Inlägg från: maltazar |Visa alla inlägg
  • maltazar

***Skelleftetråden***

hehe iofs piggnar man ju fort till bara man får sig ut.. så det har du väl rätt i :)
    men iom att jag inte planerat något så vet jag då inte om det är någon som ska ut heller...
    sova måste jag dock göra, en timme eller så... sååå skönt :D

aha, ja det är ju härligt med vår! och så kan man va mer avklädd på puben :)

Ugglans mor skrev 2008-04-19 17:39:57 följande:
    Trött!!! Nej men Malle.. man är aldrig för trött för ett glas vin på en mysig pub med trevligt sällskap... =)Jag har börjat få mitt vårhumör. Vilket innebär att jag är ute på krogen mycket mer, jag vill hela tiden bara träffa människor.. Det brukar dock lugna sig sedan
  • maltazar

Vi har bara 3 hyllor och en byrå från Ikea :P
    Köper hellre köksredskap och annat smått därifrån. Och neutrala lampor.
    Håller med om att det inte känns så kul när alla har lika. Hur många har inte Malm-sängar och byråer nu tex? :P Det är dagens "kökslampa" tror jag.

• maltazar

hally: jo, jag håller med snyggt är de ju.. men lite tråkigt då så många har lika.. jag köpte den billigare varianten av byrå, som liknar malm. Kollade alla andra möbelaffärer med, ingen hade någon lika stor :/
    Menar du den vita kökslampan som är som en stor, vågig boll?

• maltazar

hally: hehe den ville jag ha, tills jag gick en promenad, förbi 3 hus på skiftes och 3 på frö.. och räknade till närmare 20 st sånna lampor i köken :P

• maltazar

men lite olika färger kan ju va snyggt med

xylifon skrev 2008-04-23 22:28:38 följande:
    hehe, nää, det är klart, men du kanske inte hade plast talrikar o olikfergade plast glas från ikea iaf annars så kan det ju vara ganska snyggt med lite olika stilar blandat.
  • maltazar

Hally: får det kosta så är ju Grythyttan's utemöbler riktigt snygga.. men då kostar de därefter också..
    De är i trä med stålstomme.

• maltazar

fast det är inte riktigt samma sak... "Ett vanligt missförstånd är att gällivarehäng innebär att man exponerar dalen mellan skinkorna, vilket alltså är fel (det handlar här istället om så kallad raggarskåra). Rallarna bar sina byxor upp till midjan."
    /sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%A4llivareh%C3%A4ng

men häng så man visar skåran/kallingarna är ju inget nytt påfund direkt heller..
    knappast mode heller då det alltid vart "inne".. snarare en stil..
    tyvärr inget som kommer och går :/

Peda skrev 2008-04-30 15:17:17 följande:
    Kommer häng från USA? Jasså, jag vet bara gällivare hänget! Hänger du me??
  • maltazar

Det finns flera.. beroende på vars man bor...
    Atorp, morö backe, heimdall, erikslid om man bor i stan el kåge.

trooce skrev 2008-05-01 10:23:05 följande:
    Vart är BVC i skellefteå?
  • maltazar

nä, det blir väl samma som kåge, moröbacke.. skrev lite fel ordning innan :P
    Höjdgatan 14

trooce skrev 2008-05-01 11:02:31 följande:
    Så när vi flyttar till Ersmark så tillhör vi erikslid? Vart i erikslid ligger den?
  • maltazar

Finns det där?? Jag har hört att man måste till MB då.

hally skrev 2008-05-02 07:48:13 följande:
    Bor du i Ersmark hör du nog till Kåge BVC som finns i Kåge
Svar på tråden ***Skelleftetråden***