• tessum

pojke med klänning?????

Jag var och shoppade och fick se något jag aldrig sett tidigare, nämligen en mamma som shoppade en klänning till sin son. Först trodde jag att det var en flicka men när mamman sa "vill du ha den här, gubben?" så höll jag på att svimma.
    Är det verkligen så det är idag? att mammor köper flickkläder till sin son? jag har aldrig hört talas om det innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 11:12
    En fråga till. Ni som köper klänningar, kjolar till era söner, har barnen på sig det när ni åker bort, på dagis osv eller är det bara när dom är hemma?

• Svar på tråden pojke med klänning?????
  • Leeloo
    beavies skrev 2008-02-07 12:03:20 följande:
    Men hallå.... att kvinnor har jeans är väl knappast samma sak??När ser man ngr män gå på stan i klänning... jag har aldrig sett det i varjefall.
    Det är ju faktiskt precis samma sak.
    Eyy woman! I think you left your panties in my kitchen..
  • Maddish
    Gäspan skrev 2008-02-07 11:58:17 följande:
    Jag hoppas att ni mammor som tycker att pojkar inte kan ha klänning själva inte ibland drar på er ett par jeans? Det vore ju okvinnligt. Som om ni hellre ville vara män - men ni är väl nöjda med att vara riktiga kvinnor?
    Det finns kvinnliga modeller av jeans och det finns manliga. Har inte sett många manliga modeller av klänningar..

Och vet du vad? Jag jobbar i en bygghandel med nästan bara manliga arbetskamrater och jag går runt i snickarbyxor hela dagen. Så konstigt att jag inte köper en klänning till min pojke då?
  • Miniigirl
    Gäspan skrev 2008-02-07 12:06:30 följande:
    Det är inte ens hundra år sedan, det räcker med att gå 50 år tillbaka i tiden. Då hade de flesta kvinnor kjol eller klänning jämt.
    Men...vi lever väll nu? inte för 50 år sedan?????
  • Lillstrumpa82
    Gäspan skrev 2008-02-07 11:58:17 följande:
    Jag hoppas att ni mammor som tycker att pojkar inte kan ha klänning själva inte ibland drar på er ett par jeans? Det vore ju okvinnligt. Som om ni hellre ville vara män - men ni är väl nöjda med att vara riktiga kvinnor?

Känns ju lite knasigt att jämföra jeans på kvinnor med klänningar på pojkar... Det finns ju tjejmodeller på jeans, men inte killmodeller på klänningar?

Att man klär sin son i ett rosa plagg kan jag väl till viss del förstå, och jag kan tycka att det är lite ok att köpa en klänning till sin son om han själv vill ha den(även om jag själv inte skulle göra det) men att klä sin son i klänning innan han ens själv kan ha någon åsikt om det har jag absolut ingen förståelse för!

Och om man vill ha en gemensam garderob till sina barn så är väl inte det så konstigt, men måste varenda litet plagg bäras av båda barnen eller man kanske då ska välja att köpa en söt liten tröja som båda kan ha istället för en klänning?

• Maddish
    Bonanza skrev 2008-02-07 12:05:11 följande:
    Och återigen: jo, för inte så länge sen var det EXAKT SAMMA SAK! Känn er stolta, ni tillhör de som hade propagerat för att kvinnor självklart inte kan ha byxor.
    Vad hade du tyckt om mannen din plötsligt börjat bära klänning och sminka sig som du? Jag kan ju säga att här hade han lätt fått ett eget rum för mig skulle han inte dela säng med...
  • morotsland

Killmodeller på klänning, vad menar ni? Finns det nåt med klänningar rent fysiskt som gör att killar inte kan ha dem? Fastnar de i snoppen?
    Klänning/tunika är bekvämt oavsett kön!

• Minelly
    Bonanza skrev 2008-02-07 12:02:54 följande:
    Du ÄR medveten om att byxor på kvinnor var lika otänkbart för en 100 år sen, som klänning på pojkar är idag?
    För 100 år sen ja. Jag lever nu.
  • Maddish
    morotsland skrev 2008-02-07 12:19:48 följande:
    Killmodeller på klänning, vad menar ni? Finns det nåt med klänningar rent fysiskt som gör att killar inte kan ha dem? Fastnar de i snoppen? Klänning/tunika är bekvämt oavsett kön!
    Av samma anledning som dom syr upp kvinnliga modeller av tröjor, byxor och alla andra plagg. Vi är olika byggda och för att kläderna ska sitta snyggt så finns det olika modeller.
  • morotsland

Maddish: Vad är den fysiska skillnaden mellan kill- och tjejbarn menar du? Som gör att killarna skulle behöva egna slags klänningar.

Svar på tråden pojke med klänning?????