• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • lilun

hally: ojj hade ingen aning om att det var gifter i dem, men det är ju försent för mig nu, dom sitter ju redan på väggen, nåja vi överlever nog, hoppas jag.....

• WilmersMamma

MorBlåbär: Bureå helt klart, är själv uppvuxen där och ar alltid trivts bra där, men Ske-hamn är inte helt fel heller!

• Annamus

Mor Blåbär: Vi har vart i samma val nyss. Vi valde Skelleftehamn för vi fann ett fint hus där, billigt och bra. När vi sedan började kolla upp mera så visar det sig att Skelleftehamn verkar nästan allt vi någonsin kan önska oss. Jag hoppas det stämmer. En av kommunens tre öppna förskolor låter ju bra. Bra med dagisplatser som jag förstått det. Skolan omstruktureras precis så sonen börjar sprillans ny förskoleklass till hösten och allting låter väldans bra. Badhuset lockar för oss en hel del, men det finns ju även i Bure. Tja... Innan Skehamn lockade mig mest Bureå och Kåge. Mer Kåge då för där har vi bott och det är sååå härlig ort!

• maltazar

Är det sant?
    Superbra tycker jag! Finns för många invandrade som inte bryr sig om att lära sig svenska. Så det vore ju verkligen ett lyft!!
    Tänker speciellt på en stackars liten flicka som inte bott här så länge, men vars far bott här i 3-4 år, och knappt ens kan hälsa på svenska.. :/

hally skrev 2008-03-19 11:03:09 följande:
    maritmedm: Nä inga supar idag, bara en massa kaffe-gift. Fast men tanke på hur det såg ut i gamla kylen kanske man är lite småfull jämt där hemma, huuuvva Nä hä ba å kläm in tån inni skon och bit igen. Hörde på radion imorse att det ska bli lag på att prata svenska i Sverige. Får man inte prata dialekt då heller tro?
  • maltazar

Peda: men det vet vi väl inte.. det tar ju några månader innan magen syns ;P h

• maltazar

spelar ingen roll.. och de som säger något har fördomar, något dåligt exempel eller trivs där de bor själva..
    att tänka på är väl kanske hur centralt man vill bo...
    Bureå, Hamn och Ursviken är ju alla ca 20 min från stan med buss. Ev någon minut mindre med bil, beroende på trafik. Bergsbyn nästan lika avsides...

MorBlåbär skrev 2008-03-19 15:35:51 följande:
    Vart ska man hällst bo med små barn? 6 månader & 4år..?HamnUrsvikenAtorpBergsbynBureå
  • maltazar

bcsvensk: riktigt fin toa ju! :)

• varfördåför

morblåbär: jag tror ändå på bureå, är själv uppvuxen på anderstorp, men tror att bureå är ett bättre ställe då man har små barn.

• Peda

Skelleftehamn så klart! Tycker rent synd om er andra förtappade som inte förstår det!!!

MorBlåbär skrev 2008-03-19 15:35:51 följande:
    Vart ska man hällst bo med små barn? 6 månader & 4år..?HamnUrsvikenAtorpBergsbynBureå
Svar på tråden ***Skelleftetråden***