• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Kixi

Vi åkte med Wille till akuten igår så han fick ta en massa prover och det var två kirurger som var och kollade magen men de kom fram till att han nog fått en andra omgång av magsjukan och att han var lite uttorkad. Tydligen behövdes akutbesöket för efter lite extra vila och att jag faktiskt lyckades få i honom lite vätska och vätskeersättning i taget(vi slapp tack och lov dropp eftersom hans mineralvärden ändå låg bra till) under ett antal timmar där så piggnade han till så när vi åkte därifrån var han piggare än han varit på en vecka och idag har han fått i sig en pannkaka och en korv(kokt) utan att få upp något....HURRAAA!!! Tyvärr har han haft feber imorse och nu ikväll så är en sak botad verkar nästa komma...suck, nu får det vara nog. Men feber brukar ju gå över ganska snabbt. Han får ju i sig vätska nu och även annat utan att hålla sig för magen och kräkas så jag tror inte att det är kopplat till magen. Nåja, det går väl över det med.

Hally: ursch vad synd jag tycker om din lille!!!! Hoppas verkligen att han blir bättre snart!!!

Malle: Här är en till som fått ny symaskin, min man var snäll nog att ge mig en i födelsedagspresent förra veckan. Så nu har jag börjat leta reda på mina tyger och försöka införskaffa lite nytt. Har MASSOR att sy!! hohohoho

• maltazar

Kixi: usch vad jobbigt, två magsjukor på rad alltså.. men skönt att han blev bättre nu..
    men tänkte på en sak bara, pannkaka är väl inte det bästa för magen egentligen, mjölmat öht ska man gärna undvika när magen är dålig.
    och även undvika fibrer.

Okej, va roligt :) Jag har också massor att sy, speciellt nu då när jag köpt lite nya tyger. Sen är det lite av en konst att sy på min maskin ibland, så det kan ta sin tid. 3 nålar har jag brutit av på en kväll och mitt linne jag sydde fick jag sy med smörpapper överst för att kunna sy alls.. ;p

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-03 22:28:20 följande:
    Kixi: usch vad jobbigt, två magsjukor på rad alltså.. men skönt att han blev bättre nu..men tänkte på en sak bara, pannkaka är väl inte det bästa för magen egentligen, mjölmat öht ska man gärna undvika när magen är dålig.och även undvika fibrer.Okej, va roligt :) Jag har också massor att sy, speciellt nu då när jag köpt lite nya tyger. Sen är det lite av en konst att sy på min maskin ibland, så det kan ta sin tid. 3 nålar har jag brutit av på en kväll och mitt linne jag sydde fick jag sy med smörpapper överst för att kunna sy alls.. ;p
    Det låter som att det du använder sy maskinen flitigt....
    Du kommer nog bli jätte bra på att sy tror jag...gilalr man det bara,så brukar det mesta lösa sej själv...
    VAd sa din mamma då ?? Då det inte var stööre problem än så med den ??
  • maritmedm
    Mammasknodd skrev 2008-03-03 18:21:12 följande:
    maritmedm: Vad ska du ha för klänning då? Brudklänning? Coktail? Bal?
    Coktail, en som är fin men ändå ganska enkel
  • Annamus

Ja jag är inte här inne så mycket som ni ser på sistone. Eller jag läser men skriver inte... jaja, e mycket med bäbisandet. :)

Ja syr gör jag i omgångar, går inte bara sy lite då och då, allt på en gång är det som gäller och sedan torka ett par veckor. Och nej, jag syr inte cocktailklänningar, syr bara till mig själv och något enstaka enkelt medeltidsplagg som tradera får sälja.

Jo det e ju inte ens två månader kvar nu så är vi åxå husägare och det är så tokigt spännande ju! Man skulle nog vilja ha pengar och pengar och pengar i massor för å kunna shoppa allt man vill till huset. Hur gör ni för att inte vilja ha aaaaalllt på en gång ni som bor i hus???

Förresten så bytte jag namn på min bilddagbok kom jag på!!! *skäms* Så kanske någon vart in och inte hittat mig nudå. http://annaluskan.bilddagboken.se/ Så ska det vara. Hette ju Ylvali tidigare. Annaluskan kallade min morfar mig... hehe. Välkomna in och glöm inte att skriva på bilderna så man ser ni vart in juh! :)

• hally

Annamus: Har tittat och kommenterat, får jag pluspoäng nu? Jättemysiga bilder!

Jag blir sååååå sugen på att sy när ni tar fram era maskiner och pratar om era projekt i tråden!
    Snart kanske jag kan sy igen, igår fick vi nycklarna till huset så nu är vi husägare

• hally

kobra: Det känns himla bra, bara vi nu kan vara friska så vi orkar flytta. Elias är inte utskriven än.
    Måste få bort pensionärsdoften ur huset och fixa till lite. Bara man får fixa någonting på en gång så känns det mer som vårt.
    Hur går det för er med huset?

• maritmedm
    hally skrev 2008-03-04 09:26:06 följande:
    kobra: Det känns himla bra, bara vi nu kan vara friska så vi orkar flytta. Elias är inte utskriven än.Måste få bort pensionärsdoften ur huset och fixa till lite. Bara man får fixa någonting på en gång så känns det mer som vårt.Hur går det för er med huset?
    Inte alldeles lätt att bli av med lukten av gammal människa... Hur är det med lillen då? Blivigt nå bättre?
  • Annamus

Hally: Helt klart pluspoäng!!!! :)

Svar på tråden ***Skelleftetråden***