• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • hally

kobra: Förr blev det nog ganska lika fördelat, storhandlade mer på Willys och småhandlade mer på Coop. Coop var ju liksom alltid på vägen då Blev väl även en del storhandlingar där också.
    Numera är det ju Solbacken som ligger på vägen så det blir storhandla på Willys och köpa mjölk och potatis och godis på Ica i Kåge
    Handlar hellre på ICA supermarket i Kåge än Maxi, tycker de har både bättre varor och inte blir det dyrare heller och mer trevlig personal

• hally

Men vad handlar ni då på Willys? Det är klart om man undviker alla billiga märken på Willys blir det ju inte billigare, men dyrare kan det ju inte bli heller om man handlar samma saker?
    Dessutom om man handlar storpackar på Maxi så är de inte många ören billigare än att köpa stycke-vis har jag märkt, det är bara lur

• Annamus

Jo i Kåge håller dom bra pirser på Ica och jättetrevligt är det åxå. Och ofta har dom ju nåt sådär speciellt extra gött i charken och så dessutom! Och vi bodde ju på Storgatan där mitt emot, så var snornära. Saknar lite. Men jag var in på Ica i Skehamn nu när vi var förbi huset och dom var jättetrevliga där med och det ser ut att vara ett gott sortiment. Lär bli storhandla på solbacken och komplettera där på Ica i Skehamn sen. Förresten ÖB har ju en del varor som kan vara rätt dyra på ICA och där shoppade vi åxå... godis, nötter, lite konserver och så... :)

• Pumpkin

Kanske blir skillnad för oss som inte har barn, vad vet jag. Och själva handlingen kanske inte blir dyrare, men eftersom det ligger på andra sidan stan så kostar det ju att åka dit.
    Dock bli maten aldrig billigare på Willys, men så köper vi mest märkesvaror. Och köper vi inte märkesvaror så är det ingen större skillnad på Eldoraro vs Euroshopper och Willys (egna märket) vs Ica (egna märket) heller.

Ludd ludd, kontentan är i alla fall att vi inte tjänar ett öre på att handla på Willys och då väljer jag hellre en fräschare butik som dessutom ligger närmare

• Pumpkin

Förresten, nu slog det mig! De har faktiskt gjort en undersökning här i Södertälje och handlat exakt samma varor på alla butiker. Resultatet blev att Maxi vann överlägset, följt av Willys och Coop Forum.

• maritmedm

Jag gör som så, skickar sambon och handla för hur det än är även om vi följer exakt samma lista och bara handlar det som står där så blir det mkt billigare då sambon handlar.

• Pumpkin

För oss är det tvärtom - det blir ALLTID dyrare när han handlar

maritmedm skrev 2008-03-28 08:50:02 följande:
    Jag gör som så, skickar sambon och handla för hur det än är även om vi följer exakt samma lista och bara handlar det som står där så blir det mkt billigare då sambon handlar.
  • hally

Jag tror också det är mycket hur butiken är upplagd och var varorna finns. På Willys får vi alltid med oss mest mat hem och inte så mycket onödigt annat. Coop blir också mycket mat men Maxi där hittar jag ju inget vettigt så där blir det nog mer tillbehör antar jag.
    Tycker Willys är mycket bättre och fräschare nu än när det låg inne i stan.

Blir rätt lika när jag och min sambo handlar själva, fast för han tar det mkt längre tid då han måste kolla pris och innehåll på varenda vara

• maltazar

Är jag den enda som undviker Willy's för att jag vill ha bra, svenska mat? :P

Svar på tråden ***Skelleftetråden***