• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • tinna

Hemma igen efter en hektisk dag på stan! Men jag har hunnit med allt jag skulle och lite till Skulle ju titta lite efter cyklar. Gick in i en stor cykelaffär. Kommer ni ihåg att jag skrev förra veckan att Jakob hittat en orange med blommor och korg? Nu hittar jag väl en orange och silverfärgad crescent med stjärnor och korg! Var egentligen en tjejcykel men jag tror inte han kommer fundera över att det inte är nån hög stång att kliva över i mitten. Det fina var att det var den sista cykeln och att dom igår hade sänkt den från 1895 till smått ofattbara 995!! Jag var liksom tvungen att slå till, mer perfekt kan det liksom inte bli! Sen är inte renault scenic känd för sitt stora bagage och jag hade ju barnvagn med mig också. Men med hjälp av en kille på affären fick vi in den i baksätet. Så nu står den gömd borta i mammas bod
    "Råkade" även gå förbi PoP och det bara råkade inhandlas två tröjor...

Fick litet paket från HM idag, en keps till Alma och röda jeans till Jakob. Var det som Alma och jag satt och beställde en kväll när hon inte kunde sova

helene: Man kan ju få sekundär laktosintolerans efter att ha haft magsjuka, är jättevanligt! Glass innehåller massor av laktos också förresten, har en kompis vars dotter är laktosintolerant och hon blir jättedålig av vanlig glass, ja, alltså inte isglass då förstås.

jas & helene: För mig är opel förknippat med den ljusröda opel accord som mina föräldrar hade när jag var liten

• mariiee

Tinna: Det var ett riktigt bra kap!
    Senic... förstår precis vad du menar!
    Nu med Rebeccas vagn i baget går det inte in mkt till vill jag lova.
    Bilbyte kanske???

Lisa 20050430 & Rebecca 20080308
  • tinna
    mariiee skrev 2008-04-08 15:01:07 följande:
    Tinna: Det var ett riktigt bra kap!Senic... förstår precis vad du menar!Nu med Rebeccas vagn i baget går det inte in mkt till vill jag lova.Bilbyte kanske???
    Aldrig i livet att jag byter bort scenicen! Nu kör vi iofs mest sulky med E och tar man av hjulen på den så går den att köra in och då har vi massor av plats ändå. För oss är det viktigaste att den är så rymlig inuti, vi har tre bilbarnstolar brevid varandra i baksätet och har gott om plats där fram, helt perfekt!!
  • mariiee

Tinna: Oooops... förlåt jag menade inte er...
    Tänkte på oss själva.
    Det var lite klantigt skrivet Generad

• mariiee

Tinna: Okej

• NK80

Jag har ju klagat på att Simone inte fått sitt personnummer, visst? Jag ringde Skatteverket igår och kolla upp hur det låg till egentligen och där hade de inte ens fått in uppgifter på att hon var född!! Usch vad slarvigt av sjukhuset! Men jag är inte förvånad, jag behövde ju inte ens legitímera mig eller ta fram patientbrickan när jag var där... Ringde förlossningen och förhoppningsvis är hennes personnummer här innan veckan har nått sitt slut.

Min skrutta har nu gått upp 1 kg sen hon föddes, inte illa!

Jas, hänger inte riktigt med i bilköp historian men hoppas att vilken det än blir att det blir bra

Dags att hämta C på dagis!

• mariiee

NK80: Det var väldigt slapp av förlossningen att inte fixa upg ang. simone.
    Då har du grädde i tuttarna
    Rebecca vägde i torsdags 3245gr och var 52cm lång.
    Har väl light i tuttarna, men å andra sidan är det ju mordernt med light produkter Räcka ut tungan

Det är rätt lustigt man känner att det pirrar i brösten och rätt som det är så är tröjan genom våt
    Tur att man är hemma när det händer Cool

Bäst att röja upp i köket för det har Tommy säkert inte gjort.

• jasminen

NK80:
    Oj,vad hon växer!
    Ingen fara,jag hänger inte heller med

Har precis konstaterat att det är så full rulle hela tiden med mina busar att min hjärna inte klarar av att ta in mer,då de äntligen ligger i säng för kvällen så är jag så slut att jag också kunde lägga mig jag är helstressad och har huvudvärk*blä*
    Oj,vad jag längtar efter en mer lugn och sansad period nu!

Malin:
    Vad härligt med såna dygn!

Tinna:
    Inte illa med helnattssömn av tre småttingar!
    Härligt att du hittade ett sånt fynd till Jakob Han blir säkert jätteglad!

Jojja:
    Vilka härliga rosbilder!Älskade första och sista

Mariiee:
    Ja,den känslan glömmer man inte,och då oftast då man stod litet olämpligt till väldigt offentligt

Helene:
    Vad jobbigt för D med magen Hoppas verkligen ni får rätsida på det snart!

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]