• Wingbrud

Mammor till barn med Lymfangiom!!

Jag har själv en dotter, Linnea, som med all sannolikhet lider av lymfangiom (lymfkärlsmissbildning).
    Vi väntar på att få kallelse till dr Gösta Claesson på Astrid Lindgrens Barnsjukhus. Gösta har förhoppning om att Linneas knöl ska kunna behandlas med "OK-432". Men vi har ännu inte träffat Gösta "live", utan har bara remitterats dit av läkare på Barnkliniken på Universtitetssjukhuset i Linköping.

Eftersom jag inte vet så mycket om sjukdomen så skulle jag önska att vi här på Familjeliv kunde stötta varandra, utbyta erfarenheter och ge tips och så.

Jag har ju fått kontakt, via gästböcker, med flera mammor här på Familjeliv som har barn med lymfangiom.

Nu tycker jag att det vore smidigare att ha en egen tråd!!

Hoppas ni är fler som vill hänga på!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-20 13:52
    PAPPOR är givetvis lika välkomna i tråden som mammor...

• Svar på tråden Mammor till barn med Lymfangiom!!
  • helge74

hej hej
    Garfield: Amanda har inte behövt lång vårdtid när de sprutat in medlet...hon har oftast fått åka hem dagen efter.
    kram

• helge74

hej hej
    Garfield: Amanda har inte behövt lång vårdtid när de sprutat in medlet...hon har oftast fått åka hem dagen efter.
    kram

• helge74

oops lite många klick där...

• garfield

Tack för svaren! Då vet jag och kan kanske planera lite bättre med jobbet!

• Sicka34

Nu ska vi äntligen få komma till KS och Gösta Claesson! Hoppas att nåt bra kommer ut av det iaf...

• Wingbrud

Sicka34 - åh vad skönt för er!!! Har ni fått tid, eller bara "besked om att ni ska få tid"? Kram Erika

• helge74

Sicka 34 - så bra!!! Hoppas det kommer gå bra. håller tummarna. kram helena

• garfield

Sicka 34! Vad skönt att äntligen ha fått en tid!
    Jag måste säga att det har gått otroligt smidigt för oss med tider och så har det gått snabbt också. Det känns skönt för det måste vara jobbigt att vänta.

Nu är det nästa vecka vi ska in och jag hoppas att det kommer att gå bra!

• helge74

Lycka till Garfield!! Hoppas allt går bra.
    kram

• Wingbrud

Garfield! Vad skönt att det är dax snart. Jag hoppas allt går bra!!
    Kram Erika

Svar på tråden Mammor till barn med Lymfangiom!!