• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Ugglans mor

Peda: nej jag skulle utan problem byta ut den här natten mot en bebis... Nej men nu har jag fått sova en liten stund. Johnny stannade oxå hemma. Han ringde sin chef och frågade om det var okej om han tog ut en semesterdag. Mycket för att jag skulle få sova lite i alla fall.
    Å Emmy hon ligger här i tältsängen i källaren och jag vet inte om hon sover. Men jag tror det. Hon har då inte kräkts på flera timmar

• Sarah81

Pissypopi: Åh krama om lillstupman från mig!!! Vet precis hur jobbigt det är då mina små tjejer låg för 2 veckor sen, och Tuwa har fortfarande inte hämtat sig helt...

A life lived in fear is a life half lived
  • Peda

Jag ryyser bara jag hör hur jobbigt ni har det !! =( Huvva.. detta årets magsjuka är av rekord tror jag! Aldrig hört att många vart så ruskigt sjuka så länge!

• maritmedm

Själv väntar jag på att snart bli drabbad... magsjuka får jag alltid! Bortsett från i fjol då jag var matförgiftad istället. Jag och Mirjam brukar smitta varandra ett par ggr iaf med kräksjukan så är som inställd på att det blir så även i år.

• Ugglans mor

Vi har tack och lov varit väldigt skonade från magsjukor hittils. Så det är egentligen vår tur att ha det nu. Men det gör det inte mindre jobbigt när det väl sker.

Men Emmy sover då fortfarande. Så det är väldigt lugnt och skönt här nu, hon slipper ha ont i magen och hon behöver sova eftersom det inte blidde så mycket sömn i natt

• hally

pissypopi: Hoppas verkligen hon blir bra nu din lilla tjej (och att ni slipper få eländet själva också)! Det är inte kul när barnen är sjuka.

Vi akutflyttade igårkväll...vilken cirkus till liv vi har just nu! Hade ju tänkt att slipa klart så vi slapp dammet innan vi flyttade in, men nej, det ville sej inte. Igårkväll började taket i lgh i Ersmark att läcka, det rann vatten från taket och ner efter ena väggen så tapeten var lös. Vi proppade in det vi rymde i bilarna och åkte till vårt hus. Har sovit på en 4 cm TUNN bäddmadrass inatt

• madigan

När man ska tapetsera med papperstapeter..river man bort all tapet och slipar eller slipar man bara skarvarna och tapetserar på nytt???

• Ugglans mor
    madigan skrev 2008-03-11 13:36:53 följande:
    När man ska tapetsera med papperstapeter..river man bort all tapet och slipar eller slipar man bara skarvarna och tapetserar på nytt???
    Det beror på hur tapeten ser ut.. alltså den som sitter på väggen.

Vi brukar alltid börja med att slipa skarvarna och spackla dem (om tapeten är slät och fin alltså). Annars så river vi den tapet som behöver rivas och spacklar det.

Själv så hatar ja de som fuskar när de tapetserar. Som inte slipar spacklet så det syns genom sen. Å de som målar och lämnar kvar spegelväggen uppe... huua...
  • lilun

wiieee äntligen har vi fått internet där vi bor nu.....tre lååååånga veckor utan är jobbigt då man är van att ha det. Har inte hänt så mycket här förrutom en massa jobb med lgh, dvs renovering, sakta men säkert så går det framåt men jag tror att vi kommer att ta en välbehövlig paus efter att vi gjort hallen på övervåningen. Nåja kände bara för att skriva av mig, har en känsla av att jag kommer att sitta uppe länge ikväll/natt och sufra "ikapp" tre veckor.

• varfördåför

är tillbaka.. har fått bredband idag ganska glad är jag över det

Svar på tråden ***Skelleftetråden***