• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • jojja

Gaaah! Försöker få till ett album med lite rosbilder jag tog igår, men det funkar inte. *morr morr* Shit vad sånt här är irriterande!

Väderuppdatering: +1grad, stormvindar och fint fint regn i horisontellt läge. Tror det blir inomhusaktivitet idag! Och bilfärd till dagis!

• Malin K F

Åhhhh! min son är en ängel. Somnade själv i egen säng kl 20 och vaknade första gången för ammning kl 3.30.

Iväg och hälsa på kärringarna på jobbet! Tjohej!

Mamma till mina hjärtegryn, Whilma o5o5o9 & Carl o8o226
  • helene306

Väntar på samtal på VC sen över en timme tillbaka. D har varit ledsen inatt över magen igen och hann med 7! toabesök inom loppet av 4 timmar. Så, han får vara hemma från dagis idag. Jag tänkte lämna honom för han leker och är pigg och säger att han inte har ont nu, men jag trodde faktisk VC skulle höra av sig rätt omgående för den akuttiden hon skulle leta upp.....

F+H=D
  • jojja

helene--> Men då. Vilket skrutt... Stackarn!

malin--> Vad skönt!

Nu så. Lite nya bilder (från gårdagens experimenterande)
    www.saramartens.com/TPU

(TPU är ett av materialen vi använder på jobbet)

;-D

• helene306

Så nu har vc hört av sig. Läkaren tyckte att vi skulle vänta till den 18/4 och utesluta mjölk fram tills dess för att se om det blir förbättring. En akuttid nu skulle förmodligen inte ge någonting när vi inte har provat. Eftersom han varit sjuk kan magen reagera starkt på mjölkprodukter också så det kan vara "bara" det eller en kombination av laktosintolerans och sviter efter sjukdom. Dagis kräver läkarintyg för att utesluta mjölk, men en vecka kunde de hjälpa till utan intyg. Vägde honom i morse för jag tyckte han såg så insjunken och mager ut igår. Lillskrutt har gått ner 700g sen v13. Nu har han ju inte varit direkt stor i maten på sistonde, även jag har petat i mig som en fågelunge, fast för min egen del gör det inget om några kilon försvinner

jas: För mig är Opel förknippad med den orangea Opel Accord mamma och pappa hade när vi var små. Orange! hur tänkte dom??   

F+H=D
  • jasminen

m om:
    Grattis på namnsdagen!

helene:
    Här finns det en mäklarfirma som kör omkring i orange bilar-oftast oplar faktiskt-de är rätt hmmm..färgstarka

Den jag testar nu är dock mörkblå,ska ha en person att kolla den litet innan vi bestämmer oss...

• jojja

helene--> Vi är ju rätt skruttiga i magen hela familjen nu efter magsjukor, förkylningar och annat så jag köper bara låglaktosprodukter nu. Fungerar jättebra! Är också inne på teorin om att tarmen blir som skadad när man varit sjuk... Och, när vi använder de här produkterna hemma (och inte ger mjölk till maten utan juice eller annat) så gör det faktiskt inget att han äter vanligt på dagis - för det blir inte "för mycket" för magen iaf. Om du förstår vad jag menar?

• helene306
    jojja: Tack, det var positivt att läsa! Jag fick två versioner från vc. Igår sa hon att jag skulle utesluta mjölk att dricka till maten samt smör osv, men vanlig mjölk i maten var ok. Idag sa en annan att det bästa är att utesluta ALL mjölk rätt över. Känner ändå som du att den stora boven är väl det som dricks "rent" till mat. Hemma vill aldrig D ha mjölk till maten men på dagis dricker han.

Vi slocknade båda två i soffan, jag vaknade precis. Denna hosta!! För att inte tala om det som kommer ur näsan.... blä!
    F+H=D
  • mariiee

Får se hur mkt som fastnat på minnet.

Emejo: Ang. skyddsnätet så kan du har en poäng.

Jas: Hoppas ni får bilen!

Jojja: Japp, sitta i lugn och ro och fiffla själv är absolut bäst!
    Så lätt att det blir fel annars.

Malin: Åh så härligt att få sova fram tills 3 *avis*
    Rebecca sover i sin egen säng nu, ska pröva det i kväll med.
    Iaf fram tills första ammningen sen kan hon sova hos oss.

Helene: Stakars liten, hoppas att det blir bättre att ta det lite lugnt med mjölken.
    Tror ni att han kan vara allergisk mot mjölk överlag med?

m om: Grattis på namnsdagen!

Tågresa: Ringde faktiskt och bokade via telefon igår.
    Tror allt blev rätt... kanske.
    Vi ska upp och träffa mina föräldrar och firar min mormor som fyller 90år.
    Tommy ska stanna kvar hemma, kommer att bli tråkigt utan honom men ändå lite skönt kanske...
    Det trista är att vi måste byta tåg i linköping.
    Sen finns det bara platser brevidvarann, jag hade hoppats på att man kunde sitta alla 3 i bredd men icke.
    Hoppas att babysittern får plats vid fötterna så Rebecca kan sitta och sova där en liten stund.
    Visst borde det finnas toa-lätt på tåget från linköping?
    Tänkte på om man kunde ha Lisa utan blöja, då hon inte är så förtjust att kissa in den på dagen, har hon kissat en gång så måste man typ byta dirket.

Ska ta mig ngr knäckemackor.
    Hungrig *ovanligt*

Lisa 20050430 & Rebecca 20080308
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]