• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Mochride

Sambon tog svetslicens idag så ikväll firar vi med kinamat förslag på vad man kan äta? Brukar alltid ta fyra smårätter eller husets special, men funderar på att prova nåt nytt.

• Kixi

halloj, ni skriver ju så mycket nu så man knappt har tid att läsa igenom allt...men nu har jag äntligen tagit mig igen om allt.

Angående påskkärringar så när vi var små så gjorde man påskkort och delade ut när man gick runt och fick då godis i gengäld, det tycker inte jag är tiggeri eftersom man ger något tillbaka för det man får, och man gav ju alltid påskkort även om man på några enstaka ställen inte fick något tillbaka. Jag tycker det är betydligt värre med halloween, där är det verkligen rent tiggeri!! Inte nog med att de tigger godis, om de inte får godis hotar de med "bus", nä, mina barn får gärna vara påskkärringar(så länge de gör påskkort och ger som tack för eventuella påskgåvor) men inte gå ut och halloweentigga. Annars tycker jag att det var en riktigt trevlig idé att gå ut och dela ut godis som påskkärring!

Skulle jag välja något ställe närmare Stan att bosätta mig skulle jag nog välja Skelleftehamn....kan iof bero på att de flesta jag känner i Skellefte bor där ;)

Men nu tänker jag inte flytta någonstans eftersom jag trivs kanon här i Vebomark!!! Men innan vi hittade gården här ute var det Skelleftehamn vi hade tankarna på att flytta till.

• Annamus

Laoghaire: Vårt hus (parhus i mycket gott skick) kostar oss 415 000 i alla fall. Gött pris!

• Mochride

Annamus, det är ju ett helt okej pris. Jag tror att vi kommer försöka hålla oss i den prisklassen om det går. Men det är långt kvar innan vi kan göra nåt åt de planerna.

• maltazar

ska det vara fristående hus får man nog räkna med ett par hundra till..

• Annamus

Laoghaire: Ja billigare går det inte få tag i om det ska vara ett "färdigt" hus så att säga. Däremot kan man ju få tag i billigare ute i ytterområdena, fina gårdar som behöver lite kärlek och hantverkskunnande. Tyvärr har varken jag eller gubben något av det, och inte heller vill vi bo allt för långt från stan.

Malle: Du har säkert rätt. De hus vi var och tittade på innan var RIKTIGT skabbiga och gick ändå på ett par hundra mer än vårt... vi väntar fortfarande på att upptäcka någonting riktigt fel med vårt nya hus... känns lite för billigt för ett "färdigt" hus så att säga...

• maltazar

Anna: men det är säkert inget fel :) svårt att jämföra med lösa hus ju, då erat sitter ihop.. tror itne det behöver va något mer "fel" än det :)
    Thonys tror jag kostade ca 600, rätt stort då, 2 lgh.. men var ju inte det fräschaste precis..

• Mochride
    maltazar skrev 2008-03-21 14:58:42 följande:
    ska det vara fristående hus får man nog räkna med ett par hundra till..
    Vi vill helst ha ett fristående och gärna på lite på landet, så det kommer säkert bli dyrt i alla fall. Men det beror väl lite på var man letar också.
  • skrutteluttan74
    Pumpkin skrev 2008-03-20 09:16:16 följande:
    maritmedm: Nej, jag är definitivt inte från de trakterna, är inte infödd västerbottning Att jag rabblade massa byar söder om stan var för att Bcsvensk redan hade rabblat byar norr om stan
    Klart jag röstar på Norr om stan ,annars hade jag ju skrivi dom du skrev
    Har bott på så många ställen runt och istan,men nu är jag nöjd...Norr om Staaaan...

Men skulle de bli ngt i stan,ja då var det Bladgatan,där jag bodde innan vi flyttade hit
    Super ställe...
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-19 18:42:26 följande:
    bcsvensk: riktigt fin toa ju! :)
    Aaaa...mycket nöjd med den...Hoppas på att den lilla ska bli i liknande skick,men där har vi ingen dusch
Svar på tråden ***Skelleftetråden***