• tessum

pojke med klänning?????

Jag var och shoppade och fick se något jag aldrig sett tidigare, nämligen en mamma som shoppade en klänning till sin son. Först trodde jag att det var en flicka men när mamman sa "vill du ha den här, gubben?" så höll jag på att svimma.
    Är det verkligen så det är idag? att mammor köper flickkläder till sin son? jag har aldrig hört talas om det innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 11:12
    En fråga till. Ni som köper klänningar, kjolar till era söner, har barnen på sig det när ni åker bort, på dagis osv eller är det bara när dom är hemma?

• Svar på tråden pojke med klänning?????
  • xxmeyaxx

Pojken kanske VILL ha klänning.

Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • Tjohalia

Jo, det är lite av en innegrej just nu för att barn ska uppfostras könsneutralt... Jag för min del tycker att det börjar gå till överdrift och att folk verkar göra det för att det skulle vara märkvärdigt på nåt sätt...

JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • snillis

Jag letade klänning till min son på rean en gång då han var jätteintresserad av att ha klänning. Hittade dock ingen så han får använda mina linnen i stället :)

• Miss Lau

Det är väl inget konstigt? Pojken kanske ville ha en klänning och då är det väl konstigare att säga "nej det får du inte för du har snopp".

• Imox

finns människor som gör så o tycker det är bra..
    min son skulle aldrig få ha klänning eller ja jo men ja skulle inte köpa den åt han om han blir bög sen o vill ha kläning eller så kan han köpa det själv

• Sencha

Jag har köpt klänningar till min son. Han gillar klänningar - så varför inte, liksom?

Väntar tillökning i juli
  • lövet2

Jo, det är de som är extremt genustänkande som gör så. Har aldrig stött på det IRL (annat än i ett par familjer där mamman hade psykiska problem), men de finns på FL. De har sin egen variant av uppfostran och försöker få barnen könsneutrala på olika sätt.

• tessum

haha oki, det låter lite för knepigt för att jag riktigt ska förstå det. man kanske vänjer sig vid det då. jag har sett killar klä ut sig på dagis tidigare men aldrig sett en mamma köpa tjejkläder till en kille så jag är väldigt chokad just nu. första tanken var att den mamman måste ju ha velat ha en dotter =) men då är det kanske inte så

• Sniglar och Krut
    Tjohalia skrev 2008-02-06 11:02:48 följande:
    Jo, det är lite av en innegrej just nu för att barn ska uppfostras könsneutralt... Jag för min del tycker att det börjar gå till överdrift och att folk verkar göra det för att det skulle vara märkvärdigt på nåt sätt...
    Huvudet på spiken!
  • viseversa

men yjejer får ju ha "pojkkläder" varför ska inte pojkar få ha klänning på sig om dom vill då? Tror det växer bort.Och han kanske bara skulle ha den hemma. Vad spelar det för roll!? Det är ju knappast skadligt för barnet att ha klänning på sig om han nu vill det.Skadar det andra människor eller?

Svar på tråden pojke med klänning?????