• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Soulie

hehe du får säkert göra det om du vill bara du har postens färger på bikinin (:

snart kommer jag till dig lottis (:

• maltazar

hahaha nja, jag är inte så säker på att man får det :P
    beror väl kanske lite på vad man har för kropp också, men jag är ändå tveksam.

• Soulie

hehe nja tror iofs folk som skulle klaga om jag cyklade utan tröjja.. men det får dom ta (:

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-04 10:25:03 följande:
    Hehe ja, flitig, för våldsam eller för blåögd (att tro att det ska gå bra trots alla lager tyg+knappnål).. :PNä, hon sa inte så mycket.. Hon har ju en till som funkar, så jag skulle få den här var det tänkt ändå :) Men lite förvånad blev hon väl.. Antar att hon helt enkelt gav upp för lätt, eller sydde i "fel" sorts tyg.
    Jo dessutom kan man sy i fel sorters tyg med fel sorters nålar...det gjorde jag och lämnade in min symaskin som de inget fel var på...hmmm...meeeeen,jag lärde mej av misstaget...Mne nu är den kass...på riktigt...nu är de inte mej de 'r fel på den här gångnen
    Jag kan inte använda vissa sömmar,men så länge de vanliga funkar är de oki...
  • maltazar

Okej.. Så det kan alltså funka bättre i vissa tyger om man byter nål? Va ska man då ha för nål?
    Har 3 st kvar nu tror jag det är, alla är lika..
    Jäkla tur jag fick me en förpackning med 5st extra nålar då jag fick maskinen av mamma! hehe :)

skrutteluttan74 skrev 2008-03-04 16:33:35 följande:
    Jo dessutom kan man sy i fel sorters tyg med fel sorters nålar...det gjorde jag och lämnade in min symaskin som de inget fel var på...hmmm...meeeeen,jag lärde mej av misstaget...Mne nu är den kass...på riktigt...nu är de inte mej de 'r fel på den här gångnen Jag kan inte använda vissa sömmar,men så länge de vanliga funkar är de oki...
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-04 11:42:21 följande:
    Usch jag är så omotiverad och less! Vill verkligen inte läsa :/Ser verkligen fram emot praktiken om ett par månader..Vad gör ni andra idag?

här har vi ( inte jag ) en sjukling som har 40 i feber,hon är infektions känslig, och i går påtade hon på (12 åringen) ganska mycke ute så idag är hon sjuk,nu va hon på barn i går em.så dom visste redan att detta skulle komma,så dom tog bara lite prover.
    Det kommer som ett "brev på posten" då hon gör ansträngande saker.
    Då får hon feber,ont i magen osv...
    Men,men,hon måste ju få leva hon me,omän de innebär att hon är sjuk lite oftare...Men dom är kanon på barn, med bägge tjejerna,som har samma sak.
    Så jag har varit inne hela dagen med henne.
    Dom andra har åkt/ kört skoter me maken,sen har lillan varit på dagis och åkt vasa loppet...hon kom 2:a och var sååååå stolt,med all rätta...

Så,så har vår dag hitills sett ut alltså

Hur har din sett ut då ??

Tänkte då du "smitit" från pluggandet ...

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-04 16:37:31 följande:
    Okej.. Så det kan alltså funka bättre i vissa tyger om man byter nål? Va ska man då ha för nål?Har 3 st kvar nu tror jag det är, alla är lika..Jäkla tur jag fick me en förpackning med 5st extra nålar då jag fick maskinen av mamma! hehe :)
    Hahaha...det finns tex. jeanans nålar till jeans, osv,osv...Sånt man inte kanske tänker på ...ialla fall inte jag gjorde det...fast jag borde gjort det,för mamma sydde mycke....
  • skrutteluttan74
    Soulie skrev 2008-03-04 16:25:52 följande:
    hehe nja tror iofs folk som skulle klaga om jag cyklade utan tröjja.. men det får dom ta (:
    du får bli lant brev bärare,så får du kuska i bil med ac och ändå träffa folk och dricka kaffe me gamlingarna....Lant brev bäraren och sotarn,det är de gamlingarna längtar efter här ute i byarna
  • maltazar

ah, okej.. undra om det går lösa med någon nål då att sy i mitt tunna sladdriga tyg.. nu gick det ju ändå med smörpapper, men bra att kolla upp till nästa gång!

jadu, lite doptårta och kaffe mellan varven har det blivit :)
    och en lång promenad runt hela södra atorp imorse med hunden!

80 sidor kvar att läsa nu, sen blir det vika tvätt för en månad ungefär... och packa ihop grejer som ska ut i förrådet..

skrutteluttan74 skrev 2008-03-04 16:49:54 följande:
    Hahaha...det finns tex. jeanans nålar till jeans, osv,osv...Sånt man inte kanske tänker på ...ialla fall inte jag gjorde det...fast jag borde gjort det,för mamma sydde mycke....
  • maltazar

Hehe det där känner jag igen!
    Pappa är ju sotare och jag tror det är ytterst sällsynt att han inte blir bjuden på kaffe :)
    Fikapauserna hos folk är nog säkert hälften av hans arbetstid.

skrutteluttan74 skrev 2008-03-04 16:53:08 följande:
    du får bli lant brev bärare,så får du kuska i bil med ac och ändå träffa folk och dricka kaffe me gamlingarna....Lant brev bäraren och sotarn,det är de gamlingarna längtar efter här ute i byarna
Svar på tråden ***Skelleftetråden***