• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • skrutteluttan74
    Idag så la dom ner våran bya affär för andra gången,förra gången var det Konsum,som inte gick nog mycke flus och denna "Fällfors Boa" gick rent av minus om jag föstått de hela rätt,
    Men vadå??
    Som jag sagt hela tiden, : "Alla vill ha affärn,men ingen vill handla där för det är för dyrt"
    Vi är lixom ilojala hela bygden, men ingen har råd att vara lojal så att säga.

Men så i går hade dom utförsäljning med 70% och idag med 90%...
    Igår va vi dit och köpte halstabletter åt älsta jäntan,sen va jag & gubben dit en sväng Då vi ändå hälsade på ett par kompisar som bor i Fällfors.
    Så då köpte vi ne massa tuggummin åt ungarna och givetvis lite förebyggande lördags godis.

IDag åkte jag och döttrarna dit och Shoppade loss med 90 % som avdrag.
    Älsta jäntan och grabben delade på 200 tuggummin ,Jenka,Shake osv...för 20 SPÄNN,alltså fattar ni, 100 tuggummin för 10 :- betalade dom ,det är som ingenting...verkligen inte...
    Så lillan handlade lite roliga klubbor som sitter fast i leksaker...
    Det skulle eg.ha kostat 34 :- och hon betalade heeeeela 6 spänn...
    Jag frågad henne om hon inte skulle köpa mer,men icke sa nicke,det var det där hon ville ha...

Nåväl,så kom Norrans reporter med fotograf in genom dörrn då vi var där och jo,fotografen fick ögonen på Jossan,som för övrigt inte ville bli fotad,så han "jagade och busade" med henne genom den tomma affär,baki hyllor med mera...Hahah...Oj,vad vi skrattade,det var verklige dagens goda skratt...
    Till sist "mutade " vi henne,då fick han fota henne hur myke han ville..Hon älskar ju själv kameror ungen...
    Så rätt vad det var satte hon upp handen och sa :
    "NU räcker det,nu får du inte ta mer kort,nu har du fått ta jätte många"
    Han blev så "paff" rent ut av så de blev inge mer efter att hon betalat, han skrattade och frågade mej om hon alltid var så vältalig för att vara så lite och OJA,varendaste endaste dag...*puh* Men vi får måååånga goda skratt kan jag lova...

Så frågade dom mej om affärn och så frågad dom Josefine om det var tråkigt att affärn skulle lägga ner och jag höll på att dö av svaret och försökte förklara och släta över svaret och så säger reportern till slut :
    "Och det kunde inte ens mamma säga emot, Josefine vann  med sitt svar..."
    Och ja,hon gjorde ju de...
    Hon svarade så här :
    "Nä ,de är inte tråkigt"
    Jamen sa jag,då ka du ju inte köpa klubba ibland efter tex dagis.
    Då säger skit ungen...:
    "Det kan jag göra på en annan affär,det finns andra kvar."
    Och ,ja som sagt...hon hade ju rätt...
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-07 22:55:54 följande:
    haha okej :)
    Räckte gott med att vi var fyra...Lovar

Hur många syskon har du ??
  • maltazar

bcsvensk: haha, söt unge! ;) hur gammal är hon?

jag har 2 syskon
    och 3 "styvsyskon", pappas fru hade dem när de träffades.

• Soulie

godmorgon och allt sådant d:

gör härmed en belöning den som hittar felicia6(lotta) och får in henne här d: troligtvis hittas hon i sängen sovandes men kan i vissa fall vandra ner för trappan och gömma sig i soffan.

har i extrema fall åkt iväg mot ursviken till hemlig destination

• Felicia6
    Soulie skrev 2008-03-08 11:56:54 följande:
    godmorgon och allt sådant d:gör härmed en belöning den som hittar felicia6(lotta) och får in henne här d: troligtvis hittas hon i sängen sovandes men kan i vissa fall vandra ner för trappan och gömma sig i soffan.har i extrema fall åkt iväg mot ursviken till hemlig destination
    Får jag en belöning då jag själv hittade mig då?
  • Soulie

hihi aa det kan du få d: hjälp mig härifrån jag är så less! ):

• Felicia6
    Soulie skrev 2008-03-08 12:02:00 följande:
    hihi aa det kan du få d: hjälp mig härifrån jag är så less! ):
    Du kan ju komma hem på lunchen iaf så kommer du bort en liten stund
  • Soulie

iofs så har jag 1tim lunch så det är ingen omöjlighet då jag även glömt lunch, detta kanske man skulle ha tagit i gästböckerna eg. d:

• Felicia6
    Soulie skrev 2008-03-08 12:12:47 följande:
    iofs så har jag 1tim lunch så det är ingen omöjlighet då jag även glömt lunch, detta kanske man skulle ha tagit i gästböckerna eg. d:
    Jag ringer dig
  • maltazar

bcsvensk: kommer det där in i norran nån gång? hittar inte något på hemsidan iaf..

Svar på tråden ***Skelleftetråden***