Miniigirl skrev 2008-02-07 11:47:16 följande:
Jag har inte läst tråden, men antar att många tycker det är helt ok...men jag svara på TS nu...förstår inte heller riktigt det där! Har sett mammor som lagt ut bilder på sina söner här på fl med klänningar på sig! tycker det är jättekonstigt! Är man så besatt av att ha en flicka borde man kanske adoptera istället? så man vet att man får en flicka som man vill ha!Kan inte helelr riktigt vförstå varför ma nska klä sin pojke med rosa kläder!Men det ser jag inte som lika konstit ändå! vissa tycker väl att det är en färg man kan ha på bvåde flickar o pojakr, precis som ajg tycker att rött går bra på både flicka å pojke!och det tycker väll anra är vansinnigt:) hur man kan ha rött på sin pojke!MEn igentligen är det ju lite konstigt, för på flickor passar ju allt!!!man kan ha en blå tröjja med en bil på, det ser jag inte alls som lika konstigt som att sätta på en pojke en rosa tröjja med en blomma på!!!
Jag kan tänka mig klänning och jag har inga drömmar om en flicka. Jag har planerat att ha "knattarna", 3 grabbar ;)
Varför klä pojkar i rosa? undrar du. Varför inte. Det är en färg. Det finns inget som heter kill-färg eller tjejfärg i min värld. Jag tycker det är lika befängt som att påstå att banan är en tjejfrukt eller att nestlé är en killgröt. Det handlar om smak.