Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Tinna:
Blev det nåt kalas?
Är så trött,har varit ute och yrat runt på "piratön"
försöker stjäla litet egen tid men tja..det är inte lätt
alltid då man börjar göra nåt annat så endel ropar de på en eller så slåss de
Återgår till att försöka få tag i mor min...
jas: Jodå, nu har alla gästerna åkt hem
Var bara två familjer som var inbjudna men dom har två barn var och vi tre så det var ju ändå liksom sju barn... så fullt ös har vi haft och ätit morotskaka och glasstårta. Fiskdamm blev det också, såklart. Nu laddar vi för Jakobs kalas om 13 dagar...
Här har det varit lugnt idag. Jag har haft ett gäng tjejkompisar på besök. Skoj. Mycket prat och mycket skratt
Sedan har vi varit ute och flyttat på en stor vedhög som legat och skräpat. Maken håller på och fäller en stor björk på gården och sedan ska vi försöka få ordning i barnens trädgård och en vildträdgård som vi har och som jag vill "tukta". Det börjar ju verkligen att bli vår nu, så det är bäst att jobba på.
Imorgon är det jobb igen.
Puh! Nu har jag tack vare mina fina vakuumbags som jag köpte igår packat ihop 1 dubbeltäcke, 1 vanligt täcke och inte mindre än 10 kuddar! på en yta av ca 1mx 0,6mx0,5m. Inte stort alls alltså, med tanke på hur det såg ut innan!! Tog en hylla som var full med kuddar och fick in fler kuddar + två täcken plus att det blev yta över!! Jag är frälst ![]()
Grattis M i efterskott!!
Grattis Valter på födelsedagen!! Kommer ihåg denna dagen för 3 år sen som om det var igår - jag hade bf med Colin och var avundsjuk på dig -Jojja som skullr få snusa bebis den dagen.
Colins humör och trots har blivit mildare men är fortfarande mkt ilsken herre.
Tinna, praktiskt med den där vakumgrejen
Hallojsan.
Har varit alldeles jättedålig på att ta mig in här på sistone - ni är alldeles för rara mot en som inte klarar av att hänga med det minsta... *puss*
Tack för alla grattis
Dagen har varit kanonbra, mamma och pappa kom på besök. Inga andra har nog vågat komma hit heller - för Vera kräktes igår igen... *suck* Är ju bara att hoppas att inte kalasgästerna som var här igår blev smittade. Trodde verkligen att det hade gått över nu, när vi haft det allihopa.
tinna--> Åh, det låter ju toppen. Fasiken vad nice att få såpass mycket plats!
Dags att ta en runda i tvättstugan. Vi fick in vatten igen natten till fredagen, så halva fredagsmorgonen gick åt till att fixa iordning där nere. Sådär roligt efter ett nattskift.
*kram* på er!
Om 17 minuter blir min docka 3 veckor.... tiden går för fort!!
Grattis Valter!!
Herregud vad dessa läggningar tar på krafterna. Hanna bråkar som aldrig förr. Ikväll har det tagit 3 timmar och hon sover ännu inte. Har iaf lyckats söva Morgan.
Morgan ja, han mådde så himla dåligt efter sin spruta. Grät o ville komma upp eftersom han hade så ont, men grät av smärta bara man rörde honom.
Behöver jag säga att mina kinder också var blöta?
På fredagskvällen vände det, igår var han nästan som vanligt och idag har han varit den solstråle han alltid är. Det är dock svullet och rött fortfarande, men det kan det ju vara ett tag till.
NK
Helt ofattbart vad tiden rinner iväg. Tycker det var igår du födde, och två, tre månader sen jag gjorde det. Men ändå blev min baddare till son 6 månader igår.
Jojja
Härligt att dagen blev bra, trots allt!
Tinna
Inte dåligt!
Skulle vilja hinna med lite på kvällarna, men orkar inte när hon bara bråkar. Och i morgon är det vardag igen, då jag är helt ensam på kvällarna med de bägge.
jojja: Ni måste fåt vår magsjuka upphöjt i tio liksom... Jakob kräktes tre gånger, jag en gång och Jimmy inte alls, bara i andra ändan
NK80: Ja, tiden springer verkligen iväg!! TÄnker ibalnd när jag ska lyfta Jakob, det är liksom nåt som sticker ut där man tänker att han tar slut men då är det benen man glömt... Nu är det bara 12 dagar kvar tills han blir fem, här är det verkligen countdown nu
NK80 igen: Det går ju faktiskt i perioder det där trotsandet, så är det ju. Tror inte dom själva heller orkar hålla på att vara ilskna i all evighet...
Har uppdaterat bloggen lite, var ett tag sen sist...