• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • mo m2007
    jasminen skrev 2008-04-08 19:35:01 följande:
    Har precis konstaterat att det är så full rulle hela tiden med mina busar att min hjärna inte klarar av att ta in mer,då de äntligen ligger i säng för kvällen så är jag så slut att jag också kunde lägga mig jag är helstressad och har huvudvärk*blä*Oj,vad jag längtar efter en mer lugn och sansad period nu!
    känner igen mig i det där, jag typ knaprar ibumetin å dikoflenak för att slippa migrän
  • jojja

God kväll!

Vad skönt att komma hem! Är snöstormen agaton ute, bilen krängde hit och dit på vägen hem + att det är moddigt. Inte skoj alls. En liten bit var det plogat iaf.

ÖÖöh. KOmmer ihåg noll. Men, iaf. Ska gå och lägga mig nu. Har ont i halsen, men bara på ena sidan. Det har jag inte varit med om förut...

Natt natt på er! *kram*

• tinna

Gomorgon!

Sovit alldeles för länge idag så nu blir det lite stressigt till jobbet... Men jag har ju flextid så egentligen är det rätt lugnt

jojja: Vi har faktiskt fåt snö här i natt också. Dock är det +2 så den är nog straxt borta igen.

• jojja

Morrn!
    Här plogas det för fullt. Jag brukar inte banga för snö, men nu tycker jag faktiskt att det är rätt onödigt. Har ju rensat i rabatterna och bara älskar att gå och titta varenda dag för att se om det kommit upp nåt mer... Fast, det blir ju lite intressant idag när alla grannar ska iväg - de bytte till sommardäck hela högen i helgen. Smidigt! Nu är det 1 dec snö...

Frukosttime!

• jojja

Så. Då var det där igen. *suck* Jag vill ha en bääääääbiiiiiis!
    Sade till maken i förrgår att det vore perfekt att åka iväg på en spa-resa i oktober eller så och göra en liten

• jasminen

Jojja:
    vad var det som gjorde att det trillade över dig sådär bara?

Jag ska till bilfirman och diskutera idag,det känns inte vidare hoppfullt dock trist för jag gillade ju bilen.
    Jaja,folk byter bilar varje dag så det kommer fler möjligheter.

Här har vi också fått snö inatt inte konstigt alls egentligen för det var attans kallt och ruggigt igår!*burr*

• jojja

jas--> Satt och läste en tråd om att ha två år mellan barnen... *nostalgi* Men men. Nu blir det ju iaf minst 4 år mellan Valter och ett eventuellt lillasyskon.
    Varför känns det inte hoppfullt med bilen? *kram*

Tjohoo! Om två månader får vi pengar Usch. Det där lät groteskt, men Tomas farfars hus är sålt och i slutet av maj är det inflyttning. Shit vad skoj med lite peningar. Sitter och spanar på en ny kamera *dreggel* I brist på bäbis så.

• helene306
    jojja: Jag joinar dig och ditt "vill ha bebis". Blev sentimental nu när jag letade fram ett kort på D från hans bebistid. Har glömt bort att han varit så där liten, rultig och alldeles för underbar, satt nästan och tjöt över korten här Har förbenat j-a ont av spiralen nu också så jag förbannade den högt igår Skrikandes Kanske lika bra att ta ut skiten? När jag har så här ont (och efterdyningarna nu) då funderar jag på om det verkligen är värt att ha den?

jas: Hoppas det blir bil idag för dig!

D har *peppar peppar* inte varit ledsen inatt och inte klagat på någon magont. Hoppas det vänder nu med laktosfritt.

Snö: Nä, inget här men däremot regn.

Dags att ta itu med allt läsande!
    F+H=D
  • emejo128

Godmorgon. Hade lite kalas för maken igår. Onödigt tyckte han. Han tycker inte om att fylla år Han har åldersnoja. Det har inte jag och jag har aldrig haft det heller. Det är roligt att reta honom.

Det ligger ett minilager med snö här också. Mycket onödigt. Vi hade ju planerat att ligga under vinbärsbuskarna och dra upp nässelskott idag. Att de ska frysa ihjäl är väl inget att hoppas på

Fler bebisar: Nja, här är det nog sluttillverkat. Jag kan fråga maken ibland om han inte vill ha en till. Han säger tvärt nej. Och om jag ska vara ärlig så är inte jag heller så sugen. Det trodde jag inte, att bebissug skulle kunna försvinna. Vi var och hälsade på en nyfödd härmodagen och lite innan var vi och gosade med en 3-månaders. Och visst, det är mysigt och gosigt, men jag känner mig ändå inte ett dugg sugen på en till.

Jas: Hoppas på lugnare tider för dig snart. Det kommer. Det är säkerligen därför jag inte vill ha fler barn. Jag har blivit för bekväm. Barnen är ganska självgående och leker mycket själva med varandra. Det är visserligen bråk, men inte alltför mycket. De somnar runt sju-halvåtta om kvällarna. Det är lugnt från sex, då de har ätit kvällsmat och ser på Bolibompa eller någon film. Efter det någon saga och så somnar de (om de inte har somnat tidigt framför TV:n). Sedan har man kvällen lugn tills det är dags att gå och lägga sig själv.

NK: Fy vad dåligt av sjukhuset att inte ha skickat in det Hoppas det kommer snart nu då.

• Malin K F

MAriiee>> vågat att ge sig iväg på tåg med 2 småbarn! Önskar dig massor med lycka till!

Tinna>> kul med ett sånt fynd.

Helene>> en pojk som jag hade för några år sen trodde efter en magsjuka att han hade fått laktosintolerans, han använde bara laktosfria produkter och fick läkarintyg för skolans skull. Sen efter tror, ca 4-6 veckors uppehåll så var det borta. Han kunde återgå till mjölkprodukter, var precis som magen behövde en omstart efter magsjukan. Kan ju vara värt att prova.

NK80>< Slarvigt av förlossningen , var det inte så att du var ensam där så de hade ju inte massor att göra heller.

JAS>> hoppas du hitter en bil snart.

Emejo>> ingen risk!

Här har vi ingen snö! Men maken är i sthlm och ska hem idag, han bytte till sommardäck i helgen. Så får väl se när han kommer hem inatt.

I*natt har lillprinsen sovit mellan 22.30 och 7 utan att amma! Är helt UNDERBART. men då har jag haft Whilma som sovit bredvid mig och knuffat och ropat i sömnen. URK!

Idag ska jag bara vara hemma och dega. Har flängt runt nu i 2 dagar.

Mamma till mina hjärtegryn, Whilma o5o5o9 & Carl o8o226
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]