• Bella8

~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~

Tråden för oss 35+ pinglor som sedan sommaren 2004 kamperat ihop och stöttat varandra i smått och stort, negativa graviditetstest som positiva, i ur och moll, skratt och tandagnisslan. 3½ år tillsammans tjejer, det ni! Men även tråden för er nya 35+ are som vill ha nya vänner och följas åt med ett härligt gäng på nätet...  

Detta är fortsättningen på tråden 35+ Marsmammas Minglare www.familjeliv.se/Forum-11-236/m26795867.html Att tråden nu kallas för Kajsans Kompisar är bara en fluke som vi kom på för ett tag sedan då vi tänkte att vi framöver ska kalla trådarna för något som associerar till de som är med i den... dvs, framöver så kan denna tråd komma att kallas Jussans Jinglare, Astrals Allsmäktiga eller SoNice Supertjejer ...  Men vi är alla 35+ on our way to 40... eller över!

Vi babblar om allt möjligt och i vår tråd finns både de som Är Gravida (igen!) och Har Fått Bebis och Nu alltså är det Största och mest ansvarsfulla man kan vara... nämligen Mamma! I vår tråd har fler av oss även startat upp Syskontävlingen och flera av oss hoppas på underbara syskon till våra små!

Det är det som är det fina i kråksången... vi finns och stöttar på alla plan, i alla stadier... och vi följer varandra. Statistiken för oss 35/40+ är superb vill vi också säga... vi i våran tråd bevisar just detta! Och trots att vi nu närmar oss/är över 40 år med allt vad det innebär av risker för missfall med mera så kämpar vi på, vi som vill ha syskon till våra barn. Och det kommer att gå bra, det bara vet vi!  Vi önskar alla att komma över till oss här på Den Andra Sidan!! Att vara Mamma är det underbaraste, vackraste, jobbigaste, härligaste, bråkigaste som finns!!

Detta är Vårtråden för alla 35/40+ Pinglor! Vi hoppas på en underbar vår 2008. So lets go vårpromenader och sippa in både blomdoft, bebisdoft och en och annan försommardrink!  

~~*~~Charlie050412~~***~~Lillasyster i MagenBF080410~~*~~
  • Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~
  • Lyllo

Spännande värre är det här! Det verkar bli två aprilbebisar.

• Sus69

Bella: *VinkVink* Inte lätt att ta sig ur renoveringsträsket när all aktivitet varit ganska låg sen vi flyttade in. Massor kvar att göra, samt att nu våren gör sig påmind och man vill vara ute hela tiden.. Så vi lär nog bli kvar i träsket ett tag till..

• Spirit

Kikar in här och sällar mig till gissarna, jag tror på en mars-bebis! Tjoppaloppan har ju inte varit här idag...

Vi (dvs jag alltså?!) fick två ägg tillbaka så nu väntar vi med spänning på testdagen 7/4!

• kaj04

håller tummarna för dig Spirit!
    tja, ska jag gissa på en aprilbebis nu kanske.... fast det stämmer ju Spirit, den kanske dök upp igår...

• kaj04

kom på en sak till...

ni är ju några här inne som bor runt stockholm. min lillasyster som har pco fick i går reda på att hennes fsh värden är dåliga o nu blir det nog ivf om det ska bli något syskon till deras 2-åriga tjej (som kom till tack vare pergo). vet ni någon bra klinik i stockholm där man får stöd o hjälp? vill ju hjälpa så gott jag kan tusentals kilometer bort. världen känns lite skruttig just nu, men jag ser fram emot semester bara 2 veckor kvar.

• Bella8

Tittar förbi såhär i sista minuten innan jag blir tvåbarnsmamma!

Förkylningen är bättre *peppar, peppar* och nu är jag feberfri och hostfri med bara snuva och lite rossel i lungorna kvar... Hoppas på att kurera även detta omgående då jag just suttit på vår balkong och lapat sol i hela en timme... Underbart vårväder idag och en perfekt uppladdning inför morgondagen!

Jag är dock jättenervös inför kejsarsnittet och har förberett mig genom att skriva både brev till mina älskade barn samt till T... Jag vet, kanske tycker ni jag överdriver men jag känner det liksom som att jag efter allt som hänt de senaste åren aldrig vågar ta ut något bra i förväg...

Jag hoppas förståss att allt går jättebra och jag känner mig spänd och förväntansfull inför morgondagen och kommer inte att sova en blund inatt tror jag. Allt känne overkligt, precis som förra gången! Idag på morgonen var vi på provtagning och ikväll efter 18.00 så kan jag ringa avdelningen och fråga vilken tid jag fått för kejsarsnitt imorgon... Huvva, hör ni vad spännande! *biter på naglarna*

Den senaste veckan har varit riktigt tung och jag gissar på att Lillasyster i magen kommer att väga närmare 4000g... men vi får se, flickor är ju mindre oftast.

Fick mess från Tjoppis och hennes slempropp gick igår *sorry för skvallret* så jag tippar att jag får rätt på idag den 1:a april för henne! Stort lycka till iallafall!!!

Fröja: Hoppas Alice snart blir frisk - usch och fy för örininflammation!

Spirit: Grattis till guldäggen! Håller tummarna för den 7/4, tror att det går alldeles utmärkt!

Kajsan: Du är bra osynlig här nu - fullt upp med att packa resväskan??! Hoppas att ni får en underbar semester ifall du inte har tid att titta in här så mycket mer (eller jag för den delen)

Angående din syster så innan jag blev gravid med Charlie så kollade jag upp olika kliniker och fastnade för Carl Von Linnekliniken i Uppsala... Verkade jättebra och trevliga var dom också när vi samtalade med dom och bokade tid (som vi sedan avbokade då Charlie blev till). Även Cina (som nu inte visat sig här på länge) går på den kliniken med gott resultat och var jättenöjd med allt runtomkring tydligen... Du borde kanske höra med henne?! Samtalade med henne utanför huset idag så hemma är hon men vet inte hur aktiv här inne längre...

Well, hoppas att ni har en underbar dag i solen - ska återvända till min stol därute nu och sola magen lite också! Lillasyster kan behöva lite sol på nosen efter en lång, regntung vinter!

Kramar/
    Bella

• Sus69

Bella: Ska tänka på dig i morgon..

Och ser med spånning fram emot att Tjoppan kikar in och talar om hur allt har gått..

• Bella8

Det är nog dags att gratta en Tjoppaloppa i hennes gästbok va???!!!

STORT GRATTIS TILL EN LILLEBROR, VÄNNEN!!! Njut nu bara, solen skiner ute, du har en underbar liten bebis i famnen och du har varit såå duktig...

Stora kramar/
    Bella

Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~