 5 veckor och 2 dagar, så väger han 5640g och 59 lång. mot förra veckan 5476g och 57 cm. Så skönt!!! Köpte några nya droppar på apoteket igår för barn som innehåller acidofilusbakterier att ge för att hålla koll på magen. Han var jättelugn och har fisit som en hel karl igår kväll.
Maken kom hem igår och var SÅÅÅÅÅÅ förkyld. Men han är på jobbet idag men kommer väl gnälla ikväll. oj oj oj så synd det är om honom.
Nej dags att laga lunch!
Tittar in lite så här
Febern har gått ner och jag är uppe utan tabletter i kroppen, men jag känner mig matt och har ont i kroppen. Tog en dusch förut och blev en ny människa, har svettats rätt ordentligt så tom sambon kommenterade min odör
Studsmatta: Skulle vi vilja ha, både sambon och jag (undrar vilka som är barn i detta hus??) men vår tomt lutar precis överallt så det skulle innebära att vi får gräva ner studsmattan i backen för att den ska stå rakt, ett arbete vi inte riktigt känner att vi vill lägga, än. Det enda raka stället vi har är precis framför huset, där bilarna är parkerade och en stump på baksidan. Tyvärr är stumpen precis bakom huset för litet för att knöla in en stor studsmatta.
Cykel: Har vi också tänkt köpa till D när han fyller år. Vi hittade en på Maxi för 795:- med stödhjul så det lutar åt att vi köper den. D provkörde den en gång och den är väl lite "trög" för honom att trampa, men han lär sig väl?
Nu har sambon börjat riva väggarna i rummet i källaren. Det är inte riktigt klart i tvättstugan än men han kunde inte hålla sig
Vi måste till IKEA också för att köpa en skåpslucka och ragga upp gångjärn till det skåp vi köpte. När sambon monterat fattades gångjärnen, ganska irriterande. Skåpet är uppe på väggen och jag har lust att fylla det med vad som är tänkt, men det går ju inte eftersom sambon ska montera luckan. Har massor att läsa från skolan också, det passar inte alls att bli sjuk så här!
D går omkring och surar och pipplar. Jag har tagit ifrån honom nappen som han haft konstant i munnen nu i 3 dagar, nu är det nog! Inte vill han äta heller ska bara ha sin napp.
Snart dags för sista lektionen. Dagen har bara försvunnit i en massa saker och snart är det slut
Helene: Jo, han lär sig nog rätt så snabbt att trampa. Elsa fick ju Axels cykel nu i februari när han fick en ny och hon trampar på som bara den. Jätteduktig. Hon blev så stor direkt, bara hon började cykla på en stor cykel. Själv är hon hur katig som helst när hon kommer i full fräs.
Helene igen: Om ni har kvittot kvar så kan man rätt så enkelt beställa hem, kostnadsfritt, det som saknades från IKEAs hemsida. Det saknades några skruvar för oss till en byrå vi köpte och det var bara att beställa så kom de hem två dagar senare.
emejo: Jag hade väl tänkt att vi skulle ta oss en tur dit på lördag eller söndag men det beror ju på hur jag piggnar till. Känner att det börjar vända i kroppen just nu och det börjar bli dags för horisontalläge. Ska gå ner och ta ett litet prat med de rivande herrarna innan sängen ![]()