Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
JAg vet det men just nu är jag lite deppig så det känns så!
Syster
*kramar hårt* Du vet att det bara är att ringa om du känner för det, finns här för dig! Dag som natt!
Jas
*garvar* Ljuvligt!
Malin
*kramas* Envisa unge!
Hanna ska nog bli terrorist när hon blir stor! *muttrar*
Ungen var feberfri i morse, så det blev tack och lov ingen tur till läkaren.
Morgan har sovit i natt, även om han var svårövertalad, och sovit nästan hela dagen idag. 4½ timma mitt på dagen och nu somnade han vid 18 igen och sover fortfarande. Undra hur det ska gå i natt!
Jag känner mig överkörd. Mår precis lika piss som i söndags. Inte har det blivit bättre av att hanna har jävlats på precis alla vis hon kommit på. Bara tur att Morgan har sovit. Annars hade sambon fått komma hem mycket tidigare från jobbet.
*skickar över en stor kram till Dinkan*
Dink: Hu, jobbigt! Hoppas morgondagen blir bättre.
Var tvungen att fråga på förskolan idag om Alma är lika skrikig och gråtig på förskolan som hon är hemma. Men dom hade inte märkt nån skillnad, hon var som vanligt. Dock visade hon prov på sitt hemma-Alma när vi skulle klä på oss och åka därifrån idag. Personalen sa att dom inte kände nån sån Alma. Tur det egentligen, men då vet jag ju att hon kan vara "som vanligt" och blir bara ännu tröttare på att hon skriker hela dagarna här hemma...
Dink>> kramar om dig, du får vila nu när barnen går och lägger sig, gör det du också tidigt ikväll.
Malin, *skickar över en kram till dig med* Hoppas din bebis snart kommer! Vi börjar ALLA bli otåliga ![]()
Malin: *kram*
Dink: Hoppas du får lite sömn i natt *kram*
Annars får Henke stanna hemma så du får vila upp dig!!!
*skickar ett gäng kramar till alla i tråden*
Det verkar vara många som har det lite kämpigt just nu.
Dink: Håller tummarna för att du får sova lite inatt. Det är inte lätt att hålla humöret uppe när man inte sovit och har en viljestark "snart3åring" hemma. *kram*
SY: Dryg karl du har! Du får skicka in honom här så vi får prata allvar med honom
. *kramas*
Malin: Förstår att det känns jobbigt nu, men försök att hålla på din "nya" nedräkning. Vad som än händer så är det inte långt kvar nu innan du får snusa på ljuvlig nyfödd bebis
. *kram*
Jas: Bella blir nog en mångsysslare vad det verkar
. När vi åkte förbi en backhoppningsbacke på väg upp till fjällen och jag berättade vad det var, och att man ska vara bra modig för att våga åka ner där med skidor, så sa hon "Det ska jag göra när jag blir stor." Och när vi kollade på "stora maskiner" på Bolibompa så skulle hon köra en stor vägbyggarmaskin när hon blir stor. Sen har det ju hänt att hon nämnt att hon kan tänka sig att gå i mina fotspår också
.
Vilken tur att Oscar inte kommer att skräpa ner med sina ölflaskor i alla fall då
.
Tinna; Spännande med kick off!
Kände mig faktiskt lite pigg ett tag idag på dan, för första gången sen jag vet inte när. Det var nästan en konstig känsla att vara helt klar i hjärnan. Fast det var inte så långvarigt, efter dagishämtning, mellisbråk och hämtning på flygplatsen är man tillbaka i samma gamla avtrubbade trötta tillstånd som vanligt. Men, men det är ju skönt att veta att man inte kommer att vara så här trött för evigt
.
God natt!
House börjar!