• tessum

pojke med klänning?????

Jag var och shoppade och fick se något jag aldrig sett tidigare, nämligen en mamma som shoppade en klänning till sin son. Först trodde jag att det var en flicka men när mamman sa "vill du ha den här, gubben?" så höll jag på att svimma.
    Är det verkligen så det är idag? att mammor köper flickkläder till sin son? jag har aldrig hört talas om det innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 11:12
    En fråga till. Ni som köper klänningar, kjolar till era söner, har barnen på sig det när ni åker bort, på dagis osv eller är det bara när dom är hemma?

• Svar på tråden pojke med klänning?????
  • Leeloo
    Maddish skrev 2008-02-07 13:08:41 följande:
    Men detta är väl egentligen männens fajt och inte vår.
    Lika lite är detta männens fajt som att jämställdhet är kvinnors fajt. Det var faktiskt bland det märkligaste jag läst.
    Eyy woman! I think you left your panties in my kitchen..
  • Maddish
    Leeloo skrev 2008-02-07 13:12:57 följande:
    Lika lite är detta männens fajt som att jämställdhet är kvinnors fajt. Det var faktiskt bland det märkligaste jag läst.
    Om nu inte männen vill gå i klänning så är det ganska meningslöst att ens kämpa för det. Dom få män som vill detta gör det säkert också.. Vad jag vet så är här inte en enda mans åsikt i denna tråd.
  • Leeloo
    Maddish skrev 2008-02-07 13:21:42 följande:
    Om nu inte männen vill gå i klänning så är det ganska meningslöst att ens kämpa för det. Dom få män som vill detta gör det säkert också.. Vad jag vet så är här inte en enda mans åsikt i denna tråd.
    Det kanske finns en massa män därute som skulle vilja gå i klänning men inte vågar. Varför förutsätta att dom inte vill det för att dom aldrig gör det?
  • Maddish
    Leeloo skrev 2008-02-07 13:25:29 följande:
    Det kanske finns en massa män därute som skulle vilja gå i klänning men inte vågar. Varför förutsätta att dom inte vill det för att dom aldrig gör det?
    varför förutsätta att dom vill?
  • uniMog

men allvarligt vad spelar det för roll om det inte finns en enda vuxen man i hela världen som vill ha klänning om småpojkarna vill det? FÅR de inte identifiera sig med kvinnliga förebilder eller vad är problemet?

Why are vampires always so stupid?
  • Leeloo
    Maddish skrev 2008-02-07 13:29:44 följande:
    varför förutsätta att dom vill?
    Jag förutsätter inte, jag skrev kanske. Jag vet iaf att min son älskar att ha klänning på sig. Helst prinsessklänningar.
  • Lillstrumpa82
    Pejgan skrev 2008-02-07 13:30:13 följande:
    men allvarligt vad spelar det för roll om det inte finns en enda vuxen man i hela världen som vill ha klänning om småpojkarna vill det? FÅR de inte identifiera sig med kvinnliga förebilder eller vad är problemet?
    Du skriver "om småpojkarna vill det?", men varför klär man sin son i klänning innan han själv säger att han vill ha det? Innan han själv står där i affären och säger "mamma, jag vill ha DEN HÄR!"? Då är det ju inte honom det handlar om, utan mammans vilja.
  • uniMog
    Lillstrumpa82 skrev 2008-02-07 13:33:23 följande:
    Du skriver "om småpojkarna vill det?", men varför klär man sin son i klänning innan han själv säger att han vill ha det? Innan han själv står där i affären och säger "mamma, jag vill ha DEN HÄR!"? Då är det ju inte honom det handlar om, utan mammans vilja.
    Jag vet inte. Vem gör det? Jag har inte gjort det så jag kan inte svara på det. Men antagligen för att man tycker att det är fint, precis som om man köper en till en flicka.
    Why are vampires always so stupid?
  • Maddish

Det är väl ingen som förbjuder pojkarna att klä ut sig till prinsessa eller prova en klänning, men jag hade fortfarande inte gått och köpt en till dom.

• Lillstrumpa82
    Pejgan skrev 2008-02-07 13:34:23 följande:
    Jag vet inte. Vem gör det? Jag har inte gjort det så jag kan inte svara på det. Men antagligen för att man tycker att det är fint, precis som om man köper en till en flicka.
    Det är det jag tycker är fel. Även om jag själv inte skulle köpa en klänning till en son så kan jag till viss del förstå att det finns de som köper en klänning när sonen själv säger att han vill ha en.
Svar på tråden pojke med klänning?????