• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • jasminen

Nu ska jag strax natta herrarna..har KANSKE en bil på gång.. men allt kan hända!!Den är säkert såld imorgon..till nån annan jag gillade den,maken också,men priset...hmmm...

• helene306
    jas: Hoppas du får bilen, vad är det för nån? Pruta, pruta, pruta eller försök få med något extra. Helst både och

tinna: Ja, samtidigt som jag inte önskar att det är laktosintolerans så skulle det vara skönt med en diagnos till hans besvär. Typiskt bara att de inte hade någon tidigare tid, men skulle han få problem skulle jag ringa tillbaka och de skulle kolla efter en akuttid. Har nu handlat hem laktosmjölk, smör, yoghurt och sambon hittade en välling som var laktosfri. Den såg ut som en svagt utrörd oboy och smakade blask. Detta hörde D mig säga, drog 2 sug och sa att det smakade vatten Att man aldrig kan vara tyst....

Åkte och handlade efter att jag hämtat D. D ville sitta i kundvagnen och jag försökte lyfta i honom i sittdelen. Blev tvungen att ge upp på tredje försöket, jag hade ingen ork att sätta honom där! Det var ingen höjdare att köra bil när man är svag, hade lite flum för mig och jag blev irriterad på hur jag betedde mig tex bromsa vid rödljus fast det är grönt? Jag är inte riktigt vid mina sinnes fulla bruk. Lagade mat och petade i mig 4 skedar ris och 2 skivor fläskfilé sen var det stopp och liggläge i soffan, klarade knappt att sitta upp. F-n vad jag hatar att vara så här svag! 
    F+H=D
  • mo m2007

jag har just lyckats radera det jag skulle skriva

nåja här kommer en kort version

Hoppas alla sjuklingar år bra snart

Grattis alla som fyllt år, spec. min son *S*

Jas. Hoppas ni får bilen.

• Malin K F

Grattis Valter i efterskott!

Helene>> skönt att du äntligen fått ditt smink. Tråkigt att köpa allergimedicin.

JAS>> busungar, kommer ihåg hur arg min farsas fru var när jag gjorde så på lillasyrran i sömnen. Hon var bjuden på födelsedagskalas på dagen. HA HA!!!

Emejo>> ha ha! Stackars tjejer!!! Men kul för dig!!! Gjorde en liknade grej när jag var liten, farmor och farfar var hos oss och hälsade på för jag hade fått en lillebror och jag var ute och kom in i våran bod som fanns på gården och fick upp en färgburk, falurödfärg och målade mig. Gick sen in och visade mig och mamma fick tvätta mig, massor. Efter ett par timmar kom jag in igen, hade tagit mig in en gång till och gjort samma sak en gång till. Farfar stod och hoppade och skrek, Malin är hopplös. Det säger han varje gång jag träffar honom fortfarande.

Dink>> det är inte säkert att du har rätt till det. Det är ju upp till kommunen att bestämma det. Men ring och prata med dem igen och förklara att du är f-ledig med lillebror och berätta hur viktigt det är pga språket, tror till och med att om du får en plats kan du begära att få mer timmar för att träna språket. TRYCK på det.!!!

Mariiee>> skönt att kuren är slut, man kan alltid muta barn!!!

Båda mina barn ligger och sover i sina sängar och jag är ALLDELES själv i vardagsrummet.  HAr haft kompis här idag med sina barn, det var lite stelt ibörjan men WHilma försökte locka med dottern, men hon ville inte, men efter en fika så, blev det lite bättre. På slutet var det riktigt kul.

Dags för te och macka!!!

Mamma till mina hjärtegryn, Whilma o5o5o9 & Carl o8o226
  • jojja

God kväll!

dink--> Det är nog bara att ställa sig i kö. Har hittills inte hört om någon kommun som _inte_ har 15h för föräldralediga. Men det kanske finns - vad vet jag. Kolla på kommunens hemsida.

tinna--> Gick bra i hockeyn?

jas--> Vad är det för bil? Spännande!
    Vilka "söta" barn du har... *fniss*

mariiee--> Förstår dig, är också en sån som vill sitta i lugn och ro och testa olika kombinationer, se tiderna framför mig osv. Vad ska ni göra för skoj i Sthlm?

Malin--> Härlig känsla att vara själv? Minns så väl i början när barnen sov i sina sängar och man liksom fick lite egen tid på kvällen... Frihet!

Dags att slänga sig i säng! Har beställt lite klänningar idag, måste ju tydligen ha sån när det stå "kostym" på inbjudningskortet. Men hur lång klänning? Nån som vet?

*kram*

• jojja

Godmoooorgooooon!

Först in? Jösses...

Hör att lilleman vaknar nu, ska bli intressant att se om han blivit mer förkyld inatt. För jodå, är det inte det ena så är det det andra. Själv har jag ont i halsen som en, tja, jag vet inte vad, och snoret bara rinner. Fuck. Kan det inte bli varmt och vår nån gång så vi slipper vara sjuka?

4+ idag och blåser storm. Hu...

• tinna

GOdmorgon!

Här är barnen lite halvkrassliga men inte väre än att dom kan gå till förskolan. Alla har sovit hela natten, vilket är underbart! Det händer sällan så jag känner mig riktigt utvilad nu!

jojja: Nja, det gick ju inte så jättebra. Men anar att emejo + make är nöjda iaf Dock så blev det inte så farligt som man först befarade...

jojja: Om inte jag minns fel så finns det inga direkta regler för vad som gäller när det står kostym på inbjudan. Står det smoking så är det ju aftonklänning/balklänning och kavaj så är det klänning eller tvådelat med kjol. Om det står mörk kostym ska man ha mörk kläning. Jag tror att du kan ha lite vad som helst, folk brukar välja att skriva kostym när dom vill att gästerna ska vara finklädda men inte ha aftonklänning typ. För TOmas är det dock kostym som gäller

Idag ska jag och E åka och äta lunch med en gammal kompis som jag inte träffat sen 2003, när Jakob var bebis! Hon har flyttat ner hit från Uppsala så nu måste vi ju passa på att ses!! Ska se om jag hinner kika på cykel till Jakob också, han fyller liksom snart...

• emejo128
    Tinna: YES, här är vi nöjda som bara den Och det var en bra match också. One down...

Axel är med på jobbet idag. Just nu sitter han och spelar dator. Tur att det finns ett par stycken på arbetsrummet, så han kan underhållas medan jag måste jobba (alltså sitta ¨på FL )

Maken blev glad för sina presenter. "Får jag välja den lugna stunden när jag vill?" frågade han. "Nästan". Kanske inte i värsta stresskaosen förstås, men i övrigt så går det.
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]