• Bella8

~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~

Tråden för oss 35+ pinglor som sedan sommaren 2004 kamperat ihop och stöttat varandra i smått och stort, negativa graviditetstest som positiva, i ur och moll, skratt och tandagnisslan. 3½ år tillsammans tjejer, det ni! Men även tråden för er nya 35+ are som vill ha nya vänner och följas åt med ett härligt gäng på nätet...  

Detta är fortsättningen på tråden 35+ Marsmammas Minglare www.familjeliv.se/Forum-11-236/m26795867.html Att tråden nu kallas för Kajsans Kompisar är bara en fluke som vi kom på för ett tag sedan då vi tänkte att vi framöver ska kalla trådarna för något som associerar till de som är med i den... dvs, framöver så kan denna tråd komma att kallas Jussans Jinglare, Astrals Allsmäktiga eller SoNice Supertjejer ...  Men vi är alla 35+ on our way to 40... eller över!

Vi babblar om allt möjligt och i vår tråd finns både de som Är Gravida (igen!) och Har Fått Bebis och Nu alltså är det Största och mest ansvarsfulla man kan vara... nämligen Mamma! I vår tråd har fler av oss även startat upp Syskontävlingen och flera av oss hoppas på underbara syskon till våra små!

Det är det som är det fina i kråksången... vi finns och stöttar på alla plan, i alla stadier... och vi följer varandra. Statistiken för oss 35/40+ är superb vill vi också säga... vi i våran tråd bevisar just detta! Och trots att vi nu närmar oss/är över 40 år med allt vad det innebär av risker för missfall med mera så kämpar vi på, vi som vill ha syskon till våra barn. Och det kommer att gå bra, det bara vet vi!  Vi önskar alla att komma över till oss här på Den Andra Sidan!! Att vara Mamma är det underbaraste, vackraste, jobbigaste, härligaste, bråkigaste som finns!!

Detta är Vårtråden för alla 35/40+ Pinglor! Vi hoppas på en underbar vår 2008. So lets go vårpromenader och sippa in både blomdoft, bebisdoft och en och annan försommardrink!  

~~*~~Charlie050412~~***~~Lillasyster i MagenBF080410~~*~~
  • Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~
  • Datanissan

Hej tjoppaloppan,
    Lider med dig det haende oss ocksaa. Du har saekert hoert det men jag jhade inte det, laat barnet suga med tungan mot daer proppen sitter aeven om det innebaer att du msste staa paa alla fyra oever honom som en hund. Jag gjorde det efter 3 dagar med hoeg feber och det fick ur proppen paa 4 timmar.

Pumpa hade jag varit foersiktig med, det goer det naestan vaerre - i alla fall foer mig.

Kram paa dig!

Barn gör som du gör, inte som du säger.
  • Spirit

Tjoppaloppan - hoppas att du mår bättre nu.

Nåt sitta ute och fika i vårsolen blir det väl inte i alla fall idag i det här envisa snögloppet....

• Bella8

Tittar snabbt förbi och lägger in ett foto på min underbara lilla dotter Cara!

Söt som en sockerpudding och ammar precis som sin bror ca 15 ggr/dygn så Mamma aldrig får sova ordentligt... Nåja, kanske är hon snäppet lugnare än sin bror om nätterna (just nu iallafall) om jag tänker efter och tittar i amningsboken från 2005.

Har tyvärr haft en trist förstavecka hemma med Cara. Jag åkte på nackspärr i tisdags förra veckan - kombo av spinalvärk efter bedövning, tidigare nackbesvär samt ogynnsamma kryapåsigställningar då jag ammar så ofta misstänker jag... Känner mig bättre idag dock vilket är tur då T var tvungen att återgå till jobbet men hela förra veckan så kunde jag inte ta mig upp ur sängen själv utan T fick baxa mig upp kvidande och skrikandes till sittande... förskräckligt! Hoppas verkligen att detta eländiga ger med sin snarast!

Skulle ha kalas för CharlieBoy som fyllde 3 år i lördags den 12 april men jag hade så ont och ej kunnat förbereda något så kalaset blir på lördag istället. Kanske lika bra för Charlie har riktiga trotstaggarna ute nu och gallskrek NEJ så fort vi skulle sjunga "ja må han leva i lördags". Blir kanske lättare på lördag eller ej.

Charlie är gudasöt mot sin syster och pussar och kramar men vi har även fått smaka på avundsjuka i form av att när Charlie blir trött på kvällen så håller han på att nöta ut T totalt med sitt "bära mig, bära mig" och "bebisen ska ligga i sin korg". Ganska tufft då kvällarna är det enda jag kan få avlastning på men vi försöker trixa och kompromissa så gott det går... Tror väl inte att man kommer ifrån detta!

Tjoppaloppan: Lider med dig och önskar krya på dig även här som i din gb! Skulle också jag råda dig att inte pumpa vilket ytterligare triggar produktionen. Medan du ammar så tryck lite försiktigt på propparna du känner i bröstet och att duscha varmt har jag också hört är bra! Usch och fy för att inte knna njuta den första tiden med de små - det är hemskt!

Har verkligen haft tur även denna gång med amning - än så länge ingen mjölkstockning och tuttarna verkar ha ställt in sig helt efter Caras intag, thank god!

Kajsan: Reser du idag?! Hoppas så att du får en underbar resa!

SoNice: Plugga på ordentligt och lycka till med tentorna - återkom så snart du har tid! Vill ju veta hur det går med graviditeten, du är ju snart i vecka 25... huvva, snart dags ju!

Spirit: Hur känns det nu då när du landat i ännu en graviditet?!

Datanissan & Marsmamma: Hur går renovering och allt? Kanske dags att börja fundera på en liten till... när ni ändå redan har fullt upp!

Nooops, time to go - måste försöka sova lite när Cara sover... har precis fått i mig en grötlunch och några smörgåsar när hon nu sovit i 2 timmar... Vet att det snart är dags för amning igen!

~~*~~Charlie050412~~***~~Cara080402~~*~~
  • Sus69

Ohh Charlie, förlåt att vi missade din treårsdag, GRATTIS i efterskott.

Kram Sussi & Isa

• Spirit

Bella - vilken liten sötnos

Jo tack, det känns bra men lite overkligt... Ska på vul 29/4 efter det kommer det säkert att kännas mer "på riktigt".

• kaj04

vinkar till er alla o önskar er 3 härliga veckor!

läser ikapp när jag kommer hem o hoppas slippa inlägg om mjölkstockning, såriga bröstvårtor, nackspärr etc. bara roliga inlägg om underbara sovande barn som inte skriker, äter bra, inte trotsar o lyssnar o lyder jämt...

sköt om er! KRAM!

• Fröja

Alice har kräksjuka och jag har blivit allergisk mot min medicin och fått stora utslag över hela kroppen. Det har varit en hel del besök på sjukhus för oss alltså... Igår var vi på akuten med Alice eftersom hon inte fick behålla något. Tack och lov att det finns kompetent personal! Och förra veckan gjorde vi en till gammaröntgen, en uppföljning på Alices urinvägsinfektioner. Får besked om resultatet om några veckor.

Nu längtar vi efter en frisk period där vi kan umgås med varandra utan att se skymten av en läkare!

Cara! Vilken ljuvlig liten sötnos!

Hur går det Tjoppaloppan?

Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~