• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Felicia6
    madigan skrev 2008-05-08 08:21:39 följande:
    En fråga:Min dotter fyller ju 4 år om 2,5 mån och hon lägger sig vid 20-20.30 är de för sent för en 4:åring att lägga sig??Vi har nämligen testat 18, 19 ,19.30 och 20. Men igårkväll blev det 20.30 och hon sov ända till 8 imorse. Annasr brukar hon vakna vid 3 och vara otröstlig.
    Jag personligen anser att det är upp till varje familj..
    Om hon sover till 08 o ni tycker det är bra så fortsätt lägg henne den tiden om det känns bra för er

Jesper la sig klockan 18 ända till han blev nästan 2år och folk tyckte det var såååå tidigt.. Men det gick inte hålla han uppe längre även om vi försökte
    Gbp 26/2-08 || Aktuell viktnedgång: -20.8kg
  • madigan
    Felicia6 skrev 2008-05-08 08:47:47 följande:
    Varberg är inte så långt därifrån Det är kortare mellan varberg och ullared än vad det är mellan ullared och trollhättan där jag brukar vara Gekås ligger ju bara drygt 10mil söder om gbg och varberg ligger väl öster om gbg va?
    mitt x kommer från T-hättan och min man från Varberg.
  • Felicia6
    madigan skrev 2008-05-08 09:00:10 följande:
    mitt x kommer från T-hättan och min man från Varberg.
    Ahaa, coolt Men då har ni väl massa av hans släkt i varberg så ni kan slå ihop nytta o nöjje? Och har ni körkort nån av er kanske ni får låna någon bil att åka till gekås med?
    Visst är trollhättan gudomligt fint på sommaren?
  • varfördåför

alla mina lägger sig 18 och iblnd tom 17.30 och vi får mycke reaktioner på det också men vi brukar be dem komma hem till oss o hålla barnen vakna till 19.30 som uppenbarligen är en mer passande tid?! (ibland får vi nästan tvinga dem att vara uppe till 18.00) men ingen vill komma och försöka..

det är ju upp till barnen och föräldrarna att känna vad som funkar.. folk ska inte vara så snabba att dömma och läggasig i, alla har ju olika familjekonstrucktioner och olika tider, sålänge man fungerar med samhället i stort också o håller tiderna till tex jobbet så spelar det väl ingen roll när man sover?!

Blir nu nr 4 en Gloria eller en Sven?!?
  • Felicia6
    xylifon skrev 2008-05-08 09:17:39 följande:
    alla mina lägger sig 18 och iblnd tom 17.30 och vi får mycke reaktioner på det också men vi brukar be dem komma hem till oss o hålla barnen vakna till 19.30 som uppenbarligen är en mer passande tid?! (ibland får vi nästan tvinga dem att vara uppe till 18.00) men ingen vill komma och försöka..det är ju upp till barnen och föräldrarna att känna vad som funkar.. folk ska inte vara så snabba att dömma och läggasig i, alla har ju olika familjekonstrucktioner och olika tider, sålänge man fungerar med samhället i stort också o håller tiderna till tex jobbet så spelar det väl ingen roll när man sover?!
    Nä precis. Det är så jag tänker oxå. Så länge det funkar för varje familj så är det ju det bästa för dom.
    Nu lägger sig Jesper vid 19 och somnar vid 20-21 nångång, men det är ju för han blivit piggare och vill va uppe så då får han ju vara det
  • madigan
    Felicia6 skrev 2008-05-08 09:01:42 följande:
    Ahaa, coolt Men då har ni väl massa av hans släkt i varberg så ni kan slå ihop nytta o nöjje? Och har ni körkort nån av er kanske ni får låna någon bil att åka till gekås med? Visst är trollhättan gudomligt fint på sommaren?
    jo de är jättefint! Jovisst skulle vi kunna bo hos nån släkting, men vi har inget körkort nån av oss..tyvärr.
  • madigan

Ja okej tack då har jag fått nåra tips. Men då fortsätter vi lägga henne vid 20-20.30 så får vi se. Kanske blir bättre när hon får sina öron opererade åxå. Just nu är hon ett väldigt oroligt ,trött och lesset barn..jättejobbigt!

• hally
    kobra skrev 2008-05-07 20:06:59 följande:
    www.voodoo-people.com/~daz/fun/pinguin.swfdet här är ju ett kul tisdfördriv
    Tack! Nu har jag nåt vettigt att göra på jobbet igen
    Vad är ditt high score?
  • Bummelumman
    kobra skrev 2008-05-07 20:06:59 följande:
    www.voodoo-people.com/~daz/fun/pinguin.swfdet här är ju ett kul tisdfördriv
    Ett kul men ack så grymt tidsfördriv. Jag är fast!
    Jag är mamma till en prins så det borde göra mig till drottning!
Svar på tråden ***Skelleftetråden***