• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • madigan

är de inte märkligt att en taco-kväll som klassföräldrarna har ordnat skulle gå före barnens sporter?

De har ju inte med skolan att göra, den grejen ska ju ske en vardagkväll.
    Dessutom så skulle inte min sons Aikido-tränare godkänna att han gick på de och struntade i sin sport.

De finns 2 alternativ på lappen:
    antingen kommer man eller så kan man inte.
    Vore de ett måste så skulle de inte finnas ett alternativ att man inte kan komma.

Ursäkta jag tjafsar!

• kobra

är väl svårt att ordna nåt så att det passar alla, och det är väl ofta vardagskvällar det är aktiviteter.
    man måste ju helt enkelt välja vad man vill gå på, sen ska väl en tränare inte lägga sig i om man inte kommer på träningen nån enstaka gång

• madigan
    kobra skrev 2008-05-09 09:21:12 följande:
    är väl svårt att ordna nåt så att det passar alla, och det är väl ofta vardagskvällar det är aktiviteter.man måste ju helt enkelt välja vad man vill gå på, sen ska väl en tränare inte lägga sig i om man inte kommer på träningen nån enstaka gång
    Jovisst men de ska inte vara nåt tvång och vi anser att hans träning är viktigare än middag som vi kan äta hemma likaväl.
  • kobra

men det kan väl inte vara ett tvång att komma på tacokväll, det är väl för att umgås med klassen de ordnar en sån här kväll
    vad vill sonen då?
    för övrigt känns maj verkligen som en månad där det är träffar och avslutningar hela tiden men snart är det ju sommarlov iallfall

• madigan
    kobra skrev 2008-05-09 09:29:32 följande:
    men det kan väl inte vara ett tvång att komma på tacokväll, det är väl för att umgås med klassen de ordnar en sån här kvällvad vill sonen då?för övrigt känns maj verkligen som en månad där det är träffar och avslutningar hela tiden men snart är det ju sommarlov iallfall
    JO ENLIGT MIN SONS LÄRARE SÅ GÅR DENNA TACKO KVÄLL FÖRE ALLT ANNAT:
    HAN VILL JU FARA PÅ SIN TRÄNING

FÖRLÅT OM JAG SKRIVER MED STORA BOKSTÄVER DE HAR BLIVIT NÅT FEL PÅ MITT TANGENTBORD :(
  • kobra

men det fanns ju två alternativ på lappen, antingen kommeer man eller så kan man inte, så då är det ju ganska enkelt att ni inte kan..

• Smultronet12

Madigan: Sjukvårdsrådgivning ska vara öppen. Jag ringde dit imorse och fick råd och hjälp.

• hally
    Smultronet12 skrev 2008-05-09 10:34:03 följande:
    Madigan: Sjukvårdsrådgivning ska vara öppen. Jag ringde dit imorse och fick råd och hjälp.
    Det var jag som skulle dit och jag kom fram till slut jag också
    Sonen började plötsligt tok-stamma igår em efter att ha sovit och vaknat och kastat sej hit och dit i bilstolen så man var ju lite nervös att han fått nåt slags anfall. Men sköterskan förklarade att han troligtvis drömt och blivit ordentligt rädd och det kan trigga igån stamning. Så nu får vi hoppas det går över snabbt igen för det är jättejobbigt för han!
  • hally

madigan: De är rätt hårda med närvaron på träningar av kampsport vet jag. Din son är väl inte så liten heller och det blir hårdare ju äldre man blir, iallafall på många ställen. Är det så där han tränar?
    Han måste ju få gå på det han vill, vill han hellre gå på sin träning så måste ni väl få göra så! Det är väl knappast en obligatorisk lektion med middagen på skolan?

• madigan
    hally skrev 2008-05-09 10:53:03 följande:
    madigan: De är rätt hårda med närvaron på träningar av kampsport vet jag. Din son är väl inte så liten heller och det blir hårdare ju äldre man blir, iallafall på många ställen. Är det så där han tränar?Han måste ju få gå på det han vill, vill han hellre gå på sin träning så måste ni väl få göra så! Det är väl knappast en obligatorisk lektion med middagen på skolan?
    Ja han är ju 12 år och de är stenhårt på hans träning. De var nåt disco för ett tag sen och de var han åxå tvungen att gå på, obligatoriskt. Men hans tränare sa nej..så han fick ringa till skolan och prata med dom och då kunde han vara på sin träning..fast de var gradering då.
Svar på tråden ***Skelleftetråden***