• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • madigan

så nu har jag varit till bm och bebis ligger med huvudet neråt och allt var bra. Måste bara tänka på att äta ordentligt för bebisen samlar på sig underhudsfett nu.

• Kixi

Låter underligt att något av sakerna skulle vara obligatoriskt. Både klassträffar och träning borde ju vara frivillig. Men om det stod att man antingen kan komma eller inte på blanketten så är det nog bara att svara nej om han vill gå på träningen. Finns det två alternativ så kan det ju knappast vara obligatoriskt att komma.

Själv ogillar jag högst att det ska vara tvång att vara med på träningar och klassträffar. Gillar inte tvång över huvud taget. Tycker att sådana saker som ligger utanför skolan ska vara högst frivilliga.

• madigan

Men Brännan är ju lite speciell. Dom ger ju sämst betyg.

• Peda

Byt skola?

madigan skrev 2008-05-10 09:02:14 följande:
    Men Brännan är ju lite speciell. Dom ger ju sämst betyg.
  • Peda

jag avskyr tvång också!! Och det låter heller inte så sannolikt att man är tvingad till en sport som är frivillig från början. Och sen kan jag tycka att skolan är viktigast, sporten kommer i andra hand. ( finns undantag)

Kixi skrev 2008-05-10 07:31:11 följande:
    Låter underligt att något av sakerna skulle vara obligatoriskt. Både klassträffar och träning borde ju vara frivillig. Men om det stod att man antingen kan komma eller inte på blanketten så är det nog bara att svara nej om han vill gå på träningen. Finns det två alternativ så kan det ju knappast vara obligatoriskt att komma. Själv ogillar jag högst att det ska vara tvång att vara med på träningar och klassträffar. Gillar inte tvång över huvud taget. Tycker att sådana saker som ligger utanför skolan ska vara högst frivilliga.
  • Peda

Vad gör ni idag då?? Själv har jag STOR städning.. känner mej peppad i massor ! =) Våren är snart slut och sommaren kommer med stormsteg! =) Så HÄRLIGT!! *spritter i mamma kroppen* Nu känns det att jag har landat efter lilla Emma och liver är kort sagt underbart!! =) Detta är bästa tiden på året.

Kika i min BD sedan får ni se vad jag hittade längst bak i skafferiet vart man aldrig måste har vart.. *rodnar* Ingen äckel varning dock, så farligt var det inte!

• madigan

har varit på barnens hus och hämtat en babybox

• Kixi

har varit ute hela dagen...har gett mig den nu på att gå ner de sista 5kg jag vill bli av med så jag har börjat promenera 20-30 min per dag (hehe...från och med idag så vi får väl se hur länge det håller ;)), dragit ner lite på portionerna(fyller möjligtvis ut med sådana grönsaker man kan äta mer av) samt har bytt till lättmjölk och lättfil/Yoghurt. Gjorde ju så för några år sen och gick ner ca 10kg per år. Känner inte att jag vill vrålbanta utan jag tar det i lugn och ro så behöver jag bara byta ut några småsaker här och där och inte känna att jag offrar något direkt.
    Vi har dragit ihop allt sly som Robban tog ner härom dagen och så har jag lekt med barnen :)....haft en toppendag vill säga.

Peda: jag tar med mig några byxor till Sander på måndag också. Nu är Wille en liten bit över meterssträcket så 98:orna har blivit för korta.

• Peda

kixi: ja tack =) Vore super .. sander växer ju så det knakar. Glömm inte hans jacka med.

• Bummelumman
    madigan skrev 2008-05-10 14:46:59 följande:
    har varit på barnens hus och hämtat en babybox
    Tycker det är retfullt att de börjat med babyboxar på Barnens Hus nu när jag fått. Själv fick jag minsann köra till Luleå för att hämta en på Babyproffsen... Skitjobbigt eftersom jag var tvungen att bo på hotell...
    Jag är mamma till en prins så det borde göra mig till drottning!
Svar på tråden ***Skelleftetråden***