• Bella8

~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~

Tråden för oss 35+ pinglor som sedan sommaren 2004 kamperat ihop och stöttat varandra i smått och stort, negativa graviditetstest som positiva, i ur och moll, skratt och tandagnisslan. 3½ år tillsammans tjejer, det ni! Men även tråden för er nya 35+ are som vill ha nya vänner och följas åt med ett härligt gäng på nätet...  

Detta är fortsättningen på tråden 35+ Marsmammas Minglare www.familjeliv.se/Forum-11-236/m26795867.html Att tråden nu kallas för Kajsans Kompisar är bara en fluke som vi kom på för ett tag sedan då vi tänkte att vi framöver ska kalla trådarna för något som associerar till de som är med i den... dvs, framöver så kan denna tråd komma att kallas Jussans Jinglare, Astrals Allsmäktiga eller SoNice Supertjejer ...  Men vi är alla 35+ on our way to 40... eller över!

Vi babblar om allt möjligt och i vår tråd finns både de som Är Gravida (igen!) och Har Fått Bebis och Nu alltså är det Största och mest ansvarsfulla man kan vara... nämligen Mamma! I vår tråd har fler av oss även startat upp Syskontävlingen och flera av oss hoppas på underbara syskon till våra små!

Det är det som är det fina i kråksången... vi finns och stöttar på alla plan, i alla stadier... och vi följer varandra. Statistiken för oss 35/40+ är superb vill vi också säga... vi i våran tråd bevisar just detta! Och trots att vi nu närmar oss/är över 40 år med allt vad det innebär av risker för missfall med mera så kämpar vi på, vi som vill ha syskon till våra barn. Och det kommer att gå bra, det bara vet vi!  Vi önskar alla att komma över till oss här på Den Andra Sidan!! Att vara Mamma är det underbaraste, vackraste, jobbigaste, härligaste, bråkigaste som finns!!

Detta är Vårtråden för alla 35/40+ Pinglor! Vi hoppas på en underbar vår 2008. So lets go vårpromenader och sippa in både blomdoft, bebisdoft och en och annan försommardrink!  

~~*~~Charlie050412~~***~~Lillasyster i MagenBF080410~~*~~
  • Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~
  • Lyllo
    Stort Grattis Tjoppaloppan!

*väntar nyfiket på news från Bella, än så länge kanske den är i magen*
  • Fröja
    Grattis Tjoppaloppan och Bella! Stora kramar!
  • Fröja

Ser ni serien Barnmorskorna på SVT?
    Jag grinar i princip hela tiden när jag tittar.
    Det är verkligen fantastiskt med alla nya små liv. Önskar att jag också får föda snart!

• tjoppaloppan
    EMIL HAR KOMMIT!

Klockan 07.04 måndagen den 1 april kom han äntligen till oss, vår fine pojke. Emil. Isaks "lillebroren".
    Allt gick jättefint. Värkarna började regelbundet 21.30 på kvällen innan och vi ringde på morfar i Hälsingland att nu är det nog dags. Vid midnatt var han här och vi skrev in oss runt 01.30 på Karolinska.
    Jag andades profylaktiskt fram till 8 cm, sen tog jag lustgas, som jag blev sams med jättebra denna gång.
    Är lite stolt över att ha klarat mig på det och det var en tydligare känsla att krysta utan epidural och kunna känna krystvärkarna denna gång, fast de gjorde brännande ont var de "kreativa".
    Lite dramatitik på slutet med navelsträngen virad runt halsen och armarna, men det fixade den erfarna barnmorskan och Emil kom ut och sjöng starkt och klart genast. Härligt!

Jag är jättelycklig mamma till två fantastiska pojkar och så stolt att jag nästan spricker av glädje.

Emil är mörkhårig till skillnad från sin blonde bror och inte lik någon mer än sig själv, men finast i världen såklart!
    Han ville suga det första han gjorde när han kom och just nu är det det vi sysslar med: att etablera amning. Han suger 60 minuter på en tutte, 40 på nästa, skriker, vill ha mer, vi vilar lite och börjar om...
    Oj, vad han vill ha mat.

Skriver mer här sen. Nu ska jag äta och amma.

Tack för alla era gratulationer!

Kram, Mamma U.
  • Datanissan

Grattis igen TL! Hoppas paa att faa se bilder snart! 

Barn gör som du gör, inte som du säger.
  • Bella8

CARA HAR KOMMIT HEM!!!

Charlies Lillasyster Cara föddes klockan 10.54 i onsdags den 2 april. Hon vägde 3600 g och var 49 cm lång... en medelviktsbebis alltså, vilket jag insåg direkt jag fick upp henne på bröstet...

Allt har gått bra, mådde betydligt bättre efter snittet denna gång, thank god! Håller också på att etablera amning vilket än så länge verkar funka jättebra, Cara tog bröstet direkt på uppvak - mjölken håller nu precis på att rinna till så Tuttarna är gigantiska...

Berättar mer sedan... ska snart åka och hämta hem Charlie från dagmamman så han får träffa sin lillasyster för första gången... Ska bli spännande!

Grattis återigen Tjoppaloppan till Emil!!! Jättefint namn och hoppas ni mår fint allihopa!

~~*~~Charlie050412~~***~~Lillasyster i MagenBF080410~~*~~
  • tjoppaloppan
    VÄLKOMMEN CARA!

GRATTIS till er lilla tjej! Vad skönt att allt gått bra!
    Har längtat efter att se den gröna lampan lysa och få höra från dig att allt är väl med er! Härligt! Grattis!!!

För Emil har det varit lite tuffa dagar. Vi var på återbesök på BB idsg och han hade gått ner 10 procent av sin födslovikt och sen vi kom hem har han ätit- försökt äta- non stop. Starkt sug.
    Jag har sovit kanske sex timmar efter förlossningen i tisdags och är lite mör av bokstavligen konstant amning.
    Han har inte släppt bröstet självmant en enda gång... och skrikit sig hes däremellan. Lille plutten.
    Men nu har mjölken börjat rinna till, kom inatt, så nu ser vi en ljusning. Han ska även ges tillägg efter varje amning idag, så ska vi tillbaka och väga igen imorgon, men nu känns det helt annorlunda. Efter att fått tillägg på BB sov han i tre !!! timmar vilket är rekord såhär långt. Och då fick vi också ögonkontakt moch kunde "prata" lite efter maten. Mysigt! Han har inte haft tid med det, han har bara velat äta. Tydligen kan det vara så att barn som gått över tiden redan tagit av sina reserver så mycket att de inte klarar sig på råmjölken. Plus att han är stor kille och behöver mycket näring, sa läkaren.
    Vi hoppas att det vänt imorgon, det känns så.

Nu luktar det prutt på en liten bäbis här... ses sen...
Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~