• Bella8

~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~

Tråden för oss 35+ pinglor som sedan sommaren 2004 kamperat ihop och stöttat varandra i smått och stort, negativa graviditetstest som positiva, i ur och moll, skratt och tandagnisslan. 3½ år tillsammans tjejer, det ni! Men även tråden för er nya 35+ are som vill ha nya vänner och följas åt med ett härligt gäng på nätet...  

Detta är fortsättningen på tråden 35+ Marsmammas Minglare www.familjeliv.se/Forum-11-236/m26795867.html Att tråden nu kallas för Kajsans Kompisar är bara en fluke som vi kom på för ett tag sedan då vi tänkte att vi framöver ska kalla trådarna för något som associerar till de som är med i den... dvs, framöver så kan denna tråd komma att kallas Jussans Jinglare, Astrals Allsmäktiga eller SoNice Supertjejer ...  Men vi är alla 35+ on our way to 40... eller över!

Vi babblar om allt möjligt och i vår tråd finns både de som Är Gravida (igen!) och Har Fått Bebis och Nu alltså är det Största och mest ansvarsfulla man kan vara... nämligen Mamma! I vår tråd har fler av oss även startat upp Syskontävlingen och flera av oss hoppas på underbara syskon till våra små!

Det är det som är det fina i kråksången... vi finns och stöttar på alla plan, i alla stadier... och vi följer varandra. Statistiken för oss 35/40+ är superb vill vi också säga... vi i våran tråd bevisar just detta! Och trots att vi nu närmar oss/är över 40 år med allt vad det innebär av risker för missfall med mera så kämpar vi på, vi som vill ha syskon till våra barn. Och det kommer att gå bra, det bara vet vi!  Vi önskar alla att komma över till oss här på Den Andra Sidan!! Att vara Mamma är det underbaraste, vackraste, jobbigaste, härligaste, bråkigaste som finns!!

Detta är Vårtråden för alla 35/40+ Pinglor! Vi hoppas på en underbar vår 2008. So lets go vårpromenader och sippa in både blomdoft, bebisdoft och en och annan försommardrink!  

~~*~~Charlie050412~~***~~Lillasyster i MagenBF080410~~*~~
  • Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~
  • Fröja

Fjärde dagen idag med kräks och diarré. Men ikväll har Alice äntligen fått behålla lite mat. Håll tummarna för att det har vänt nu.
    So long!

• Spirit

Fröja - hur mår ni nu?
    Bättre hoppas jag.

NI andra då?
    Det är så lugnt här, alla sitter väl ute i solen kan jag tänka...

• Fröja

Femte dagen var det endast diarré och sedan blev hon helt återstäld i helgen. Imorgon ska vi njuta av min lediga dag tillsammans med vänner i solen.

Och idag fick vi besked att njuren nästan återhämtat sig. Skönt!

Hur går det för dig Spirit?

• Datanissan

OK, I am an idiot.... satt precis och beklagade mig haer foer att jag skrivit ett inlaegg men tappat det eftersom jag kollat en weblink som jag ville laegga in haer..... zzzzz... skyller (igen) paa att agenturen som i har hyrt hus igenom i Frankrike ringde hit kl 5 foer att bekraefta vaar boking och att det aer foer tidigt ....det vaersta aer att jag gjorde om vad jag gjorde daa, dvs skrev ett inlaegg, bytte sida varpaa jag tappade vad jag skrivit.... och saa gjorde jag samma sak igen!!!! Saa nu aer det haer alltsaa tredje inlaegget jag skriver!

Haer kommer laenken till huset vi har hyrt (och som staeller till det): http://www.villegiatour.fr/location/viewimg.php3?ref=11654&lang=EN 

Froeja - hjaelp vad trist det laater som ni har haft det! Hoppas att ni alla snart maar toppen igen. Skoent besked om njuren!

Tjoppaloppan och Bella - ni sitter saekert i soffan just nu och ammar. Hoppas att tvaabarnschocken har lagt sig och att allt gaar jaettebra. Foer oss var det ju en tuff start men alla har de inte saa. Vad vacker Cara aer ... och det aer vael det som namnet betyder..... eller kanske aelskad? Du faar upplysa oss naer du har tid Bellan. Hoppas Mjoelkstockningen aer baettre TL.

Vi hade barnvakt foer foersta gaangen paa laenge igaar. Jag var tvungen att deklarera samt fixa miljoner smaasaker sombara legat och vaentat paa mig. Skoent att faa en dag foer sig sjaelv men mina smaakillar hade graatit massor. Ufff.... aendaa saa kaenner de Liz som aer barnvakt haer vael. Nu har vi anstaellet en svensk tjej som ska komma hit i september och det kaenns jaetteskoent. Hoppas bara att de gillar henne foer personkemin mellan barn och vuxna aer ju jaetteviktig ocksaa. Men ploetsligt har jag boerjat taenka paa att soeka jobb igen och det kaenns jaettebra.

Nej nu ska jag krypa till kojs igen och foersoeka sova en timme till innan Wilde vaknar.

Kram paa er!

Barn gör som du gör, inte som du säger.
  • Spirit

Fröja - skönt att höra att ni mår bättre

Här är det bra med mig, ska på vul på tisdag. Efter det kommer det nog att kännas mer verkligt...
    Lillprinsen har feber och ont i halsen tror jag. Han är lite ynklig.

• Fröja

Elände här igen. Jag har magsjuka och Alice är på väg till vårdcentralen nu med R, hon har hög feber och har ont i ett öra så troligen öroninflammation igen...

Vi får ställa in hennes tvåårskalas imorgon. Suck!

Spirit, vilken vecka är du i?

• Datanissan

Nej men Froeja!!! Vad trist! Men nu kommer vaaren och med den foersvinner foerhoppningvis en del bacillusker! Schas - undan med er!!!!

Sjaelv firar jag de sista minutrarna av min foedelsedag. Foer hela 39 aar sedan krystades jag ut av min mamma paa Karlstad Lasarett som en av de foersfoedda hagforsingarna efter att BB paa Hagfors Sjukhus lades ner. Saa efter 10 mil samt en del vaerkar kom jag ut varpaa min mamma utbrast "nej men Gud vilken ful unge!!!". Hon har saa haer i eftrehand ursaektat sig med att h9on inte visste hur en nyfoedd saag ut. Well, tough love, what can I say....

R och jag lyckades klaemma in en timme paa restaurang Watermark som ligger paa stranden daer vi avnjoet ett glas vin och en god lunch paa tu man hand! Underbart och kan vartm rekommenderas.

Kram paa er!

Barn gör som du gör, inte som du säger.
  • Spirit

Fröja - eländes elände alltså...
    Hoppas att ni mår bättre nu.

Jag har räknat ut att jag är i vecka 7. Kommer att veta mer på tisdag

Igår var sambon och jag i stora huvudstaden och åt på restaurang och gick på konsert med Björn Skifs. Superbra!

• Fröja

Datanissan, grattis i efterskott! Skön kommentar från din mamma. Och jag kan berätta för er andra som inte träffat Datanissan att hon numera är en riktig snygging.

På tal om er andra... Var är ni? Hoho! Ni är väl inte rädda för mina bacillusker? Kom hit och skriv om roliga saker istället!

Roligt med vul:et på tisdag Spirit. Berätta imorgon!

Idag fyller min lillstumpa två år. Hon har blivit firad rejält med paket, sång och tårta. Hon blev så uppskruvad här i kväll att hon hittade på helt nya hyss när hon borde sova... T ex gömde hon sig under bäddmadrassen och låg och fnissade under den... Gullunge!

• Bella8

En trött Mamma tittar in och önskar alla Pinglor en TREVLIG VALBORGSHELG!!!

Cara fyller hela 1 månad på fredag (tiden rusar!) och vi har väl kommit in någorlunda i tvåbarnschocken! Cara har sedan cirka 2 veckor en hemsk magknip på nätterna precis som hennes bror Charlie hade. Det är ganska märkligt att hon mår superbra på dagtid men att detta elände kommer på nätterna när man vill sova... Från att tidigare ha ammat var tredje timme nattetid så har hon nu börjat prutta, vrida sig, skrika och ha sig varannan timme vilket innebär stor sömnbrist för Mamma. T som sover bredvid vaknar inte hur mycket hon än låter men det är väl som min egen mamma säger "karlar är ju sådär" Vi kör med Sempers Magdroppar samt magmassage sedan nån vecka så får vi se hur det hjälper... annars är det bara att härda ut ju...

Jag snittar väl cirka 4,5-5 timmar per natt i sömn just nu vilket gör att jag verkligen borde försöka sova dagtid när Cara faktiskt sover riktigt bra! Men Fröken Bella har aldrig riktigt kunnat sova på dagtid så Lilla Damens tider passar inet riktigt med mina... Sedan så har ju vädret varit fullständigt fantastiskt och då vill jag ju få lite sol på näsan ju... Här kommer litet collage från vårt hus och liten Cara sovandes på terrassen...

Kajsan: Har säkert underbara dagar och nätter på semestern! Tänker på dig och hoppas att ni återkommer till Europa med friska tag, bruna och fräscha som pepparkakor!

Bidrar väl med lite positiva vibbar i form av vårfoton ändå som du efterlyste men tyvärr så är ju livet ibland lite upp och ner med nackspärr och diverse...

Spirit: Hur gick vulet? Låter underbart att fara till huvudstaden och gå på konsert - undrar när det blir av för mig?

Datanissan: Kul att se dig!!! Och grattis i efterskott på födelsedagen! Antar att det är fullt upp med hus, två barn och att planera semestrar... Underbart hus i Frankrike ju! När åker ni och vart ligger det?

Att sitta och softa på en restaurang med ett glas vin låter som en - DRÖMTILLVARO! Är du verkligen tvåbarnsmamma?

Härligt att ni hittat en au-pair! Blev det genom AF i Sverige eller fann ni henne nån annanstans? Hur gjorde ni urvalet och kom det många ansökningar?

Cara betyder "min kära" på italienska. Men vi uttallar det inte på italienskt vis utan mer försvenskat... Alla tror att vi fått namnet från Måns Zelmelövs låt "Cara, cara mia" men faktum är att detta namn kom jag på redan när jag var gravid med Charlie och hade han varit en flicka så skulle han ha hetat det...

Fröja:
    Skönt att allt nu verkar ha vänt! Och åneeeeej igen - vi verkar glömma allas födelsedagar nuförtiden här i tråden!!! STORT GRATTIS TILL ALICE I EFTERSKOTT! *trumpeter och fanfarer*

Och duuuuu, ska väl inte säga nåt om att "komma hit" du som varit högst frånvarande i tråden! Vi är busy, upptagna, ockuperade med att leva vardagslivet!

Hur går det med det andra förresten?

Tjoppaloppan: Hur går livet för dig som tvåbarnsförälder? Ser att du är inne på min blogg och läser och skulle såååååå gärna vilja veta hur ni har det med allt - nästanpådagenfödda som våra små är!

Lyllo: Vart är du? Passar på att gratta även Kajsa som fyllde 1 år häromdagen - bortglömd hon också precis som alla andra!

Efterlyser återigen lite updates från Astral (trots att vi messar varandra i våra gb så saknas du här!), SoNice, Jussan och Cina... vart är ni allihopa? Och passar även på att fundera ifall några skulle ha lust till en liten träff framöver - på min takade terrass med våra små eller inte kanske?! Kanske litet klädparty med Spirits barnkläder... Nååå, det kanske är lite tidigt med tanke på min sömnbrist, jag kanske bara sitter där som en sur kärring och inte vill köpa nåt eller knappt prata om jag sovit riktigt dåligt!...

Många kramar och ha en underbar Valborgshelg alla!

~~*~~Charlie050412~~***~~Cara080402~~*~~
Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~