• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • hally

maltazar: Har du exakt koll på var de är tillverkade?

De kanske bara är ärligare på sina förpackningar.
    Vissa varor spelar ju ingen roll heller var de kommer ifrån, ser bara till att lämna alla exotiska spindlar och lurviga ödlor i kassan sen

kobra: Japp, som hemma i matkällaren

• maltazar

hally: mja, med tanke på att de ja handlar på vanliga affärer är stora, välkända, gamla svenska märken så...
    Sen har jag erfarenhet av att billigare är sämre och mindre noggrannt tillverkat. Tex jääättestor (exotisk? :P) skalbagge i Ica's våffelmix.

..Jag köper alltså i stort sett aldrig billigare märken. Finns som ingen anledning o handla på Willys då.

• hally

Nä det är klart att man kollar lite och vissa grejjer aktar man sej för. Så gör jag i alla butiker.
    Tycker öht inte om att handla mat, känns trevligare i små butiker men helst skulle jag vilja fixa maten själv. Älgen har vi ju ordnad och bären och ibland nötköttet. Äggen skulle jag vilja få tag på hos någon lokal odlare igen, men har inte hittat någon i närheten. Potatisen kan man åka och hämta själv i Myckle eller Kusmark eller hos farbror i Bgm. Har tyvärr inte så bra odlingsmark på tomten heller, men bärbuskar har vi.

• hally

maltazar: Så du litar helt blint på de "stora, välkända, gamla svenska" märkena?
    Hm...vet inte det jag...

• maltazar

hally: nja, inte precis.. men de vet man iaf att de har ekonomin och möjligheterna att göra saker ordentligt! =inga exotiska insekter

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-28 09:15:25 följande:
    Hur menar du då? Alla har ju samma också, men då är det kända märken som inte är billigare på Willys.Ska man tjäna på Willys måste man ju handla deras billigare märken.
    Nä,de är lite fel...Willys egna varor är tex långt ifrån billigare än andra varor på Willys...
    Men ibland är dom det,men inte ofta som sagt,då är andra varor på Willys billigare.
    Vi handlade alltid på Coop förr,så började vi ´handla lite av varje på Willys...gillade inte butiken då den va inne i stan...Sunkig då...
    Sen skulle vi testa handla på Maxi,det blev dyrare än på ica i Kåge och Byske...
    Bra mycke dyrare till och med.
    Vi skriver en lista,storhandlar en gång i månaden och kompleterings handlar varje vecka,med mjölk,fil & frukt tex...Frukten & grönsakerna köper vi oftast på Maxi eller Coop,för just de varorna är frächare där än på Willys.
    Men i övrigt så ligger en månads mat för oss på runt 2500:- spänn påWillys,då är 4 stockar snus till maken inräknat.
    Så vi handlar mat för ungeför 3500 i månaden,inte mycket tycker jag ...Men då handlar vi mest på Willys,sen kollar vi reklamen & åker på de andra ställena.

Sen kan jag tala om att Oja,ni som räknar in soppan i det ni handlar,var ni handlar,ni tjänar på att åka tvärs över stan om ni lär er handla de billiga varorna.
    Di vi bodde i A-jaur,åkte vi ju till Skeå för att storhandla på Coop,då tjänade vi in resan på att köpa BARA blöjor och tobak, allt annat var bara ++++ i kanten.
    Så när man ska handla ,så 1)Skriv lista 2) följ den 3 ) kolla priser på olika affärer ,det tjänar ni på
  • maritmedm
    maltazar skrev 2008-03-28 09:26:39 följande:
    hally: mja, med tanke på att de ja handlar på vanliga affärer är stora, välkända, gamla svenska märken så...Sen har jag erfarenhet av att billigare är sämre och mindre noggrannt tillverkat. Tex jääättestor (exotisk? :P) skalbagge i Ica's våffelmix...Jag köper alltså i stort sett aldrig billigare märken. Finns som ingen anledning o handla på Willys då.
    Men du, visst talar du emot dig nu... bara svenska märken å så klankar du ner på icas baggvåfflor...
  • maritmedm

Hur mkt skit finns det inte egentligen i de stora svenska fina märkerna... huga... hellre en exotisk bagge än en råtta från sverige.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***