Stort grattis till Spirit som har 2 i magen!!!
Fantastiskt ifall det blir trådens första tvillingpar ju... håller tummarna för om två veckor
Lyllo: Låter kul med stort kalas! Men jo, mycket planerande och trött blir man...
Intressant med Majkens cykel - jag har hört av vissa att man inte ska köpa stödhjul till cykeln för att man bara skjuter problemet med balansen framför sig då. Inget barn lär sig ju ändå balansera med stödhjul så man kommer ändå att bli tvungen att springa efter och hålla i pakethållaren för att lära ut balansen när man tar av stödisarna. Låter ganska logiskt tycker jag men vet ju att de flesta ändå har stödhjul på barnens första cykel. Charlie har än så länge bara en trehjuling men vi funderar och funderar på detta med stödisar...
Fröja: Håller tummarna!
Jag vill också köpa kläder men borde först och främst sälja av/skänka det jag har i garderoben - den är proppfull med kläder som jag aldrig använt alternativt inte kan ha längre. Har ju gått från en ursprungsvikt på 54 kg när jag träffade T till att nu väga 61 kg efter senaste graviditeten. Går väl ner till cirka 58 när allt är klart men ändå mycket jag inte kan ha längre! 
Marsmamma: Vad håller du på med? Inga fler problem med gräl hoppas jag - skit i renoveringen då och drick lite vin tillsammans istället!
Hoppas att ni alla haft en fin Valborgshelg! Själva har vi som jag tidigare skrivit VÄLDIGT mycket problem med magknip hos den Lilla Damen! Kulminerade otroligt i helgen och har haft en del kvällar/nätter med 2,5-3 timmars skrik vilket nog måste anses vara nära nog kolik.
Cara är värre med detta än vad Charlie var - mycket värre vad jag minns, men så minns jag kanske inte så bra heller just nu amningssåsig i huvudet som jag är, sömnbrist som jag har och dessutom närmar mig 40!
Antar att det bara är att härda ut och vet ju att det blir bättre! Förhoppningsvis är det hyfsat bra i början av juni då vi sticker till Nice 5 dagar med hela familjen inklusive min Mamma! Vilket gäng - vilket kaos!
Var till BVC och vägde igår och Lilla Damen väger nu hela 4420g och är 53 cm lång!
Hon har ökat hela 250-300g/veckan och BVC sa att det kan vara därför hon har ont i magen... Charlie ökade cirka 300g/vecka så han var ännu mer storätare än systeryster.
Har förresten lite roliga frågor till er alla, en liten enkät kan man säga, angående en del saker jag undrat över nu när jag återigen fått en liten som ammar mycket (mindre än Charlie dock!), har mycket magknip samt är en Mamma som aldrig får sova vettigt om nätterna. Har ni lust att svara så vore jag glad (mina egna svar nedanför frågorna)!
HUR OFTA AMMADE NI ERA BEBISAR PÅ DAGTID OCH NATTETID?
Charlie ammade jag mellan 15-18 ggr/dygn dag som natt i 4 månader! Sedan mindre frekvent (cirka 10 ggr/dygn) när han började med smakisar vid 4 månaders ålder. Slutade amma när han var 7 månader pga att min pappa var sjuk och jag aldrig fick någon ro för amning på sjukhuset där pappa var.
HUR LÄNGE HELAMMADE NI (ALLTSÅ EJ GAV ERSÄTTNING/BABYPLUS)?
7 månader
HUR MYCKET (PÅ ETT UNGEFÄR) GICK DOM UPP I VIKT/VECKA?
Charlie 300-350g/vecka och Cara just nu 250g/vecka
HADE ERA BEBISAR PROBLEM MED MAGKNIP?
Ja - både Charlie och Cara
IFALL JA, VAD FÖRSÖKTE NI HJÄLPA MED - RESULTAT? OCH NÄR SLUTADE MAGKNIPET?
Körde Minifom, magmassage och uteslutande av vissa mjölkprodukter med Charlie. Magmassagen hjälpte att få ut gaser. Med Cara kör vi Sempers Magdroppar samt magmassage.
HUR NATTAR/NATTADE NI ERA BEBISAR?
Charlie:
Månad 0-2 Ammar till sömns och sedan ner i sängen mellan oss.
Månad 2-4 Ammar och sedan dansar T Charlie till sömns och ner i sängen mellan oss.
Månad 4-7 Ammar och sedan dansar T Charlie till sömns och ner i spjälisen
Månad 7-18 Ger BabyPlus, sedan dansar T Charlie till sömns och ner i spjälisen
Månad 18-30(1½-2½ år) Ger mjölk på flaska, sedan nattar T Charlie i vår säng
Månad 30-36 (2½-3 år) Ger mjölk på flaska, sedan nattar T Charlie i hans säng/eget rum
HUR SOV ERA BEBISAR NATTETID?
Charlie konstanta uppvak mellan 2-4 gg/natt, nu vid 3 års ålder uppvak 1-2 gg/natt för att dricka mjölk på flaska eller gå på toa
HAR ERA BEBISAR NÅGONSIN SOVIT HELA NÄTTER UTAN UPPVAK?
Max 10-15 nätter
NÄR BÖRJADE ERA BEBISAR/SMÅ BARN SOVA HELA NÄTTER (CIRKA 21.00-06.00)?
Charlie sov hela nätter enstaka gånger när han var 4-5 månader, sedan har han vaknat mellan 2-4 ggr/natt sedan dess.
ANVÄNDER ERA BEBISAR/BARN NAPP?
Charlie började använda napp när han var cirka 2 månader och höll på att äta upp mina bröst. Använder fortfarande napp men nu bara vid tröst och nattning, spottar ut nattetid. Ska avveckla under vår/sommar.
Japp, thats it!!!
Blev en del frågor ser jag men det vore väldigt intressant att se era svar... Jag får själv höra av flera att deras barn "sover hela nätter", "aldrig har skrikit" och "aldrig har tagit napp" så jag kan ibland känna att jösses, är det bara vi som fått allt det jobbiga med att ha barn??!
Hur i helskotta kan det skilja så mellan barn? Nu tackar jag min lyckliga stjärna att jag aldrig haft problem med amning eller viktuppgång vilket andra ju kan ha problem med men gud vad lätt det måste vara att ha barn som ALLTID SOVER HELA NÄTTER, INTE SKRIKER OCH INTE BEHÖVER NAPP!
Näpp, Primadonnan sover nu och jag måste fixa lunch åt mig själv! Snääälla svara på min lilla enkät!
Tjingeling!