• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • varfördåför
    Bummelumman skrev 2008-05-11 21:05:12 följande:
    Tycker det är retfullt att de börjat med babyboxar på Barnens Hus nu när jag fått. Själv fick jag minsann köra till Luleå för att hämta en på Babyproffsen... Skitjobbigt eftersom jag var tvungen att bo på hotell...
    Ooo, har de babyboxar på barnenshus.. jag ahr aldrig fått någon sådan :-/ ska man anmäla sig typ någerst för å få en eller bara åka o hämta (då man nu är höggravid då)?
    Blir nu nr 4 en Gloria eller en Sven?!?
  • madigan
    xylifon skrev 2008-05-11 23:45:51 följande:
    Ooo, har de babyboxar på barnenshus.. jag ahr aldrig fått någon sådan :-/ ska man anmäla sig typ någerst för å få en eller bara åka o hämta (då man nu är höggravid då)?
    man skulle egentligen fylla i en lapp på nätet, men jag kunde göra de på plats.
  • maritmedm

Vi har varit i stugan hela helgen, så skönt!!!
    Å igår då vi kom hem så då blev det till å räfsa löv och riva upp altanen. Fy fan vilken rutten sak den där altanen var, en del av balkarna bara smulades sönder. Nu har vi säkert fått sorkfeber hela bunten.

• madigan
    xylifon skrev 2008-05-11 23:45:51 följande:
    3 mån innan bf, jag har 3 v kvar. Men jag har hållt kontakten md Barnens hus för att dom skulle kunna ge mig informationen när boxen var där.

Sen har jag beställt barnvagnshjulskydd där åxå.
  • hally

Många asiatiska kampsporter har ju en speciell kultur och närvaro är en plikt, anses liksom som en viktig del för att man ska lära sej ordentligt. Det är ju även mycket viktigt hur man beter sej på träningen. Självklart är det inte lika strängt för småbarnen (här i Sverige iaf). Men iallafall vissa kampsporter har så och för vuxna så måste man vara närvarande en viss procent för att få godkänt, men så är det ju faktiskt i skolan och överallt mer eller mindre.
    Fast kanske högre procent just på kampsporter...

Här har vi fixat utemöbel och gräsklippare i helgen och Nadja fick se Amy Diamond, gissa en som var lycklig!

• madigan
    hally skrev 2008-05-12 09:22:53 följande:
    Den var jättesöt! Här har vi en stolt kille som har kallingar idag, han kissar på toan
    Tack!

Oj duktig...önskar de gick bra för min kicka med de där åxå.
    Hon går emellanåt och kissar, men ibland säger hon att hon behöver och då har olyckan redan skett.
  • hally

Ja, det är inte så lätt. Elias han småskvätter ju så mycket så även om han är duktig och kissar varje gång på toaletten kommer det i byxan ibland iallafall.
    Många säger att det är enklare på sommaren när man kan ha dem ute nakna...men jag förstår inte riktigt resonemanget, barnet måste ju lära sej kissa på toan iallafall eller hur? Men men, får se, kanske går det bättre ändå!
    Tror Elias kommer bli långdragen och svår att få "rumsren"

• madigan
    hally skrev 2008-05-12 10:59:30 följande:
    Ja, det är inte så lätt. Elias han småskvätter ju så mycket så även om han är duktig och kissar varje gång på toaletten kommer det i byxan ibland iallafall. Många säger att det är enklare på sommaren när man kan ha dem ute nakna...men jag förstår inte riktigt resonemanget, barnet måste ju lära sej kissa på toan iallafall eller hur? Men men, får se, kanske går det bättre ändå!Tror Elias kommer bli långdragen och svår att få "rumsren"
    He he ja.
    Vi tar en sak i taget ....vi har blöjfri på dagen och natten och tutten..hon e galen i den där jäkla proppen
Svar på tråden ***Skelleftetråden***