Inlägg från: maltazar |Visa alla inlägg
  • maltazar

***Skelleftetråden***

Det är nog olika det där... Jag fick också ett visst antal jag skulle söka innan nästa träff där, men inte var det många, inga problem alls att hinna det.
    Och längre än någon mil utanför stan behövde jag inte söka heller, iom att jag har barn :)
    Beror väl lite på vem man får som handläggare, och hur bestämd man är själv.

Peda skrev 2008-04-10 16:27:33 följande:
    Skicka för fort..det jag gillar minst med arbetsförmedlingen är att dom är på en som en hök! Jag menar! man ska ha sökt ett visst antal jobb mellan besöken. Sjukt jobbigt! Och sen kräver dom att man (trots att man har barn ska kunna pendla till Piteå tex.. ursch! Får ont i magen bara jag tänker på det. Sen kräver de att man ska söka utanför sitt yrkes område efter ett visst antal dagar osv. Dom är inte till hjälp utan bara ligger på en som en hök.
  • maltazar

Det tror jag inte, är väl ingen som söker jobb 40h/vecka

xylifon skrev 2008-04-10 18:20:57 följande:
    men man har rätt till heltid!?
  • maltazar

jo, men då är man ju inte bara arbetssökande/arbetslös heller :)
    gör man bara det så får man ju inte mer än 15

Felicia6 skrev 2008-04-10 18:57:42 följande:
    Jo man har rätt till heltid om man får jobb lr intervjuer osv osv.. men man får inte ha barnen heltid om man inte har saker inbokade på heltid
  • maltazar

Det fick aldrig jag höra :) Hade väl tur med min handläggare då.
    Behövde bara söka som längst nån mil utanför stan, på obegränsad tid. Och jag var väl arbetslös 2 ggr i 1 år vardera.

Sen kan man visst få söka på bara sin ort om man har andra särskilda skäl, handikapp el psykiska/sociala problem tex.

Felicia6 skrev 2008-04-10 18:58:34 följande:
    ja det är helt jävla sjukt det där.Fy fan har man barn har man rätt till visst antal dagar att bara söka jobb i "närheten".. men då dom dagarna är slut måste man söka över hela landet
  • maltazar

Haha jag sa då ifrån direkt när jag var gravid. Skulle gå nån jobbsökarkurs. Tror den började 3 mån innan jag var beräknad, vad är vitsen? Så det sa jag direkt att jag går inte dit i vilket fall som. Men hade tur och blev sjukskriven fort därpå, så var inte så mkt pengar förlorade.

Mochride skrev 2008-04-10 21:13:45 följande:
    Jag har nog haft ganska tur med arbetsförmedlingen för jag har inte haft nåt visst antal jobb jag ska söka mellan beösken. Har bara blivit anvisad jobb ett par gången, men jag har visat ganska bra att jag vill jobba.Har gått jobbsökarkurs 2-3 gånger men det ger ju inget. De säger ju samma sak varje gång. Jsg ska på info om jobbgaranti den 17 april, men känner mig inte särskilt motiverad till det. Har sommarjobb och sen är det tänkt att jag ska plugga till hösten så jag är inte så sugen på att söka jobb överhuvudtaget nu, men så får man egentligen inte säga....
  • maltazar

madigan: jo det är hopplöst.. sist ja ringde så vart det avbrutet efter ca 5 min, för det var för många i kö till den avdelningen jag skulle! :P

• maltazar

är hon som inte hör va? jobbigt då.. :/
    men om hon sliter ut saker och äter så är hon väl hungrig?
    ha en fruktskål framme, så slipper hon slita i kylen? :)

madigan skrev 2008-04-14 09:00:25 följande:
    ingen som vill ha en 3,5 åring..hon e billig nu..blir galen på henne.....sliter ut allt från kylskåpet och äter 100 ggr...Hon lyssnar inte ett skvatt på vad man säger..
  • maltazar

ett möbelvaruhus eller va de heter finns också.. men det är väl allt?
    Enda affären därikring är väl i Kåge?

• maltazar

okej.. men som sagt, sliter hon ur kylen för att äta så är det väl för hon är hungrig.. så det är ju lätt åtgärdat.

madigan skrev 2008-04-14 16:51:22 följande:
    Nej hon hör inget på nåt öra.
  • maltazar

ja just ja!
    den fanns då sist vi var där.. eh.. för 1 år sen tror jag det var.

men var det inte nån pizzeria där som las ner?

Bummelumman skrev 2008-04-14 18:46:20 följande:
    Har för mig att det finns en liten "kvartersbutik" på pizzerian. Där kan man köpa mjölk och liknande. Har funnits men kan inte säga säkert att den finns kvar...
Svar på tråden ***Skelleftetråden***