verrron skrev 2008-03-04 21:50:39 följande:
Dottern har CF (cystisk fibros) samt att sonen har asmta eller PCD (eller vad det heter) Dina barn då? Tur att det börjat lugna ner sig nu för dottern din..hoppas mina barn slippe det då...
Grabben som blir 14 är allergis mot komjölks protein och har fel på tarmarna som jag (dom mittstänker Crohns öå oss bägge,men det är inte helt klart med utredningar ännu,därför är det många besök hos Karin)
Sen har han en sjukdom som Kallas EDS,sitter i bindvävnaden
Tjejan som blir 12 hon har svår Gluten allergi,(hon går på barn för det varannan månad,hon har haft de sen hon var 2 år) Jordnöts allergi
Pälsdjurs allergi, hassel nötter, svårare form av EDS än henes bror,hon är "knölig över allt"
Hon har haft ansikts förlamning vilket gett henne en massa biverkningar,så hon går med blåsor överallt...Hon tycker det är jobbigt,vilket jag förstår.
Och ändå är hon piggelinus.
Så har hon taskigt immunförsvar
Den minsta som är 5 hon har astma, gluten, men även hon har andra problem med tarmarna och får mellan varven diareer och kräkningar,men dom vet inte heller där vad som felas än.
Ja fullt upp, ibland känns de som vi bor på barn.
Det är som komisgt, för en kompis är ofta på barn mellan varven,men bara en endaste gång har vi stött på varandra där.
Vi är ju oftast hos Karin som vi döpt till "Super Karin" för att hon får alltid ungarna pigga
och så är våran lilla svår stucken och får alltid lugnande då hon ska stickas,för annars har dom problem,sist var dom fyra på henne och höll fast henne...Nackdelen den gången var att det lugnande tog inte föräns då det var försent så att säga,så nästa månad skulle hon få mera än hon skulle ha tyckte Karin,för händelsen gjorde att Jossan pekade på Karin och sa :
"Du är inte snäll längre,för du fick mej att gråta,det är itne kul att grina,för jag brukar vara trött och de är bätre än att gråta"
Detta tog direkt in i Karins hjärt,så hon fick smöra lääääänge innan hon fick kramen hon brukar få....
Nåväl,det var lite om mina barn....
Ni verkar också ha fullt upp ...
Hur funakr det för dottern då ??Är hon väldigt dålig...??
Allts¨om du tycker det är jobbigt att berätta om så vet du att du inte behöver,bara det att jag är lite nyfiken av mej...inte så ofta man hör om dom som "bor " på barn...
MAn träffar folk där,snackar och går skillda vägar...'