• tessum

pojke med klänning?????

Jag var och shoppade och fick se något jag aldrig sett tidigare, nämligen en mamma som shoppade en klänning till sin son. Först trodde jag att det var en flicka men när mamman sa "vill du ha den här, gubben?" så höll jag på att svimma.
    Är det verkligen så det är idag? att mammor köper flickkläder till sin son? jag har aldrig hört talas om det innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 11:12
    En fråga till. Ni som köper klänningar, kjolar till era söner, har barnen på sig det när ni åker bort, på dagis osv eller är det bara när dom är hemma?

• Svar på tråden pojke med klänning?????
  • Myrongen
    Miniigirl skrev 2008-02-07 11:47:16 följande:
    Jag har inte läst tråden, men antar att många tycker det är helt ok...men jag svara på TS nu...förstår inte heller riktigt det där! Har sett mammor som lagt ut bilder på sina söner här på fl med klänningar på sig! tycker det är jättekonstigt! Är man så besatt av att ha en flicka borde man kanske adoptera istället? så man vet att man får en flicka som man vill ha!Kan inte helelr riktigt vförstå varför ma nska klä sin pojke med rosa kläder!Men det ser jag inte som lika konstit ändå! vissa tycker väl att det är en färg man kan ha på bvåde flickar o pojakr, precis som ajg tycker att rött går bra på både flicka å pojke!och det tycker väll anra är vansinnigt:) hur man kan ha rött på sin pojke!MEn igentligen är det ju lite konstigt, för på flickor passar ju allt!!!man kan ha en blå tröjja med en bil på, det ser jag inte alls som lika konstigt som att sätta på en pojke en rosa tröjja med en blomma på!!!
    Jag kan tänka mig klänning och jag har inga drömmar om en flicka. Jag har planerat att ha "knattarna", 3 grabbar ;)

Varför klä pojkar i rosa? undrar du. Varför inte. Det är en färg. Det finns inget som heter kill-färg eller tjejfärg i min värld. Jag tycker det är lika befängt som att påstå att banan är en tjejfrukt eller att nestlé är en killgröt. Det handlar om smak.
  • Gäspan

Jag hoppas att ni mammor som tycker att pojkar inte kan ha klänning själva inte ibland drar på er ett par jeans? Det vore ju okvinnligt. Som om ni hellre ville vara män - men ni är väl nöjda med att vara riktiga kvinnor?

• Minelly
    Gäspan skrev 2008-02-07 11:58:17 följande:
    Jag hoppas att ni mammor som tycker att pojkar inte kan ha klänning själva inte ibland drar på er ett par jeans? Det vore ju okvinnligt. Som om ni hellre ville vara män - men ni är väl nöjda med att vara riktiga kvinnor?
    Okvinnligt med jeans?
  • Hannah76
    Minelly skrev 2008-02-07 11:54:05 följande:
    Tack för det inlägget.Jag klarar inte av uttrycket: Han/hon vill /ville inte det, vare sig det gäller äta upp middagen, sluta med napp eller bära känning. I vår familj bestämmer vi föräldrar, och INTE barnet. Förstår inte heller varför det skulle vara fel att säga att klänningar är för flickor, för det är de ju.
    Alla har vi olika sätt att uppfostra våra barn. Och det är väl tur att man själv får välja hurman ska göra.
  • beavies

Men hallå.... att kvinnor har jeans är väl knappast samma sak??
    När ser man ngr män gå på stan i klänning... jag har aldrig sett det i varjefall.

• Hannah76
    Minelly skrev 2008-02-07 12:00:44 följande:
    Okvinnligt med jeans?
    Ja det är ju ett manligt arbetarplagg.
  • Gäspan

Ja, ni har väl själva kjol och klänning jämt, antar jag? Med så konservativa åsikter?

• Bonanza
    beavies skrev 2008-02-07 12:03:20 följande:
    Men hallå.... att kvinnor har jeans är väl knappast samma sak??När ser man ngr män gå på stan i klänning... jag har aldrig sett det i varjefall.
    Och återigen: jo, för inte så länge sen var det EXAKT SAMMA SAK! Känn er stolta, ni tillhör de som hade propagerat för att kvinnor självklart inte kan ha byxor.
  • Gäspan

Det är inte ens hundra år sedan, det räcker med att gå 50 år tillbaka i tiden. Då hade de flesta kvinnor kjol eller klänning jämt.

Svar på tråden pojke med klänning?????