• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • hally

bcsvensk: Jaså har du också tillbringat dagen där på barn? Vi har vart där hela em, men fick komma hem igen som tur var.

Åh va less jag är på detta flängande in och ut där...vänta vänta vänta åsså ovissheten...bläääääääääää
    Känns som bättre när man får klaga lite grann
    Elias har en sänka på 99. Hittar inget i hals och bara lite rött i ena örat så det är inte orsaken och inte blåskatarr. Så vi vet inte vad det är , han får feber och somnar åsså får han alvedon och är pigg som en vanlig Elias och efter ett par timmar får han feber och somnar åsså går det runt så. Men nu har han fått behålla maten i snart ett dygn!

Jo det där med rätt nål till tyget är viktigt. Vissa tyger ligger som mittemellan två nålar också. Jag fick en ny maskin för något år sedan och den är superbra. Ingen broder-fuktion men allt annat. Fast jag skulle gärna vilja ha en overlockmaskin också. Ska bli nångång

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-04 17:28:05 följande:
    Hehe det där känner jag igen!Pappa är ju sotare och jag tror det är ytterst sällsynt att han inte blir bjuden på kaffe :)Fikapauserna hos folk är nog säkert hälften av hans arbetstid.

hahaha...ja precis,det märker jag ofta,eftersom de bor mycke gamlingar i våran by..och det är verkligen så,sotarns daf är höjdpunkten...hahaha
    Vi umgås lite me våran sotare och när han kommer hit för att sota kan han sitta ngn timme och bara slappa ,men fika vill han aldrig ha,för det har han redan gjort hos så många andra...så är det varje gång.
    Då de kom en annan gubbe och skulle besikta skorstenen hos oss,så han hade tid med en kopp kaffe,men då var vårt hus de första....

Så jag va bussig mot "gamm" tanterna & bjöd inte på fika,bara kaffet...:_D haha

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-04 17:26:58 följande:
    ah, okej.. undra om det går lösa med någon nål då att sy i mitt tunna sladdriga tyg.. nu gick det ju ändå med smörpapper, men bra att kolla upp till nästa gång!jadu, lite doptårta och kaffe mellan varven har det blivit :)och en lång promenad runt hela södra atorp imorse med hunden!80 sidor kvar att läsa nu, sen blir det vika tvätt för en månad ungefär... och packa ihop grejer som ska ut i förrådet..
    Låter som du haft fullt upp idag...förstår du är less att läsa då...Gott me tårta
  • skrutteluttan74
    hally skrev 2008-03-04 17:35:33 följande:
    bcsvensk: Jaså har du också tillbringat dagen där på barn? Vi har vart där hela em, men fick komma hem igen som tur var.Åh va less jag är på detta flängande in och ut där...vänta vänta vänta åsså ovissheten...bläääääääääää Känns som bättre när man får klaga lite grann Elias har en sänka på 99. Hittar inget i hals och bara lite rött i ena örat så det är inte orsaken och inte blåskatarr. Så vi vet inte vad det är , han får feber och somnar åsså får han alvedon och är pigg som en vanlig Elias och efter ett par timmar får han feber och somnar åsså går det runt så. Men nu har han fått behålla maten i snart ett dygn! Jo det där med rätt nål till tyget är viktigt. Vissa tyger ligger som mittemellan två nålar också. Jag fick en ny maskin för något år sedan och den är superbra. Ingen broder-fuktion men allt annat. Fast jag skulle gärna vilja ha en overlockmaskin också. Ska bli nångång

Nej då,vi var itne där hela dagen...inte denna gång...Läkarn ringde oss för att kolla läget vid 15 tiden ,då han hörde hur de var,så ville han hon skulle komma in på en gng...Det tar typ 40 minuter för oss till stan,så maken slängde in 12 åringen i bilen så drog dom...dom tog bara prover och en hud bit från läppen på henne,sen fick dom åka...så i går gick de snabbt...puh...tack och lov....

Vad är det för fel på din lille...har ju läst att gått ner i vikt & så..
    Är det magsjuka eller ngt anant??

>Det är såååå jäkla jobbigt att se kidzen sjuka och lida...Ju mindre dom är desto svårare tycker jag,för dom större kan iallafall prata och förklara...

• hally
    skrutteluttan74 skrev 2008-03-04 17:59:37 följande:
    Vad är det för fel på din lille...har ju läst att gått ner i vikt & så..Är det magsjuka eller ngt anant??
    >Det är såååå jäkla jobbigt att se kidzen sjuka och lida...Ju mindre dom är desto svårare tycker jag,för dom större kan iallafall prata och förklara...
    Jaha, men hoppas verkligen hon mår bättre då!

Ja vår lille han hade först jobbig hosta och ont i öron och hals, sen så fick han magsjuka på det. Torsdagen kräktes han. På natten upphörde kräkningarna och han fick behålla all vätska, men fram på fm så blev han otroligt slö och trött och till sist fick jag inte liv i han så vi åkte in, han hade då 40,3 i feber. Sen dess har vi åkt in och ut, han har haft dropp i 3 omg och idag är han pigg när han får alvedon men som sagt hög sänka som tyder på infektion i kroppen.

Någon som har tips på snygga tapeter? Finns ju mer än en tapetbok att kolla i om vi säger så
  • maltazar

Jopp.. Nu är det färdigläst iaf :D
    Bara allt städande kvar, men det känner jag mig mer peppad på nu efter allt plugg!

skrutteluttan74 skrev 2008-03-04 17:56:15 följande:
    Låter som du haft fullt upp idag...förstår du är less att läsa då...Gott me tårta
  • verrron

Vi har oxå varit på barn nu på eftermiddagen med lillan
    Hon har RS viruset och behöver penicillin via porten så vi måste upp med henne varje dag på barn för penicillin.

Ni som går på barn, vilken läkare har ni där? Nyfiken bara

• Kixi

Hally: vad skönt att lillen fått behålla maten idag, håller tummarna för att han ska må bra snart igen. Oj vilken hög sänka, då får han säkert pencillin snart, bara de kan hitta vilken sorts bakterier det är som orsakar infektionen. Då brukar det ju bli bättre ganska snabbt.

Felicia: vad härligt det måste vara att se resultat så snabbt! Önskar att jag kunde ta mig i kragen och få bort mina överflödskilon. Jag har inte så många att bli av med, 3-5kg så skulle jag vara nöjd, men de första 5 och de sista 5 är alltid svårast tycker jag.

• skrutteluttan74
    hally skrev 2008-03-04 18:15:43 följande:
    Jaha, men hoppas verkligen hon mår bättre då! Ja vår lille han hade först jobbig hosta och ont i öron och hals, sen så fick han magsjuka på det. Torsdagen kräktes han. På natten upphörde kräkningarna och han fick behålla all vätska, men fram på fm så blev han otroligt slö och trött och till sist fick jag inte liv i han så vi åkte in, han hade då 40,3 i feber. Sen dess har vi åkt in och ut, han har haft dropp i 3 omg och idag är han pigg när han får alvedon men som sagt hög sänka som tyder på infektion i kroppen.Någon som har tips på snygga tapeter? Finns ju mer än en tapetbok att kolla i om vi säger så
    Oj,stackars liten kille...Ja de är inte kul...är det på dag vården hos "Super Karin" ni går och får dropp eller ??
    JA,det är inte kul då dom blir slöa de små trollen...dom ska ju jämt vara pigga och "reta gall feber" på föräldrar och syskon,inte slöa och febriga....

Tapeter??Hmmm...Googla på de...det gjorde vi och hittade en hel del omänd en del kanske inte var i "vår" pris klass ...
  • skrutteluttan74
    verrron skrev 2008-03-04 19:16:20 följande:
    Vi har oxå varit på barn nu på eftermiddagen med lillan Hon har RS viruset och behöver penicillin via porten så vi måste upp med henne varje dag på barn för penicillin. Ni som går på barn, vilken läkare har ni där? Nyfiken bara

Trist för henne ..Blir det hos SUper Karin ni med får gå på dagen då ??
    Stackars liten....Min älsta fick RS viruset och det var "början" till ett h-vete för henne.
    Det är därför hon bland annat har "sämre" immun försvar idag...
    Hoppas hon piggnar på sej snart lillan ...

Vi har Mikael Stenlund och Anna Hedlund till bägge våra "bruppor"...Den älsta har även Jan-Erik Eriksson mellan varven, han och Mikael kompleterar varandra vad gäller hon och hennes sjukdommar.

Till den yngsta har vi som sagt också Mikael och Anna hedlund, men hon har även en Allergiolog som kommer från Umeå en gång i månaden, han heter Håkan Nordgren...super bra han med

Sonen har Jan-Erik Eriksson och Elena Lundberg...

Fan det låter som vi "äger" dom dära....lagt beslag på flera av dom...hahaha...

Svar på tråden ***Skelleftetråden***