• Svar på tråden Vi som handlar mer (barn)kläder än vi borde del VI !!
  • Andaloal

SVEA mössa åt sonen idag...

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Joppis81

Nova Star wct-brallorna, hur är dem i storlek?

Ska ha 92 till lilltjejen, men stora är jag osäker på...Hon har strl 98 i den gamla gråa brallorna med blått och rött på bakfickan och dem sitter perfekt. Strl 104 i vanliga jeansen är för stora ännu. Hon är 106 cm lång och väger dryga 16 kg.
    Ska jag ta 104 på byxorna nu, större eller mindre?

Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Aannaa
    Joppis81 skrev 2008-03-25 14:22:58 följande:
    Nova Star wct-brallorna, hur är dem i storlek?Ska ha 92 till lilltjejen, men stora är jag osäker på...Hon har strl 98 i den gamla gråa brallorna med blått och rött på bakfickan och dem sitter perfekt. Strl 104 i vanliga jeansen är för stora ännu. Hon är 106 cm lång och väger dryga 16 kg.Ska jag ta 104 på byxorna nu, större eller mindre?
    Jag tycker att dom är stora i storleken. Min tjej är mellan 86-92 i storlekarna, är en smalis... jag tog 92 i dom och man får va glad om hon kan ha dom om ett år typ
    Hade lätt kunnat ta stl 86, men vågar inte byta ifall de blir för små för fort...
    Emilia är mitt allt ♥
  • Joppis81
    Aannaa skrev 2008-03-25 15:49:16 följande:
    Jag tycker att dom är stora i storleken. Min tjej är mellan 86-92 i storlekarna, är en smalis... jag tog 92 i dom och man får va glad om hon kan ha dom om ett år typ Hade lätt kunnat ta stl 86, men vågar inte byta ifall de blir för små för fort...
    Aha! Då tog jag rätt storlek då...Tog 104 till stora tjejen och 92 åt den lilla. Lillfisen har 86 i sina jeans från NS och de sitter perfekt, 92 är för stora...Men då är inte WCT-brallorna för små iaf.
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • Kajsan
    Joppis81 skrev 2008-03-25 14:22:58 följande:
    Nova Star wct-brallorna, hur är dem i storlek?Ska ha 92 till lilltjejen, men stora är jag osäker på...Hon har strl 98 i den gamla gråa brallorna med blått och rött på bakfickan och dem sitter perfekt. Strl 104 i vanliga jeansen är för stora ännu. Hon är 106 cm lång och väger dryga 16 kg.Ska jag ta 104 på byxorna nu, större eller mindre?
    Helt normala i storlek! Köp det hon brukar ha.
  • Aannaa
    Kajsan skrev 2008-03-25 17:09:18 följande:
    Helt normala i storlek! Köp det hon brukar ha.
    Det tycker inte jag att man kan säga! Min tjej har som sagt 92 i det mesta nu o dessa är megastora
    Emilia är mitt allt ♥
  • Acira

SHOPPING!!! Det här va en tråd för mej. Är gräsänka i veckan så vad passar inte bättre än lite online shopping. Köpte två doppresenter till min kusins och min mosters sist födda. Jättegulliga bestick på www.gullgrodan.se Där köpte jag med en SÅÅÅ SÖÖÖÖT bodysuit med en grön groda tilll min kompis nyfödda lilla klump.
    Ha ett bra forsatt shoppande...

• elsa77

Andaloal; va fin mössan var på!!!

Någon som har något bra tips på jeans till en mamma.. vill ha nya men hittar inget,,

Svar på tråden Vi som handlar mer (barn)kläder än vi borde del VI !!